Muutuste juhtimine
Koolituse eesmärk on pakkuda osalejatele sügavat arusaama muutuste juhtimise protsessidest, inspireerida neid rakendama tõhusaid strateegiaid ja tööriistu muutuste suunamiseks ning arendada oskust toetada meeskonda läbi keeruliste olukordade, saavutades pikaajalise stabiilsuse ja edu.
Sihtgrupp:
Koolitus on suunatud eelkõige juhtidele ja meeskonnaliikmetele, kes soovivad tõhusalt juhtida ja rakendada muutusi oma organisatsioonis. Koolitus keskendub meeskonna jõustamisele, ajupotentsiaali kasutamisele, ümberkorralduste fookuses hoidmisele ning tulemuslikkuse ja efektiivsuse tagamisele.
Koolituse sisu:
- Harjutus. Meie aju 3 kihti
- Eeldus, et inimesed on ratsionaalsed ja tegelikkus
- Esimesed (kaitse)reaktsioonid. Aktsepteerimine
- Protsessi algus. Olulised sõnumid
- Häälestamine koostööks. Häälestamine raskusteks
- Simulatsioon – muutlik keskkond, muutlik tellimus
- Eesmärgi tajumine ja muundumine muutuste käigus
- Mõõda ja kohanda – pideva parendamise mõtteviis (LEAN)
- Kaose etapis meeskonnaga töötamine. Ärevussignaalide tõlkimine
- Motivatsioon midagi teisiti teha, rohkem teha. Uuemate motivatsiooniteooriate ülevaade ja peegeldus meie endi olukorda
- Väärtusahel muutustes
- Väärtusahela muutumine. Sisend-väljund-sisend lülid
- Kommunikatsiooniharjutus. Info edastamine ahelas. Kokkulepped. Kohandamine. Kommunikatsiooniprobleemid. Karid
- “Suure pildi” hoidmine
- Protsessi visualiseerimine. Ajatelg jt võtted
- Juhtide koostöö ja üksuste koostöö
- Töövormid muutuste eri etappides
- Erinevate käitumistüüpidega meeskonnaliikmed muutustes
- Peamised karakteristikud käitumistüüpide äratundmiseks
- Kuidas eri tüüpidele muutusi kommunikeerida
- Mis neid motiveerib
- Esmased reaktsioonid, kriisid ja kriisikäitumine erinevate tüüpide puhul
- Töövõtted ja tehnikad eri tüüpidega probleemilahendamiseks
- Meeskonna jõustamine
- Väikeste võitude tähistamine
- 3.veerandaja reegel
- Näited edukatest muutuste projektidest
Koolituse läbinu:
- Oskab analüüsida ja kavandada muutuste protsessi, tuginedes parimatele praktikatele ja teaduslikele lähenemistele.
- Suudab mõista ja käsitleda meeskonna emotsionaalseid reaktsioone muutustele ning rakendada meetodeid, mis toetavad positiivset kohanemist ja motivatsiooni.
- Oskab tuvastada peamisi takistusi ja vastupanu põhjuseid muutuste elluviimisel ning rakendada strateegiaid nende ületamiseks.
- Valdab selge ja tõhusa suhtluse tehnikaid, et edastada muutustega seotud eesmärke, selgitada muudatuste vajalikkust ning hoida meeskond fokusseeritud ja ühtse suunaga.
Koolitaja:
Ene Seidla on koolitaja ja coach, kel juhtimiskogemus nii avalikus kui erasektoris. Töökogemuste hulgas on ulatuslike muutuste juhtimine Tartu Ülikoolis ja erasektoris uue ärimudeli käivitamine, teenuse turule toomine, müügi ja tootmise juhtimine. Pea 20 aastat on tegelnud interaktiivsete koolitusega, mis on muutnud organisatsioone, kiirendanud protsesse ja osalejaid innustanud. Esinemisoskuste koolitus on olnud tema üks nõutumaid koolitusi, sest selle tulemused on kohe näha ja rakendatavad.
Ene koolitustes osalejad on välja toonud, et neis on:
- ägedad harjutused
- selged ja visuaalsed töövahendid, millega saab ka edaspidi töötada
- kasulikud näited ja seosed
- turvaline ja toetav koolituse keskkond
Koolitusfirma tutvustus
Juunika Koolitus OÜ. Täiskasvanute koolitusasutuse Juunika Õppekeskuse põhitegevusala on täiskasvanute koolitamine. Koolitustegevusega alustasime 1997. aastal Tartus. Täna korraldame koolitusi üle Eesti kõigis maakondades. Loen koolitusfirma kohta veel...