Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Täiskasvanute koolitaja kompetentsid

Kuidas luua terviklikku õppeprotsessi?
1. jaanuarist 2026 hakkab kehtima nõue, et igal täiskasvanute koolitajal peavad olema täiskasvanute koolitaja kompetentsid. Koolitus keskendub just nende pädevuste teadlikule arendamisele praktilise ja süsteemse õppeprotsessi kaudu.


Koolituse eesmärk on anda osalejatele oskus kujundada õppijat toetav ja terviklik koolitusprotsess ning toetada täiskasvanute koolitaja kompetentside arendamist.

Koolituse fookuses on tervikliku koolituse disainiprotsessi mõtestamine ja rakendamine, mis on koolitaja professionaalsuse aluseks ning aitab siduda õppekava, õppemeetodid ja õpiväljundid õppijat toetavaks tervikuks. Just see lähenemine eristab koolitust tüüpilistest kompetentsikoolitustest ning pakub osalejale sügavamat arusaama kvaliteetse koolituse loomisest.

Koolituse läbinu saab tunnistuse, mis tõendab täiskasvanute koolitaja kompetentside omandamist ning annab kindluse tegutseda koolitajana kooskõlas seadusest tulenevate nõuetega.

Sihtgrupp:

  • täiskasvanute koolitajad, kellel puudub koolitaja kutse;
  • täiskasvanute koolitajad, kellel on koolitaja kutse, kuid kes soovivad täiendada oskusi tervikliku õpikogemuse disainimisel;
  • valdkonna spetsialistid, kes soovivad täiskasvanuid koolitada ning vajavad selleks teadmisi ja kompetentse.

Programm:

  1. 1. päev
    • 09:30 – 09:45 Kogunemine ja tervituskohv
    • 09:45 – 11:30 Täiskasvanud õppija ja õppimine
      • Täiskasvanud õppija ja tema eripärad
      • Õppimine ja selle erinevad tasandid
      • Kasutatavad meetodid: eneseanalüüs, harjutused, paaris- ja grupiarutelu
    • 11:30 – 11:45 Kohvipaus
    • 11:45 – 13:15 Koolitaja roll
      • Koolitaja roll ja õppija toetamine
      • Koolitaja professionaalne terminoloogia
      • Tervikliku õppedisaini alused
      • Kasutatavad meetodid: arutelud, harjutused
    • 13:15 – 14:00 Lõuna
    • 14:00 – 15:30 Koolituse disain I
      • Õppeprotsessi ettevalmistamine
      • Koolituse eesmärgi ja õpiväljundite seosed
      • Kasutatavad meetodid: iseseisvad harjutused oma koolituse ettevalmistamiseks, tagasiside, arutelud
  2. päev
    • 09:30 – 09:45 Kogunemine ja tervituskohv
    • 09:45 – 11:30 Koolituse disain II
      • Koolitusel kasutatavad ressursid
      • Koolituse metoodika ja õppevahendite valiku põhimõtted
      • Kasutatavad meetodid: iseseisvad harjutused oma koolituse ettevalmistamiseks, tagasiside, arutelud
    • 11:30 – 11:45 Kohvipaus
    • 11:45 – 13:15 Grupiprotsessid
      • Grupiprotsessid ja nende toetamine koolitusel
      • Kasutatavad meetodid: arutelu, video analüüs iseseisva tööna kahe koolituspäeva vahel
    • 13:15 – 14:00 Lõuna
    • 14:00 – 15:45 Koolitustegevuse tulemused ja nende mõõtmine
      • Õpitulemused ja nende hindamine
      • Arendustegevus(t)e tulemus organisatsioonile
      • Õppeprotsessi hindamine ja koolitaja eneseareng
      • Kasutatavad meetodid: iseseisev juhendatud töö oma koolituse ettevalmistamiseks, reflektsioon, tagasiside, arutelud

Koolituse tulemusena osalejana:

  • tunneb täiskasvanukoolituse põhiprintsiipe;
  • väärtustab täiskasvanud õppijat ja mõistab, kuidas toetada tema õppimist;
  • oskab kujundada tervikliku õppeprotsessi ning mõistab koolituse eesmärgi, õpiväljundite, koolituse sisu ja meetodite omavahelisi seoseid;
  • oskab anda õppijatele kohast tagasisidet;
  • oskab hinnata oma töö tulemuslikkust ja reflekteerida arenguvajadusi koolitajana;
  • tunneb täiskasvanuõpet reguleerivate õigusaktide põhinõudeid.

Metoodika: Koolitus toimub töötoa vormis, kus osalejad on kaasatud arutelude, iseseisvate harjutuste ning praktilise tööga. Töötoas valmistab iga osaleja ette oma koolitatava teema kohta õppekava. Kahe koolituspäeva vahel on kohustuslik vaadata ühetunnist videot ning olla valmis selle põhjal arutlema ning lõpetada esimesel koolituspäeval saadav iseseisev ülesanne.

Maht: 15 akadeemilist tundi, mis sisaldab 13 tundi auditoorset tööd ja 2 tundi iseseisvat tööd

Koolitaja:
Kadri Kont-Kontson.
Kadril on täiskasvanute koolitaja 7. kutsetase ning magistrikraad andragoogikas. Viimased neli aastat on ta toetanud väga erinevate organisatsioonide koolitajaid ja sisekoolitajaid töötubades täiskasvanukoolituse võtmeteemadel. Kadri on omandanud tugeva teoreetilise baasi Tallinna Ülikoolis, keskendudes täiskasvanute juhendamis- ja nõustamisprotsessidele, koolitus- ja arendusprotsesside juhtimisele ning kaasaegsele õpikäsitlusele. Lisaks on ta täiendanud end Helsingi Ülikoolis sotsiaalse õigluse ja mitmekesisuse teemadel. Koolitaja praktiline kogemus on peamiselt seotud töötajate arendamisega – ta on välja töötanud terviklikke arenguprogramme, koostanud suuremahulisi koolitustellimusi ning tegelenud koolitustegevuste kvaliteedi tagamisega.


Koolitusfirma tutvustus

Äripäeva Akadeemia korraldab kõrgel tasemel koolitusi, mis aitavad ettevõtlikel inimestel, juhtidel ja võtmetöötajatel olla oma igapäevatöös edukamad ja tõhusamad. Pakume nii pikemaajalisi kui ühe- ja kahepäevaseid koolitusi erinevates valdkondades, nagu juhtimine, eneseareng, suhtlemisoskused, müük, finantsjuhtimine, projektijuhtimine jm. Loen koolitusfirma kohta veel...

Registreerun koolitusele