Avaleht/Koolitused/Teedeehituse vigadest nii projekteerimises kui ehituses. Konfliktid juhendmaterjalides
Teedeehituse vigadest nii projekteerimises kui ehituses. Konfliktid juhendmaterjalides
Koolitus keskendub teedeehituse vigadele nii projekteerimis- kui ehitusetappides. Käsitleme pädevusnõudeid, normdokumentide ja juhendmaterjalide erisusi, liikluskoormuste arvestust ja materjalikasutuse parimaid praktikaid. Koolitus võimaldab teedeprojekteerijatel, ehitajatel ja tellijatel mõista olulisemaid riske ja lahendusi, et tagada kvaliteetne ja juhendmaterjalidele ning normidele vastav teedeehitus.
Koolituse eesmärk on anda põhjalik ülevaade teedeehituse ja -projekteerimise probleemidest, keskendudes vigade vältimisele ja juhendmaterjalide rakendamisele. Koolitus käsitleb normdokumentide ja praktiliste lahenduste konflikte.
Sihtrühm
Koolitus on suunatud teedeehituse ja -projekteerimise spetsialistidele, inseneridele, arhitektidele ning tellijatele, kes tegelevad infrastruktuuri planeerimise ja järelevalvega
Koolituse sisu:
kompetentsid ja kutse nõuded (2025. aasta muudatused)
kutse andmise ja kutsestandardite muudatused
probleemid pädevuse puudumisel, kui arhitekt või üldehitaja juhib teede projekteerimist ja ehitust
normitekstid ja määramatused
Klim M71 ja juhendite erinevused ning vajadus normide ja juhendite ühtlustamiseks
juhendite uuendamise ajakulu ja ülereguleerimise riskid
geomeetria, kergliiklus, piirded
kitsad mahasõidud ja pöördekoridorid. Ristmikel nähtavuse ja pöördepiirangute arvestamine
kergliikluse arvestamine maanteedel ja võimalused säästulahendusteks (nt Kohila-Hageri-Sutlema näide)
nähtavuskaugused asulavälistel teedel
piirde kõrguse ja nähtavuse probleemid liiklussõlmedes ja keskpiirdega teedel
geodeesia ja geoloogia
Kroonlinna vs Amsterdami nulli kõrguste vahed
geoloogia uuringupunktide valik – mullastiku kaardi abiga
pinnaste liigitus standardite alusel, KAP ja KRP aluste erisus
liiklus ja koormus, kataloogikatendid
AKÖL (aastakeskmine), TTL (tipptunniliiklus), KKL (koormusklass Soome järgi) ja nende mõju teekatendi projekteerimisele
koormussagedusest sõltuvad muutused katendites ja raskeliikluse arvestamine
konstruktsioonikihid, külmumissügavus ja geosünteedid
töö- ja dreenkihi mõistete määratlemise vajadus Klim M71 kontekstis
külmumissügavuse normid ja vajadus kohandamiseks Soome juhenditega
nõuded sidumata materjalidele erinevates kihtides
geotekstiilide, geovõrkude ja geokärgede kasutus pinnaste eraldamiseks ja tugevdamiseks
sillutiskatendid
sillutise tüübi valik – tihti tulenevad probleemid läbimõtlemata tehnilistest lahendustest
vuugitäidete ja paisumisvuukide nõuded: murdumistugevus ja külmakindlus
ehitustehnoloogiast kinnipidamine
veeprobleemid
Põhjavee ja sademevee arvestamine ning lahendused äravooluks
erosioonivastased meetmed ja ajutised veesuunajad ehituse ajal
kandevõime ja/või tihenduskontroll
kandevõime ja tihenduse kontroll ehitusprotsessis, mõõtmistulemuste ajafaktor
Õpiväljunditena koolituse läbinu:
mõistab peamisi vigu teedeehituses ja projekteerimises ning oskab vältida levinumaid vigu
tunneb normide ja juhendite rakendamisest tekkivaid konflikte ja nende praktilist lahendamist
on kursis erinevate liiklustingimuste, pinnasetüüpide ja konstruktsioonielementide valiku mõjuga teekatendi vastupidavusele
Koolituse läbimisel väljastame tõendi. Koolitus annab 3,6 TP (inseneri täiendõppe punkti).
Tõendi väljastamise eelduseks on koolituse läbimine täies mahus ning koolitusarve tasumine. Erandkorras võib osaleja saada koolituse läbimist tõendava dokumendi, kui on läbinud õppekavast vähemalt 90%.
Koolitus on sobilik kutseeksami sooritamiseks, kvalifikatsiooni tõendava dokumendi saamiseks või töötamiseks ametialal, millele on õigusaktides ette nähtud täiendavad nõuded.
Koolitaja: Ain Kendra, Volitatud teedeinsener (tase 8), konsultatsioonifirma T-Konsult OÜ konsultant
Ain Kendra on Volitatud teedeinsener (tase 8 ) – projekteerimine ja liiklusohutuse auditeerimine. Aastast 2012 on Ain Kendra TTÜ (TalTech) teetehnika lektor ning aastast 2015 oma ettevõtte T-Konsult OÜ konsultant, kes oma igapäevatöös tegeleb projekteerimise, liiklusohutuse auditeerimise, konsultatsioonide ja uurimistöödega. Kuigi Ain Kendra on spetsialiseerunud rohkem katendite ja liiklusega seonduvatele teemadele, on ta viimase nelja aasta jooksul põhjalikumalt tegelenud ka kandevõimega seotud probleemidega. Lisaks osalenud mitmete normdokumentide ja juhendite koostamises.
Aastatel 2007-2015 töötas Ain Kendra Taani konsultatsiooni- ja insenerifirma Ramboll Group Eesti tütarettevõttes Ramboll Eesti AS vanemkonsultandina, kus tegeles uuringute, teede ja lennuväljade katendite projekteerimise (Kose-Mäo, Rõmeda-Haljala, Tartu Idaring; Ülenurme ja Ülemiste lennuväljad) ning liiklusohutuse audititega.
Koolitusfirma tutvustus
Addenda OÜ on erinevate valdkondade koolitustel keskendunud sihtrühma nii hetkelistele kui ka tulevikusuundi arvestatavatele vajadustele ning väärtustele. Addenda OÜ väärtustab oma koolitustelt saadud osalejate tagasisidet, mis on aluseks koolituste ning -programmide muutmiseks või täiustamiseks. Loen koolitusfirma kohta veel...