Psühholoogiline turvalisus organisatsioonis
Koolitus aitab mõista, mis on ja mis ei ole psühholoogiline turvalisus ning teadvustada, millist rolli omab psühholoogiline turvalisus meeskonnas organisatsiooni edu ja arengu saavutamisel.
Tänapäeva organisatsioonides, kus kõik on kiires muutumises, on kohanemisvõime edu aluseks. Rohkem kui kunagi varem on eduka ja tulemusliku tegevuse eelduseks omavaheline sidusus ja koostöö ning edu saavutavad organisatsioonid, kus on olemas psühholoogiline turvalisus. Sellest tulenevalt on iga organisatsiooni jaoks oluline küsimus, kuidas luua töökeskkond, kus julgeme võtta riske ja teha vigu.
Sellest tulenevalt on iga organisatsiooni jaoks oluline küsimus kuidas luua töökeskkond, kus:
- julgetakse välja öelda oma ideed, ettepanekud, kahtlused ja eksimused
- meeskonnaliikmed on teineteise seisukohtade osas avatud
- tuntakse uudishimu erinevate lahenduste osas
- inimesed tulevad tööle teotahtelisena, sest nende panust väärtustatakse
- julgetakse võtta kaalutletud riske ja teha ka vigu.
Sihtgrupp:
Tippjuhid, keskastmejuhid, juhtivad spetsialistid, meeskonnajuhid, personalijuhid, töökeskonnaspetsialistid
Eesmärk:
Mõistmine, miks on organisatsioonide ja meeskondade psühholoogiline turvalisus määrava tähtsusega ettevõtete jätkusuutliku edu saavutamisel VUCA-ajastul ning mis on esimesed sammud, mida saab astuda meeskondade psühholoogilise turvalisuse kasvatamiseks.
Programm:
- 09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
- 10.00–11.30 Ülevaade meeskondade psühholoogilisest turvalisusest
- Meeskondade psühholoogilise turvalisuse olulisuse kasvu tekkepõhjused
- Mida on avastatud uurides meeskondade koostöö edu aluseid?
- Mis on ja mis ei ole psühholoogiline turvalisus
- 11.30–11.45 Kohvipaus
- 11.45–13.15 Psühholoogilise turvalisuse olulisus organisatsioonis
- Kasu töötajale ehk millal inimene õpib, teeb koostööd ja panustab
- Konkurentsieelis organisatsioonile ehk arengule suunatud organisatsioon
- Hirm ja vaikus kui suurimad takistused
- 13.15–14.00 Lõuna
- 14.00–15.30 Kuidas tõsta meeskonna psühholoogilist turvalisust?
- Kõrge psühholoogilise turvalisuse eeldused
- Psühholoogilise turvalisuse mõõtmine
- Meeskonna kaasamine, avatud küsimused, tagasiside, vastutuse võtmine
Koolituse tulemusena osaleja oskab:
- teab, mis on ja mis ei ole psühholoogiline turvalisus organisatsioonis;
- tunneb psühholoogilise turvalisuse teooriat ja teab olulisemaid uuringuid;
- oskab märgata situatsioone, mis on psühholoogiliselt turvalised ja mis mitte;
- teab kõrge psühholoogilise turvalisuse eelduseid ja tunneb ära, kui neid pole loodud
- tunneb tööriistu, mille abil mõõta meeskonna psühholoogilist turvalisust;
- tunneb tööriistu, millega suurendada meeskonnas psühholoogilist turvalisust
Koolitaja:
Liina Kadari on hariduselt psühholoog ja töötanud ligi 20 aastat rahvusvahelistes suurkorporatsioonides nii Eestis kui ka välismaal. Ta hindab oma kogemusi ja teekonda, mis on viinud teda kuni ettevõtte juhi positsioonini välja. Sellel teekonnal on tema jaoks olnud põnev jälgida meeskondade arenguprotsesse psühholoogilise turvalisuse vaatenurgast, mida sageli ei märgata, kuid mis takistab meeskondade edu saavutamast.
Tänasel päeval keskendub Liina peamiselt coaching’ule ja organisatsioonides psühholoogilise turvalisuse edendamisele. Ta usub, et edu peitub oskuses näha süsteemi ja meeskonda individuaalselt. Selle tõttu on ta ka ise pidevas õppeprotsessis, et seda paremini mõista. Läbi kogu karjääri on ta pööranud suurt tähelepanu inimeste motivatsioonile ja käitumisele, ühendades oma hariduse, töökogemuse ja kutsumuse, et toetada inimeste teadlikumaid valikuid.
- Psychological Safety Practitioner väljaõpe – The Fearless Organization
- Atesteeritud ACC taseme coach – International Coaching Federation
- Süsteemse meeskonna coaching’u sertifikaat AoEC
- Läbimisel superviisori 3-aastane väljaõpe Moreno keskuses
- Erinevad psühholoogiaalased koolitused KKT, pereteraapia, trauma ja kriisisekkumise teemadel
Koolitusfirma tutvustus
Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi. Loen koolitusfirma kohta veel...