Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Patsiendikeskne lähenemine- kuidas eristuda kõrgetasemelise tervishoiuteenusega?

Koolitusel antakse põhjalikud teadmised patsiendikesksest suhtumisest ja hoiakutest ning kuidas neid praktikas rakendada. Samuti käsitletakse patsiendikeskse suhtumise peamiseid takistusi ja võimalusi, kuidas neid ületada.

Pelgalt diagnoosi- ja protseduurikeskse lähenemisega ei ole võimalik eristuda kõrgetasemelise tervisehoiuteenusega. Üha enam on hakatud tähelepanu pöörama patsiendikesksele lähenemisele, kus tervishoiuteenuse osutaja seab esikohale patsiendi individuaalsed vajadused, eelistused ja väärtused. Patsiendikesksus parandab ravi kvaliteetiavaldab positiivset mõju inimese tervisele ja suurendab tema rahulolu raviga.

Koolituse eesmärk on selgitada patsiendikeskse lähenemise põhimõtteid ja tehnikaid, mis aitavad tõsta teenuse kvaliteeti ja patsientide rahulolu.

Sihtgrupp:
Koolitus on suunatud tervishoiutöötajatele, kes soovivad parandada oma oskusi patsientidega suhtlemisel ja neile keskendunud teenuse pakkumisel.

Programm:

  • Patsiendikeskne suhtumine ja hoiakud
    • Ajalooline kontekst
    • Holistiline lähenemine: lisaks füüsilisele tervisele arvestab patsiendikeskne suhtumine emotsionaalseid, sotsiaalseid ja psühholoogilisi aspekte – tunnistab, et need tegurid mõjutavad oluliselt patsiendi heaolu
  • Patsiendikeskne suhtumine
    • Patsiendi kuulamine
    • Individuaalne lähenemine igale patsiendile
    • Patsiendi eelistuste ja väärtuste austamine ja võimalusel arvestamine
    • Empaatia kasutamine
    • Patsiendi kaasamine otsustusprotsessi, eksternaalsed versus internaalsed suhtumised. Otsustamine ja vastutus
    • Patsiendi autonoomia austamine – patsiendil on õigus olla informeeritud ja teha oma tervise kohta otsuseid
  • Patsiendikeskse suhtumine peamised takistused ja kuidas neid takistusi ületada
    • Ajapuudus
    • Suhtlemisbarjäärid
    • Terviseteadlikkus
    • Kultuurilised erinevused
    • Piirangud ja ettekirjutused
    • Bürokraatia
    • Rõhuasetus biomeditsiinilisel mudelil ehk keskendumine diagnoosile ja ravile, mitte arvestades psühhosotsiaalseid aspekte ja elukvaliteeti
    • Tervishoiuteenuse osutaja keskne, mitte patsiendikeskne mõtteviis
    • Organisatsioonikultuur
  • Patsiendikesksed hoiakud
    • Patsiendi nägemine kui isiksust ja asetamine keskpunkti – patsiente vaadeldakse kui terveid inimesi, mitte kui ainult sümptomite või haiguste kogumit
    • Patsientide kohtlemine partnerina – selle asemel, et dikteerida, mida patsiendid peavad tegema, teevad tervishoiuteenuse osutajad patsientidega koostööd – kuulavad, õpetavad ja töötavad koos, et koostada patsiendi eesmärkidega kooskõlastatud hooldusplaan
    • Usaldus on selles partnerluses hädavajalik. Patsiendid usaldavad oma teenuseosutajaid ja pakkujad usaldavad patsiente, et nad osalevad aktiivselt oma hooldusotsuste tegemisel
    • Patsientide toetamine – saavad aru patsientide emotsioonidest, arvestavad hirme ja muresid, kasutavad patsiendiga suheldes patsiendile arusaadavat keelt (mitte erialakeelt) selgituste ja juhiste andmisel.

Koolituse läbinu omandanud teadmised ja oskused, mis aitavad tal paremini mõista ja rahuldada patsientide vajadusi, luues seeläbi eristuva ja kõrgetasemelise tervishoiuteenuse.

Koolitaja:
prof emer. Mare Teichmann
Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog; PE Konsult, juhataja
Mare Teichmann on psühholoogia emeriitprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja, tööstuspsühholoogia instituudi asutaja. Mare peamised uurimisvaldkonnad on tööstress, psühhosotsiaalsed tegurid tööl, elukvaliteet, sh. tööelu kvaliteet, tööga seotud kontrollkese ning teised töö ja juhtimisega seotud psühholoogilised probleemid. E-õppe ja e-testimise lahenduste pioneer Eestis. Paralleelselt akadeemilise tööga on ta rakendanud PE Konsult tegevjuhina teaduspõhiseid teadmisi ja psühholoogilisi meetodeid praktikas. Lisaks loengutele ja konsultatsioonidele on tema juhtimisel välja töötatud testid erinevate tööl esinevate psühhosotsiaalsete tegurite ning nendega seotud riskide mõõtmiseks ja hindamiseks. Aastatel 1980–1989 oli Mare Teichmann ENSV Teaduste Akadeemia Eksperimentaalse ja Kliinilise Meditsiini Instituudi (praegu Tervise Arengu Instituut) kutsepatoloogia osakonna teadur. 1988. aastast töötab ta Tallinna Tehnikaülikoolis. Mare Teichmann on psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja (1992), tööstuspsühholoogia instituudi asutaja ja direktor (2009), nüüd emeriitprofessor. Töötanud järgmistel ametikohtadel: * Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia professor ja -õppetooli juhataja (1992). * Tallinna Tehnikaülikooli tööstuspsühholoogia instituudi direktor (2009). Mare Teichmann on külalisprofessorina õpetanud paljudes ülikoolides, sealhulgas Helsingi Ülikoolis, Oslo Ülikoolis, Viini Ülikoolis, Valencia Ülikoolis, Cambridge’i Ülikoolis, Sevilla Ülikoolis, Sileesia Ülikoolis, Grenoble’i Ülikoolis. Lisaks on ta AS PE Konsult juhataja (1996).

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule. Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Patsiendikeskne lähenemine- kuidas eristuda kõrgetasemelise tervishoiuteenusega?