Personalitöötaja väljaõpe koos sekretär-juhiabi kursusega
Õppe eesmärgiks on anda praktilisi ja teoreetilisi teadmisi erialaseks tööks.
Sihtgrupp
Kursus sobib inimestele, kes soovivad tööle asuda sekretäri, juhiabi, assistendina või personalitöötajana või vajavad vastava valdkonna teadmisi oma töös.
Õppe alustamise tingimused:
Vähemalt keskharidus või sellega võrdsustatud haridustase. Õppekeele oskus vähemalt B2 tasemel. Kursusel osaleja peavad olema algteadmised arvuti kasutamisest (orienteeruma arvuti failisüsteemis, oskama kasutada elektronposti teenust, käivitada erinevaid programme, avada faile jms) ning arvuti kasutamise võimalus iseseisvate tööde sooritamiseks.
Kursuse sisu
Kursus koosneb kolmest moodulist: sekretär-juhiabi, personalitöö ning personaliarvestuse dokumentatsioon.
- Sekretär-juhiabi mooduli teemad (135 tundi auditoorset tööd, 29 tundi praktikat õppekeskkonnas ja 30 tundi iseseisvat tööd):
- sekretäride kutse-eetika;
- ettevõtluse alused;
- etikett ja ettevõtte esindamine;
- tööalane korrektne eesti keel;
- bürootöötaja arvutiõpe;
- dokumendihaldus;
- arhiivihaldus ja digitaalne arhiveerimine;
- raamatupidamise ja personalitöö algdokumentide põhinõuded;
- meeskonnatöö;
- koosolekute korraldamine ja protokollimine;
- organisatsiooni kultuur ja suhtekorraldus, kommunikatsiooni alused;
- suhtlemis- ja koostööoskused;
- konfliktijuhtimine ja läbirääkimised;
- tulemuslik turundamine sotsiaalmeedia kanalites;
- tööõigus;
- projekt organisatsiooni töös ja selle juhtimine;
- eduka kliendisuhtluse ja müügi võtmetegevused;
- mõjusa e-kirja ja müügipakkumise koostamine;
- kõnekunst ja meedia suhtlus.
- Personalitöö mooduli teemad (40 tundi auditoorset tööd):
- personalitöö eetika;
- kutsetasemed ja kutset andva organisatsiooni tutvustus;
- organisatsioon kui tervik, tööjõu tähtsus organisatsioonis;
- personalitöö funktsioonid ja rollid;
- tööjõuturg;
- värbamisallikad, värbamine ja värbamistegevused;
- töötajate tasustamine;
- uue töötaja sisseelamisprogramm;
- ettevõtte sisekliima, tagasisidestamine, arenguvestlused, koostöövestlused (juhi ja töötaja vestlused);
- personali hindamine;
- personalidokumentide koostamine, haldamine ja arhiveerimine;
- personaliuuringud;
- töötajate vähendamise põhimõtted;
- ettevõtte kohustused tööohutuse tagamisel ja personalitöötaja roll nende täitmisel.
- Personaliarvestuse dokumentatsiooni mooduli teemad (10 tundi auditoorset tööd ja 4 tundi praktikat õppekeskkonnas):
- tööalase dokumentatsiooni vormistamise vajadus;
- erinevate personalidokumentide ettevalmistamine ja koostamine;
- töösuhte vormistamine, muutmine ja lõpetamine (erinevate lepinguliikide vormistamine, muutmine);
- töökorralduslikud juhendid ja dokumendid;
- puhkuste korraldus ja seadusest tulenevad nõuded (ajakavad, erisused jne.);
- töökeskkonna ja töötervishoiualane dokumentatsioon.
Vaata ka koolituse õppekava
Koolituse läbinu:
- järgib ametieetikat, etiketti ja suhtlemise häid põhimõtteid oma tööülesannete täitmisel;
- oskab vormistada keeleliselt korrektseid personalitöö ja haldusdokumente vastavalt seaduses esitatud nõuetele, kehtestatud standarditele ja asjaajamise heale tavale;
- oskab korraldada dokumentide elukäiku vastavalt seadusandlusele ja organisatsiooni kehtestatud korrale;
- teab kontoritarkvara programme ning sotsiaalmeedia rakendusi;
- arvestab oma töös klienditeeninduse põhimõtteid sise-, välis-, erivajaduste ja erineva kultuuritaustaga klientidega suhtlemisel;
- teab personalitöö korraldamise ja töötamise seaduslikke aluseid;
- teab projektijuhtimise etappe ja meetodeid;
- teab kuidas ette valmistada ja protokollida koosolekuid.
Koolitajad:
Anne Ladva on lõpetanud TRÜ õigusteaduse erialal aastal 1984. Anne omab pikaajalist töökogemust personalijuhina nii eraettevõtluses kui avalikus teenistuses.Käesoleval ajal töötab Tartu Ringkonnakohtu, Tartu Maakohtu ja Tartu Halduskohtu personalijuhina. Anne omab ka kutsetunnistusi: personalijuht, tase 7 ning täiskasvanute koolitaja, tase 6.
Anne Roosipõld on pikaajalise kogemusega koolitaja-andragoog, Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor õppejõud. Anne on raamatute “Restoraniteenindus” ja “Toitlustamise alused” kaasautor; viinud läbi erinevaid etiketialaseid koolitusi ja teeninduskoolitusi.
Anneli Zirkel
Anneli on meie koolitusosakonna juhataja ja juhatuse liige. Tal on ligi viieteistkümne aastane praktiline kogemus ettevõtte juhtimises ja töö korraldamises. Ettevõtluse ja projektijuhtimise koolitajana töötab Anneli Reiting Koolituskeskuses alates 2002. aastast.
Anneli Zirkel on omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi rahvatervises, ta omab täiskasvanud koolitaja tase 7 kutset.
Brit Mesipuu
Brit on olnud turunduse eest vastutav nii raadios, välimeedias kui ka hotellis ja restoranis ning nüüd on pereettevõtte Milos turundushing.
Koolitaja Brit Mesipuu tegeleb igapäevaselt turundusteemaliste artiklite kirjutamise ning ettevõtete kodulehe ja sotsiaalmeedia lehtede sisu loomise ja haldamisega. Briti halduses on erinevate suuruste ja teemadega ettevõtete sotsiaalmeediakanalid. Lisaks kõigele eelnevale viib Brit läbi ka erinevaid turundusteemalisi koolitusi ja seminare.
Erle Nõmm on lõpetanud Tartu Ülikooli filosoofiateaduskonna (1993) ja kaitsnud samas magistrikraadi pedagoogikas (1998). Külalisena on lugenud andragoogika loenguid Tartu Ülikoolis ja Viljandi Kultuurikolledžis. VKKs juhendas ka muukeelsete huvijuhtide praktikat ning viis läbi õppusi sotsiaalsetes oskustes ning avalikus esinemises. Enesetäiendus on toimunud erinevates Põhjala riikides. On osalenud mitmetes rahvusvahelistes projektides ning töötanud õpetajana vene noortele suunatud keelelaagrites. Peab oluliseks koostööd Eesti Vabaharidusliidu Kirjastusega, millele on tõlkinud mitmeid raamatuid. Kaasautorluses Reet Valgmaaga on ilmunud nii eesti kui vene keeles raamat “Grupiprotsessid ja nende juhtimine” (1995).
Erle oli AASTA KOOLITAJA 2019 nominent.
Egle Saska teeb personalitööd alates 1995 aastast. Tema kogemustepagasis on töö Eesti Raudtees, Tallinna Sadamas, Tammiste Personalibüroos ja PCC Projektis. Lisaks õpetab Egle personalitööd Tallinna Majanduskoolis ning koolitab koostöös PARE ja EBS Juhtimiskoolituskeskusega. Egle on lõpetanud TalTech majandusteaduskonna, Tallinna Majanduskooli õiguse eriala ning kaitsnud Tallinna Ülikoolis magistrikraadi organisatsioonikäitumises. Tema panust personalitöötajate koolitamisel ja nõustamisel on PARE tunnustanud tiitliga Südamega teostaja. Eglel on personalijuht tase 7 kutsetunnistus.
Helis Oidekivi on lõpetanud Tartu Ülikooli eesti ja soome-ugri keeleteaduse eriala ning on praegu Tallinna Ülikooli magistrant. Ta on tegutsenud juba aastaid õpetaja ja koolitajana, andes teadmisi eesti keelest edasi nii eesti- kui muukeelsetele õppijatele, nii täiskasvanuile kui kooliõpilastele. Lisaks õpetamisele tegutseb Helis ka keeletoimetajana.
Hille Raud
Hille töötab hetkel SA Õigusteenuste Büroo juhatajana.
Hariduselt on Hille Tartu Ülikooli õigusteaduskonna lõpetanud jurist. Tööalaselt on ta tegutsenud peamiselt kahes suunas – aastaid juhtinud ja teostanud Eesti ühiskonnale vajalikke õigusabiprojekte SA Õigusteenuste Bürood püsti hoides ning tegutsenud tööõiguse valdkonna koolitaja/lektorina.
Irena Lümat on omandanud bakalaureuse kraadi Audentes-Mainor Ülikoolis ärikorralduse erialal spetsialiseerumisega finantsjuhtimisele ja Tallinna Ülikoolis sotisaalpedagoogika erialal ja magistri kraadi Tallinna Ülikooli Rakvere Kolledži sotsiaalteaduste erialal spetsialiseerumisega avalikule juhtimisele. Ta omab Sotsiaalpedagoogi, tase 6 kutsetunnistust. Lisaks omab arhivaari kutsetunnistust. Irena on Reitingu koolitaja alates 2000. aastast. Ta on töötanud erinevates asutustes koolituse, dokumendihalduse ja arhiivinduse valdkonnas alates aastast 1994.
Jane Suvi on omandanud Tartu Ülikoolis haridusteaduse magistrikraadi eesti keele ja kirjanduse õpetaja õppekaval 2010. aastal. Eesti keele ja kirjanduse õpetajana on ta töötanud 12 aastat, neist viimased 9 aastat Tartu Täiskasvanute Gümnaasiumis. Peale õpetamise on olnud kuus aastat õppenõustaja. Reitingu Koolituskeskuses on Jane Suvi eesti keele koolitaja olnud 2008. aastast. Täiskasvanute koolitaja kutse tase 6 on tal 2014. aastast. 2015. aastal oli Jane Suvi Tartumaa aasta koolitaja nominent.
Jaanus Kangur on saanud “Aasta koolitaja 2019” tiitli. Jaanus on lõpetanud Tartu Ülikooli religiooni – antropoloogia magistrantuuri ning tal on rahvusvaheline diplom taastavas õiguses Kanadast Queensi Ülikoolist. Lisaks on ta õppinud suhtlemistreeneriks ning nõustajaks. Jaanus on koostanud kaks raamatut ning olnud kaasautoriks neljale raamatule, samuti avaldanud hulga artikleid avalikust esinemisest, konfliktilahendusest, koostööst ja suhtlemisest.
Kaire Parve on lõpetanud Tallinna Tehnikaülikooli halduskorralduse eriala personalijuhtimise suunal. Alustanud oma tööalast karjääri sekretär-juhiabina (9 aastat), arendades oma oskusi personalijuhtimise valdkonnas, nüüdseks on kogemust 20 aastat. Personalijuhina töötanud nii avalikus sektoris, kui ka erasektoris. Asutanud oma konsultatsiooniettevõtte Dualteam OÜ aastal 2004.
Kaire Uusen (MA) on töötanud meediavaldkonnas viisteist aastat, kuni 2009. aastani ajakirjaniku ja toimetajana Eesti suurimas ajalehes Postimees ja selle online-portaalides ning seejärel viis aastat Äripäeva kontsernis erialaajakirjade vanemtoimetaja ja projektijuhina. Alates 2015. aastast teeb koostööd erinevate meediaväljaannetega, toimetab väga erinevaid tekste ja on ka Postimehe kolumnist. Enne meediavaldkonda töötas aastaid riigisektoris ja oli Mainori Kõrgkooli külalislektor.
Kairit Reiman
Kairit Reiman on teenindustreener, kogemuskoolitaja, personalijuht ja teeninduskoolitus.ee asutaja. Oma laialdasi kogemusi ja teadmisi, mis on saadud nii teenindaja kui ka personali- ja teenindusjuhi rollis, jagab Kairit pühendunult ja humoorikalt. Tema enda teenindusoskusi on hinnatud tiitliga Tartu Parim Teenindaja 2005. Kairit on osalenud aktiivselt züriiliikmena Eesti parimate teenindajate väljaselgitamisel. Kairit iseloomustavad õppijad, kui väga lahedat, sõbralikku ja huvitavat koolitajat, kes suudab osalejaid kuulama ja huvitavaid grupiülesandeid tegema panna.
Kayvo Kroon
Eesti Maaülikooli sotsiaalteaduste magister, kes on kogu oma täiskasvanud elu veetnud ühel ja teisel moel arvutitega tegeledes. Arvutialaste koolitustega alustas juba 1990. aastal õppides tollal Tartu ülikooli füüsikateaduskonnas. Sellele järgnesid lektori ja administreerimise aastad Primex Mentori, Fontese ja Audentese erakoolide Tartu filiaalides. Nüüdseks põhitöökohaks on ITK nõuniku ametipost Elva Linnavalitsuses.
Leelo Saar on lõpetanud ajakirjanduse ja suhtekorralduse eriala (BA) Tartu Ülikoolis. Ta on alates 2012.a praktik personalivaldkonnas, omab kogemusi kontoritöö igapäevasest haldamisest kuni ettevõtte arendustegevuseni. Leelole meeldib töö inimestega ja inimestele. Leelol on Personalijuhi tase 6 kutsetunnistus, omandatud 2019 aastal.
Ennast iseloomustades meeldib Leelole mõtteviis: “Ole ise see muutus, mida näha soovid!”.
Mare Muskat
Andragoogika magister, koolitajakogemus alates 2007 aastast.
Teema- ja metoodikapädevus kasutusel ning täienenud Tallinna Majanduskoolis suhtlemisoskuste, projektijuhtimise, nõustamise ja eneseanalüüsi ainekursuste ning Tallinna Tööstushariduskeskuses suhtlemise, teeninduse-müügi ainekursustel. Äriühingutele on järjepidevalt toimunud suhtumist-suhtlemist-suhestumist toetavaid koolitusi. Eneseväljendus täiendatud Von Glehni Teatris improvisatsiooni-treeningutega.
Margus Rosin on väga laia silmaringiga ja huvitav koolitaja, kes on omandanud oma teadmised mitmetes ülikoolides õppides nii Eestis kui Inglismaal. Peamised kogemused ettevõtluse ja IT vallas on omandatud peale ISO27000 juhtiv audiitori kutsetunnistuse saamist. Tegutsenud Infoturbe ja IT-juhtimise vallas üle 15 aasta. On osalenud paljudesse ISKE rakenduse projektidesse nii ettevalmistuses kui ka auditeerimises. Pidevalt ennast täiendanud erinevate täienduskoolitustega infoturbe ja juhtimise vallas. Tema pikaajaline koolitaja kogemus võimaldab pakkuda huvitavaid koolitusi nii algajale arvutikasutajale, kui ka sisukaid ja praktilisi nõuandeid tippjuhtidele. Peamiselt on ta konsulteerinud keskmiseid ja suuremaid finants- ja tootmisettevõteid infoturbe ja äriprotsesside osas, kuid meeleldi lööb kaasa ka väikeettevõtluse, teeninduse ja kaubanduse sfääris. Tema tõelised lemmikud on StartUp-id.
Marge Targama on majanduse kõrghariduse omandanud Tartu Ülikoolis ärijuhtimise erialal. Pikaajalist praktilist kogemust omab müügi- ja ostujuhi töös. Alates 2018. aastast töötab Marge koolitusjuhi ja koolitaja ametikohal Koolituskeskuse Reiting. Praktiline töökogemus koosolekute korraldamisest ja protokollimisest on alates 2016 aastal.
Mihkel Tikerpalu on pärit Viinistu külast. Ta lõpetas Loksa 1. Keskkooli 2006. aastal kuldmedaliga. 2010. aastal lõpetas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli näitleja erialal (24. lend, kursuse juhendaja Hendrik Toompere) ning asus tööle Eesti Nuku- ja Noorsooteatris.
Mihkel Tikerpalu mängib seriaalis “Õnne 13” Uuevariku noorperemeest Ints Kattaid. Tikerpalu oli aastast 2015 kuni 2018 teatriühenduse Misanzen produtsent. Ta on mittetulundusühingu TikerKultuur üks juhatuse liikmetest.
Ott Alemaa
Ott on lõpetanud Tallinna 7. Keskkooli ning õppinud ärijuhtimist Taani- Eesti Ärikolledźisse ning psühholoogiat Tartu Ülikoolis ja Tallinna Ülikoolis. Oma lõputööd tegi Ott spordipsühholoogia valdkonnas. Oti peamine töökogemus on müügi- ja klienditeeninduse juhtimise valdkonnas.
Koolitamist alustas ta suurettevõttes sisekoolitajana, saades selleks põhjaliku ettevalmistuse. Täna tegutseb Ott lisaks koolitamisele ärikonsultandi ja lektorina ning joogaõpetajana.
Piret Tegova on lõpetanud Tartu Kunstikooli kunstilise kujundamise eriala ja Tartu Kõrgema Kunstikooli tekstiilikunsti eriala. Ta on töötanud kunstniku ja õmblejana, aga ka etiketi, reklaami ja käsitöö õpetajana Tartu Kutsehariduskeskuses. Piret töötab igapäevaselt Tartu Rahvaülikoolis koolitusjuhina. Juba alates 2006. aastast on Piret õpetanud etiketti ja ametieetikat Koolituskeskuses Reiting.
2008. aastal omistati talle Tartumaa Aasta Koolitaja tiitel.
Veronika Kruustik on tegelenud tööohutuse ja tööõiguse valdkonnaga alates 1999. Pea 5 aastat oli ta riigisektoris personalijuht, seetõttu omab väga head ülevaadet riigisüsteemi dokumendihaldusest. Alates aastast 2005 olnud erinevates ettevõtetes kvaliteedijuht- siseaudiitor. 2006 hakkas täiskasvanuid koolitama ning teeb seda tänaseni, omab ka Täiskasvanute koolitaja, tase 6 kutsetunnistust. Aastast 2012 on ta Tartu Töövaidluskomisjoni kaasistuja. Lööb kaasa Eesti Kvaliteediühingu ja Tartumaa Koolitajate Klubis. Aastast 2014 on ta Tartu Töövaidluskomisjoni kaasistuja.
Urmo Reitav
On öeldud, et unistuste järgimine tähendab järgneda oma südame kutsele ning pole võimalik eksida, kui oma südant järgida. Urmo on seda ise korduvalt kogenud ja praktiseerib praegugi. Ta väärtustab avatust, loovust ja arengut. Urmo töökogemus on mitmekesine ja seotud eelkõige inimestele arengu- ja kasvutingimuste loomisega. Aastatel 2002-2017 töötamine noorsootöö lektorina nii Tartu Ülikooli Viljandi kultuuriakadeemias, Tallinna Ülikoolis kui ka Tartu Ülikooli Narva kolledžis. Ta on koostanud arvukalt projektitaotlusi, neid juhtinud kui ka pannud end proovile projektide hindajana. SA Archimedes Euroopa Noored büroo on tunnustanud teda noortevaldkonna 2011.a koolitaja tiitliga ning samal aastal valiti ta TÜ Viljandi kultuuriakadeemia tudengilemmikuks.
Koolitusfirma tutvustus
Reiting – see on tööalased koolitused täiskasvanutele, täpne raamatupidamine ettevõtetele ning asjalik tugi ettevõtlusega alustajale. Reiting koolituskeskus aitab kaasa Teie töötajate arengule soovitud suunas ning kokkulepitud ajaga. Väärtustame loomingulist mõtlemist ja oleme paindlikud. Pakume õigeid teadmisi õigel ajal, õiges kohas ja õige hinnaga. Loen koolitusfirma kohta veel...