Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Exit intervjuu – kuidas töösuhe hästi lõpetada?

Koolitusel käsitleme exit intervjuude olulisust organisatsioonikultuuri kujundamisel, olemasoleva personali motiveerimisel ning tööandja maine loomisel ja hoidmisel. Arutleme, millised on eduka intervjuu läbiviimise viisid, tunnused ja tulemused ning kuidas pöörata need organisatsiooni kasuks.


Olukord, kus töötaja lahkub organisatsioonist, on keeruline kõigile osapooltele: nii juhile, lahkuvale töötajale enesele kui ka kolleegidele, kes jäävad. Juht seisab väljakutse ees leida parim viis olukorra sujuvaks lahendamiseks kõigi osapoolte jaoks ning personalijuhi roll on juhti igakülgselt toetada. Exit intervjuu ehk lahkumisintervjuu või -vestlus annab võimaluse anda ning saada tagasisidet lahkuvalt töötajalt. Hästi läbimõeldud vestlus võib aidata lahkuval töötajal kogeda positiivsemat lahkumisprotsessi, mis omakorda toetab organisatsiooni mainet ja brändi. Laiemas perspektiivis on see intervjuu organisatsiooni- ja juhtimiskultuuri peegel, millest tulenev info aitab vältida tööjõuvoolavust, luua paremaid töötingimusi olemasolevatele töötajatele ning toetab uute töötajate värbamist.

Koolituse eesmärk on teadvustada exit intervjuude olulisust organisatsioonikultuuri kujundamisel, personali motiveerimisel ning tööandja maine kujundamisel.

Sihtgrupp:
Tipp-, keskastme- ja esmatasandijuhid, personalijuhid ja -spetsialistid, finantsjuhid ja -spetsialistid, raamatupidajad, sekretärid-assistendid ja kõik teised, kes lisaks oma põhitööle tegelevad ka personalitööga.

Programm:

  • 09.55–10.00 Kogunemine
  • 10.00–11.30 Exit intervjuu mõiste ja olemus
    • Mis on exit intervjuu ning miks on see vajalik?
    • Milline on otsese juhi ning personalijuhi roll exit intervjuu läbiviimisel?
    • Mille poolest erineb exit intervjuu arenguvestlusest ja 1:1 vestlusest?
    • Milline on exit intervjuu struktuur ja küsimused ning milliseid teemasid käsitleda?
  • 11.30–11.45 Paus
  • 11.45–13.15
    • Exit intervjuu kui juhtimistööriist
      • Millised on erinevate osapoolte ootused exit intervjuule?
      • Miks juhid ei armasta exit intervjuusid pidada?
      • Millist tagasisidet organisatsioon vajab ning kuidas seda küsida ja anda?
      • Kuidas exit intervjuud üles ehitada?
      • Kuidas suhtuda kriitikasse ning toetada meeskonda kolleegi lahkumisel?
      • Kuidas aitab exit intervjuude kultuur kaasa meeskonnatunde ning organisatsioonikultuuri kujundamisele?
    • Exit intervjuu kui tööandja brändi kujundaja
      • Milline on exit intervjuu kasu organisatsioonile?
      • Millal võib kasu asemel tekkida kahju ehk millised on vead exit intervjuude pidamisel?
      • Kuidas hoida suhteid lahkunud töötajatega?
      • Kas värvata lahkunud töötajat tagasi?
    • Kokkuvõte koolituspäevast

Koolituse tulemusena osaleja:

  • kirjeldab eduka exit intervjuu läbiviimise põhimõtteid ja etappe;
  • analüüsib, kuidas intervjuude oskuslik juhtimine toetab organisatsiooni arendamist;
  • selgitab, kuidas juht saab kasutada exit intervjuud tööriistana meeskonna ja organisatsioonikultuuri kujundamisel;
  • võrdleb juhi ja personalijuhi rolli exit intervjuude läbiviimisel;
  • tuvastab peamised vead, mida tehakse lahkumisvestlusel;
  • kirjeldab sobivaid juhtimisvõtteid meeskonnavaimu säilitamiseks ja tööle jäävata töötajate toetamiseks.

Koolitaja:
Irene Metsis on lõpetanud Estonian Business School’is (EBS) rahvusvahelise ärijuhtimise, läbinud mitmeid juhtimise- ja nõustamisalaseid treeninguid, õppinud psühholoogiat ning lõpetanud Executive MBA programmi.
Irene on koolitaja ja konsultant personalijuhtimise ning juhtimise valdkonnas. Ta omab personalijuhtimise valdkonna kogemust üle 25 aasta, olles töötanud personalijuhina Eesti Energias, Majandusministeeriumis, Elionis (Telia), Skanskas, G4S’is, Ragn-Sellsis ning Tallinna Linnatranspordis. Alates 2019. aastast on Irene liikunud ärimaastikule ning on lemmikloomatoidu brändi FendaF üks loojatest.


Koolitusfirma tutvustus

Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Registreerun koolitusele