Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Tehisintellekti integreerimine haridusprotsessi: täiendkoolitus õpetajatele

See kursus on loodud spetsiaalselt pedagoogidele, et aidata neil mitte ainult ületada hirmu TI ees, vaid ka õppida seda kasutama õpetamise tõhususe suurendamiseks. Koolitus hõlmab peamisi TI-tehnoloogiaid, mida saab haridusprotsessis rakendada, ning sisaldab praktilist väljaõpet TI-tööriistade integreerimiseks õpetamisse.


Kaasaegne hariduskeskkond muutub kiiresti digitehnoloogiate mõjul ning tehisintellektil (TI) on selles protsessis keskne roll. Tänapäeva õpetajatele on oluline mitte ainult mõista, kuidas TI-tööriistad toimivad, vaid ka osata neid tõhusalt õppetöösse integreerida. Samas seisavad paljud pedagoogid silmitsi hirmude ja eelarvamustega, kartes, et tehnoloogiad asendavad neid või vähendavad õpetaja rolli. Tegelikkuses võib TI olla võimas abiline, aidates optimeerida rutiinseid ülesandeid ja keskenduda kõige olulisemale – õpilaste arengule.

Koolituse eesmärk:
Valmistada õpetajaid ette tehisintellekti tõhusaks kasutamiseks hariduses, arendada oskusi digivahenditega töötamiseks ning aidata pedagoogidel kohandada oma õpetamismeetodeid tänapäevaste nõudmistega.

Programm:

  1. moodul. Kuidas tehisintellekt muudab õpetaja ametit?
    Natalja Kitam Haridustehnoloogia (EdTech) spetsialist, prompt-insener.
    Haridustehnoloogia (EdTech) spetsialist, prompt-insener. Natalja Kitam on laialdaste teadmiste ja kogemustega spetsialist psühholoogia, neurolingvistika, psühholingvistika ja neuropsühholoogia valdkonnas. Ta tegutseb aktiivselt haridustehnoloogia sektoris ning on ettevõtja, kes loob uuenduslikke õppelösse. Lisaks on Nataljal märkimisväärne töökogemus meedias (sh ERR) ning riigisektori kommunikatsioonis, olles teinud koostööd Sotsiaalkindlustusameti ja Integratsiooni Sihtasutusega. Ta on osalenud suuremahulistes Euroopa Liidu rahastatud projektides ning viinud läbi koolitusi „Settle in Estonia” programmi raames, mis toetab uusi sisserändajaid ja pagulasi Eestis. Natalja valdab mitut keelt – kreeka, eesti, inglise, vene ja itaalia keelt – mis võimaldab tal töötada rahvusvahelistes meeskondades ja edukalt ellu viia projekte erinevates kultuurilistes kontekstides.

    • Miks on õpetajaid vaja tehisintellekti ajastul?
    • Tehisintellekti müütide kummutamine: õpetajate hirmud tehnoloogia ees.
    • Miks TI ei asenda õpetajat, vaid muudab tema töö veelgi olulisemaks?
    • Tasakaal traditsiooniliste õpetamismeetodite ja digivahendite vahel.
  2. moodul. Tehisintellekt kui asendamatu abiline tundide ettevalmistamisel. Minimaalne rutiin, maksimaalne keskendumine õppeprotsessile.
    Natalja Kitam Haridustehnoloogia (EdTech) spetsialist, prompt-insener.

    • Automatiseeritud kodutööde ja testide hindamine.
    • Töölehtede, testide ja kaartide koostamine ChatGPT abil.
    • Õppematerjalide kohandamine vastavalt õpilaste tasemele ja vanusele.
    • Ideede genereerimine tundide, loovülesannete ja projektide jaoks.
    • Keeruliste teemade selgitamine lihtsas keeles.
    • Materjalide tõlkimine ja kohandamine teistesse keeltesse.
    • Tunniplaanide ja temaatiliste plokkide koostamine.
    • Lugemis- ja arutlustekstide automaatne loomine.
    • Ülesannete valimine iseseisvaks ja koduseks tööks.
    • AI-assistendi loomine nende ülesannete jaoks.
  3. moodul. Kuidas muuta õppetöö tehisintellekti abil personaalseks? Loome õpetaja vajadustele vastava AI-assistendi.
    Artur Makarov Tehisintellekti integreerimise ekspert, kes on spetsialiseerunud tööprotsesside automatiseerimisele ja tõhustamisele.

    • Personaalne assistent ChatGPT-s — kes ta on ja kust teda leida?
    • Kuidas „sõbraks saada“ assistendiga: määrame suhtlusstiili, juhised ja lisame faile.
    • Loome tuutori: abilise, kes seletab keerulisi asju lihtsas keeles.
    • AI-tõlkija käepärast: sinu assistent kõikides maailma keeltes.
    • Ainealane assistent: alates bioloogiast kuni ajalooni — õppimise abiline.
    • Kuidas kirjutada prompt’e nii, et assistent mõistaks sind poolelt sõnalt.
    • Turvalisus ja eetika AI-assistendiga töötamisel.
    • Loo oma unikaalne assistent — samm-sammult!
  4. moodul. Visuaalsed ja multimeediumivahendid: kuidas muuta tunnid kaasahaaravaks? Canva kujundusprogramm kergemate kujundustööde ja infomaterjalide tegemiseks
    Andres Jalak Head Hetked OÜ; Graafiline disainer ja koolitaja
    Andres on graafiline disainer ja koolitaja, mõlemas valdkonnas aktiivselt tegutsev üle 15 aasta. Ta on läbinud koolitaja/suhtlemistreeneri väljaõppe ja täiendanud ennast erialaselt erinevate lühemate täiendkoolitustega – nii koolitamise kui disaini vallas. Omab täiskasvanute koolitaja tase 6 kutsekvalifikatsiooni. Andrese koolitused on praktilised ja ohtrate näidisülesannetega tema igapäevatööst graafilise disainerina. Ta peab oluliseks turvalise õpikeskkonna loomist ja õppijate toetamist läbi positiivse tagasiside. Tema koolitused on praktilised, rohkete iseseisvate harjutustega ja täis põnevaid loomeprojekte.

    • Kuidas luua reklaamgraafikat erinevate väljundite tarbeks (piltpostitus sotsiaalmeedias, plakat või bänner kodulehele või e-poe reklaam)?
    • Ülevaade väiksematest töövahenditest, mis graafika töötlemisel abiks osutuvad
      • pilditöötlus
      • värvipalettide koostamine
      • fotodelt tausta eemaldamine jm
    • Praktilise koolituspäeva käigus saab iga osaleja luua vähemalt kolm kujundusprojekti
  5. moodul. Haridusanalüütika: kuidas andmed aitavad õpetajat?
    Natalja Kitam Haridustehnoloogia (EdTech) spetsialist, prompt-insener.

    • Kuidas koguda ja analüüsida andmeid õpilaste kohta.
    • Tehisintellekti kasutamine õpiedukuse prognoosimiseks ja probleemide tuvastamiseks.
    • Praktiline ülesanne: töö analüüsiplatvormidega.
  6. moodul. Suhtlus õpilaste ja lapsevanematega: digilahendused.
    Natalja Kitam Haridustehnoloogia (EdTech) spetsialist, prompt-insener.

    • Kuidas õpetaja saab kasutada tehisintellekti õpilastega suhtlemisel.
    • Lastevanemate koosolekute korraldamine tehisintellekti analüütika abil.
    • Individuaalsete õpiedukuse aruannete koostamine.
  7. moodul. Tuleviku metoodikad: kuidas töötada välja õppekavasid tehisintellekti abil?
    Natalja Kitam Haridustehnoloogia (EdTech) spetsialist, prompt-insener.

    • Autoriõigusega kaitstud kursuste loomine tehisintellekti tööriistade abil.
    • Kursuste planeerimine ja kohandamine vastavalt õpilaste individuaalsetele vajadustele.
    • Praktiline ülesanne: metoodilise juhendi väljatöötamine tehisintellekti abil.
  8. moodul. Praktika: oma haridusprojekti loomine.
    Maia Lust Nooremteadur, doktorant, haridustehnoloog, õpetaja.
    Maia Lust on tunnustatud haridustehnoloogia ekspert, kellel on ulatuslik kogemus õpetamises ja innovatiivsete õppevõtete rakendamises. 2023. aastal pälvis ta Tallinna Aasta Haridustehnoloogi tiitli Tallinna Haridusameti poolt. Aasta varem, 2021. aastal, sai ta nominatsiooni Aasta Koolitaja tiitlile Tallinna Haridusameti, Andrase ja Harno poolt, ning 2019. aastal sai ta Tallinna Haridusameti poolt tiitli Aasta Klassijuhataja. Tema karjäär haridussektoris sisaldab erinevaid rolle ja ülesandeid: Alates 2020. aastast on Maia Lust Tallinna Ülikooli Digitehnoloogiate Instituudi Haridustehnoloogia Keskuse noorem teadur. Alates 2012. aastast töötab ta Tallinna Pae Gümnaasiumis, kus on õpetaja (eesti keel teise keelena, uurimistöö alused, programmeerimine, meediaõpetus, karjääriõpetus, inimeseõpetus, ühiskonnaõpetus), haridustehnoloog ja klassijuhataja. Varem on Maia Lust töötanud õpetajana Tallinna Mahtra Gümnaasiumis, Kohtla-Järve Slaavi Gümnaasiumis ja Ahtme Gümnaasiumis, õpetades eesti keelt teise keelena. Maia Lusti haridusteekond on samuti muljetavaldav: Alates 2019. aastast on ta infoühiskonna tehnoloogia doktoriõppes Tallinna Ülikooli Digitehnoloogiate Instituudis. aastal lõpetas ta haridustehnoloogia magistriõppe Tallinna Ülikooli Digitehnoloogiate Instituudis. aastal omandas ta finno-ugri filoloogia bakalaureusekraadi Tartu Ülikoolis, samuti on tal vastav magistrikraad. Lisaks on ta õppinud vene õppekeele põhikooli eesti keele õpetajaks Virumaa Kõrgkoolis. Maia Lust on väärtuslik ekspert hariduse ja tehnoloogia valdkonnas, kes toob innovaatilised lahendused haridusse ning rakendab uusi meetodeid õppeprotsessi arendamiseks.

    • Haridusprojekti väljatöötamine tehisintellekti integreerimiseks õppetöösse.
    • Materjalide testimine ja täiendamine.
  9. moodul. Tööprotsesside optimeerimine: dokumentatsioon, aruanded, avaldused, e-kool.
    Natalja Kitam Haridustehnoloogia (EdTech) spetsialist, prompt-insener.

    • Dokumendid ilma stressita: kuidas automatiseerida rutiinseid ülesandeid.
    • Eesti dokumentatsioon: kust leida, kuidas mõista ja millele tähelepanu pöörata.
    • Vigadeta tõlked: kiired ja täpsed meetodid eesti keeles tekstidega töötamiseks.
    • Tehisintellekt abilisena aruannete ja avalduste koostamisel.
    • Töö e-Kooliga: kasulikud nipid tõhusaks kasutamiseks.
    • Kuidas vähendada bürokraatiale kuluvat aega ja keskenduda õpetamisele.
    • Kõik dokumentatsiooni näited eesti keeles: kust leida ja kuidas kasutada.
    • Samm-sammulised juhendid tõlkimiseks ja tõlke kvaliteedi kontrollimiseks.
  10. moodul. Eetika ja turvalisus haridusprojektides.
    Sten Tikerpe NOVE advokaadibüroo vandeadvokaat, sertifitseeritud andmekaitsespetsialist (CIPP/E)
    Sten on töötanud IT-valdkonna ja küberturvalisusega seotud juriidilistel ametikohtadel alates 2015. aastast. Vahetult enne NOVE-ga liitumist tegutses ta Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis IT-õiguse valdkonna juhina, kus vastutas oma meeskonnaga riigi infosüsteemi arengut, uudseid tehnoloogiaid ning riiklikke IT-arendusi puudutava õigusloome ja nõustamise eest. Sten on seisnud innovatsioonisõbraliku õigusruumi arengu ja Eesti ettevõtjate huvide eest nii riigisisesel kui Euroopa Liidu töögruppide tasandil ja pidanud arenduste nõustamisel läbivalt oluliseks, et õigusest tulenevate nõuetega oleks arvestatud kogu IT-arenduse elutsükli vältel, alates planeerimisest kuni arenduse ja halduseni. Varem on Sten töötanud ka Siseministeeriumis kriisireguleerimise osakonnas, kus ta spetsialiseerus telekommunikatsiooni ja elektroonilist identiteeti puudutavatele läbirääkimistele turuosalistega ning vastavate elutähtsate teenuste nõuete väljatöötamisele. Samuti on Sten tegutsenud advokaadibüroos Sorainen, kus keskendus konkurentsi- ja tehnoloogiaõiguse valdkondadele. Mõistmaks paremini klientide vajadusi kogu tarkvaraarenduse ja -halduse elutsükli vältel, on Sten lisaks õigusalasele haridusele end täiendanud Tallinna Tehnikaülikooli IT-teaduskonnas, kus ta on peatselt omandamas magistrikraadi infosüsteemide analüüsi ja kavandamise õppekaval.

    • Mis on küberhügieen ja miks õpetajad peavad sellest teadma?
    • Peamised digiohud õpilastele: andmepüük (phishing), kontode häkkimine, sotsiaalne insenerlus.
    • Tehisintellekt küberturvalisuses: abi või oht?
    • Kuidas kaitsta õpetajate ja õpilaste isikuandmeid õppeplatvormidel?
    • Küberkiusamine ja digitaalne vägivald: kuidas seda ära tunda ja ennetada?
    • Sotsiaalvõrgustike ja sõnumirakenduste ohud: võltskontod, andmelekked, veebikelmused.
    • Kuidas õpetada õpilasi infot kontrollima ja eristama fakte valeinfost?
    • Paroolid, kaheastmeline autentimine ja seadmete turvalisus: mida igaüks peab teadma?
    • Tehisintellekti eetiline kasutamine hariduses: kus jookseb piir abi ja pettuse vahel?
    • Kuidas õpetaja saab edastada teadmisi küberhügieenist õpilastele ja nende vanematele?

Koolituse läbinu oskab:

  • Mõista TI põhimõtteid ja selle mõju haridusprotsessile;
  • Kasutada kaasaegseid TI-vahendeid rutiinsete ülesannete automatiseerimiseks, õppematerjalide loomiseks ja õpilaste õpiedukuse analüüsimiseks;
  • Töötada välja individuaalseid õppekavasid TI-tehnoloogiate abil;
  • Rakendada TI-d õppeprotsessi mängustamiseks, kriitilise mõtlemise arendamiseks ja õppetöö personaliseerimiseks;
  • Suhelda tõhusalt õpilaste ja lapsevanematega, kasutades digitaalseid assistente ja analüüsiplatvorme;
  • Järgida eetikapõhimõtteid ja küberjulgeolekureegleid TI kasutamisel hariduses.

NB! Õpitulemuste hindamine vastavalt täiendõppe standardile:
Õppepäevadel on interaktiivne ülesehitus, mis sisaldab dialoogi lektori ja osalejate vahel ning praktilisi harjutusi igal sessioonil. Osalejad saavad isiklikke vastuseid oma küsimustele. Õppekursus lõpeb elektroonilise testiga.
Kõik, kes sooritavad testi positiivsele tulemusele, saavad tunnistuse õppeprogrammi läbimise kohta.

NB! Kui sulle on mugavam õppida vene keeles, siis võid tutvuda samaväärse õppekavaga vene keeles: Интеграция ИИ в работу учителя. Курс повышения квалификации для педагогов.


Koolitusfirma tutvustus

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule. Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Registreerun koolitusele

    NB! Hetkel ei ole koolitusel aktiivset toimumisaega.

    Kui soovid, et teavitaksime Sind, kui see või mõni sarnane koolitus taas toimumas on, siis palun jäta meile oma kontaktandmed ja täpsem soov.






    Soovin teavitust kuu jooksul.