Raamatupidamine algajatele koos personalitöö õppega
Koolituse tulemusena on õppijal raamatupidamise ja personalispetsialisti tööks vajalikud teadmised ja oskused vastavalt kutsestandardite:Raamatupidaja, tase 5 kompetentsidele B2.1 ja B2.2 ning Personalispetsialist, tase 5 kompetentsidele (annab võimaluse Personalispetsialist, tase 5 kutse taotlemiseks).
Sihtrühm:
Koolitus on mõeldud inimestele, kes soovivad täiendada oma teadmisi raamatupidamise ja personalitöö valdkonnast – raamatupidajad, sekretärid, juhiabid, juhid, personalitöötajad. Eelnev kogemus ei ole vajalik.
Programm:
- Raamatupidamine algajatele teemad (40 tundi auditoorset, 20 tundi praktikat õppekeskkonnas ja 20 tundi iseseisvat tööd):
- raamatupidamise sisseseadmine ja finantsarvestuse korraldamine – raamatupidamise sise-eeskiri;
- kontod, kontoplaan, seosed bilansi ja kasumiaruandega;
- majandustehingute kirjendamine, dokumendinõuded, arvestuspõhimõtted;
- raamatupidamist reguleerivad õigusaktid;
- varude ja varade arvestus;
- põhivarade arvestuse pidamine, amortiseerimise arvestus;
- maksundus – käibemaks, palgaga seotud maksud, erisoodustus, ettevõtlusega mitteseotud kulud, maksuriskid, maksude deklareerimine;
- töötajatega seotud arvestused – töötasu, sh keskmise töötasu arvestuspõhimõtted (nt haigushüvitis, koondamishüvitis, õppepuhkus, puhkusetasu jm);
- tulude ja kulude arvestamine;
- aruandlus – bilansi ja kasumiaruande koostamine (skeem 1 ja 2);
- rahavoogude aruanne, omakapitali arvestus; majandusaasta aruanne, auditeerimine.
- Personalitöö teemad (40 tundi auditoorset tööd):
- Personalitöö eetika. Personalitöö areng. Personalitöö eesmärgid kaasajal. Kutsetasemed ja kutset andva organisatsiooni tutvustus. Kutseeksamid. Organisatsioon kui tervik, tööjõu tähtsus organisatsioonis. Personalitöö funktsioonid ja rollid. Töö analüüs, ametiprofiili ja ametijuhendi koostamine.
- Tööjõuturg. Tööjõuturu näitajate kogumine ja analüüs. Tööjõuturul ettevõtte mainet kujundavad tegurid. Personalitöötaja roll ettevõtte maine kujundamisel. Värbamisallikad, värbamine ja värbamistegevused. Erinevate valiku meetoditega tutvumine ja oskus neid kombineerides õige valiku otsuseni jõudmine. Hindamistulemuste kokkuvõte ja tagasiside kandidaadile. Värbamise materjalide ja konkursside info haldamine. Töötajate tasustamine. Tasustamisele õigusaktidega sätestatud nõuded.
- Uue töötaja sisseelamisprogramm. Tööjõu planeerimine. Töötajate motiveerimine ja tasustamine.
- Ettevõtte sisekliima, tagasisidestamine, arenguvestlused, koostöövestlused (juhi ja töötaja vestlused). Erinevate juhi ja töötaja vaheliste vestluste võimalused ning erinevate vestluste plussid ja miinused. Tegevusplaan töötaja töösoorituse parandamiseks ja ettevõtte eesmärkide saavutamise kaasamise parandamiseks.
- Personali hindamine. Personali arendamise vajaduse väljaselgitamisel osalemine. Koolitusstrateegia. Koolitustegevus ettevõttes.
- Personalidokumentide koostamine, haldamine ja arhiveerimine. Personaliarvestus. Personaliarvestuse andmebaasid. Isikuandmete kaitse personalitöös. Personali dokumentatsioon (töölepingud ja nende haldamine; käskkirjad ja korraldused; koolituslepingud jt töösuhtega seotud lepingud ja kokkulepped). Juhtide ootused personalitööle. Töötajate ja juhtide nõustamine personaliarvestuse ja töösuhte (sh tööõiguse) valdkonnas. Ametikohtade hindamine. Ametite klassifikaatorid ja nende kasutamine. Personali statistika.
- Personaliuuringud.
- Töötajate vähendamise põhimõtted. Personalitöötaja roll ja kohustused töötajate vähendamisel.
- Ettevõtte kohustused tööohutuse tagamisel ja personalitöötaja roll nende täitmisel.
Õpiväljundid
Kursuse läbinu:
- korraldab raamatupidamist järgides Raamatupidamisseaduses ja muudes õigusaktides sätestatut;
- arvestab töötasud, maksud ja maksed ning koostab maksudeklaratsioonid;
- koostab juhendamisel raamatupidamise põhiaruandeid;
- valdab personali planeerimise ja tööanalüüsi tarkusi ning tunneb vastavaid õigusakte;
- valdab personali dokumentatsiooni ja teab motiveerimise põhimõtteid.
Koolitajad:
Anne Ladva on lõpetanud TRÜ õigusteaduse erialal aastal 1984. Anne omab pikaajalist töökogemust personalijuhina nii eraettevõtluses kui avalikus teenistuses.Käesoleval ajal töötab Tartu Ringkonnakohtu, Tartu Maakohtu ja Tartu Halduskohtu personalijuhina. Anne omab ka kutsetunnistusi: personalijuht, tase 7 ning täiskasvanute koolitaja, tase 6.
Leelo Saar on lõpetanud ajakirjanduse ja suhtekorralduse eriala (BA) Tartu Ülikoolis. Ta on alates 2012.a praktik personalivaldkonnas, omab kogemusi kontoritöö igapäevasest haldamisest kuni ettevõtte arendustegevuseni. Leelole meeldib töö inimestega ja inimestele. Leelol on Personalijuhi tase 6 kutsetunnistus, omandatud 2019 aastal.
Ennast iseloomustades meeldib Leelole mõtteviis: “Ole ise see muutus, mida näha soovid!”.
Ene-Hilja Kohtla
Ene-Hilja omab 25+ aastat töökogemust personalivaldkonnast, töötades personalijuhina Seesam Kindlustuses, Elion Esindustes ning personaliettevõttes Manpower. Personalitööd peab Ene-Hilja oma kutsumuseks ja kireks. Ene-Hilja on lõpetanud Tallinna Ülikooli eesti keele ja kirjanduse eriala ning õppinud EBS-s ärijuhtimist. Praegu on Ene-Hilja eraettevõtja omanimelises firmas Ene Kohtla Personaliteenused OÜ, toetades ettevõtteid erinevate värbamis- ja personalitöö lahendustega.
Marge Kriisa on üle 15 aasta töötanud raamatupidamisteenust pakkuvates ettevõtetes ning seetõttu kokku puutunud erinevates valdkondades tegutsevate ettevõtete raamatupidamisega. Hetkel omandab Marge Eesti Maaülikoolis ettevõtluse ja ökonoomika erialal magistrikraadi.
Marge on üle seitsme aasta tegutsenud täiskasvanute koolitajana (Täiskasvanute koolitaja tase 5) raamatupidamise, ettevõtluse ning finantsplaneerimise valdkonnas.
Tiina Piho on lõpetanud Eesti Maaülikooli raamatupidamise ja finantsanalüüsi ning Tartu Ülikooli pedagoogika, Reiting PR koolitaja eriala. Tal on pikk ja praktiline raamatupidamistöö kogemus aastast 1982 ja ettevõtluse kogemus alates aastast 1996 ( FIE,OÜ Kastelaane).
Koolitaja Tiina Piho töötas Räpina Ühisgümnaasiumis üheksa aasta majanduse ja ettevõtluse õpetajana ning karjäärikoordinaatorina, seejuures ka täiskasvanute koolitajana aastast 2012.
Tiina Piho omab karjääritnõustaja tase 6 ja täiskasvanute koolitaja tase 5 kutsetunnistust.
Koolitusfirma tutvustus
Reiting – see on tööalased koolitused täiskasvanutele, täpne raamatupidamine ettevõtetele ning asjalik tugi ettevõtlusega alustajale. Reiting koolituskeskus aitab kaasa Teie töötajate arengule soovitud suunas ning kokkulepitud ajaga. Väärtustame loomingulist mõtlemist ja oleme paindlikud. Pakume õigeid teadmisi õigel ajal, õiges kohas ja õige hinnaga. Loen koolitusfirma kohta veel...