Kõik koolitused ühest kohast!

Leia sobiv koolitus Eesti kõige põhjalikumast koolitusportaalist
Tagasi

Praktiline ostujuhtimine: Tulemuslik ostutegevus kaubanduses

Koolituse eesmärk on omandada teadmised ja oskused süsteemseks ostujuhtimiseks, käsitledes põhjalikult ostujuhtimise erinevaid etappe ja tervikprotsessi.

Ostutegevusel on kaubandusettevõtte tuludele väga suur tähtsus. Ostud ja ostutegevusega seonduvad maksed moodustavad ettevõtte kuludest valdava osa. Ostutegevusega saab mõjutada märkimisväärselt äritegevuse tulemit, seega peaaegu iga tulu ja kulu euro liigub läbi ostu.
Selleks, et tulu oleks võimalikult suur, on vaja teadmisi, kuidas seda saavutada.

Koolitus annab ülevaate sellest, millised on ostja põhifunktsioonid, kuidas valida tarnijaid ja pidada hinnaläbirääkimisi ning annab ülevaate sellest kuidas juhtida kaubakategooriaid nii, et sellest ka tegelikult kasu oleks. Koolitus oma sisult sobib hästi jae- ja hulgikaubanduses töötavatele ostujuhtidel, väikeettevõtte juhtidele või neile kes soovivad omandada uusi ja kasulikke teadmisi ostujuhtimisest ning kategooriajuhtimisest.

Sihtgrupp

Ostujuhid, ostuassistendid, tippjuhid, ostuprotsessi eest vastutajad ning selles osalejad.

Koolituse sisu

  • 09.45–10.00 Kogunemine ja tervituskohv
  • 10.00–11.30 Ostujuhtimise olulisus ettevõttes
    • Ostutegevuse valdkond
    • Ostuosakonna positsioon
    • Ostutegevuse tähtsus
    • Ostutegevuse tulemi mõjutussfäärid
    • Ostutegevuse eesmärgid
    • Ostutegevuse mõõdikud
    • Sortimendi reguleerimine
  • 11.30–11.45 Kohvipaus
  • 11.45–13.15 Tarnija suhted ja ostuläbirääkimised
    • Tarnija ja hinnaläbirääkimised
    • Kapitali kasutamise tõhustamine
    • Kadumite vältimine
  • 13.15–14.00 Lõuna
  • 14.00–15.30 Kategooriate juhtimine
    • Kategooria juhtimise ülevaade
    • Kaubakategooriate juhtimine praktikas
    • Lisaks praktilised kaasused lahendamiseks
  • 15.30–15.45 Kohvipaus
  • 15.45–16.15 Sortimendi juhtimine ja analüüs
    • Sortimendi analüüsi meetodid (vajalik arvuti olemasolu)
    • ABC XCY analüüsi põhjal
  • Teadmisi kinnistav test ja kokkuvõte koolituspäevast.

Meetodid:
Interaktiivne loeng, arutelud, grupitöö, juhtumi analüüs, praktilised kaasused.

Õpiväljundid

  • mõistab, milline on ostutegevuse olulisus ettevõttes;
  • oskab hinnata erinevaid ostutegevuse tulemusmõõdikuid ja nende mõju ettevõtte tulemile;
  • mõistab kategooriajuhtimise olulisust ja mõju ettevõtte tulemile;
  • mõistab, kuidas viia läbi edukaid läbirääkimisi ning kuidas hoida suhteid tarnijatega edukal tasemel;
  • oskab analüüsida sortimenti ja sisse viia korrektuure.

Koolituse läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale tõend vastavalt täienduskoolituse standardis sätestatud nõuetele.


Koolitaja tutvustus:

Katrin Riisalu

Katrin Riisalu

Katrin on töötanud kaubanduse valdkonnas üle 25 aasta ja selle aja jooksul puutunud kokku paljude erinevate kategooriate arengutega. Aastatel 2000-2008 töötas ta Prisma Peremarketis, 2009-2013 ettevõttes Statoil Fuel & Retail ning aastatel 2014-2023 oli Katrin Selver AS ostudirektor. Katrin on lõpetanud EBS-i rahvusvahelise ärijuhtimise magistriõppe spetsialiseerumisega turundusele ning on sertifitseeritud coach. Koolitajana on Katrin tegutsenud alates 2007. aastast ostujuhtimise, läbirääkimiste, kategooriajuhtimise ning lahenduskeskse coaching`u valdkonnas.

Koolitusfirma tutvustus:

Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus

Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi.

Loen koolitusfirma kohta veel.

Registreerun koolitusele