Avaleht/Koolitused/HEV (hariduslike erivajadustega) laste toetamine koolis ja lasteaias
HEV (hariduslike erivajadustega) laste toetamine koolis ja lasteaias
Koolitus keskendub HEV-õpilaste vajaduste mõistmisele, toetavate meetodite ja strateegiate rakendamisele, koostööle tugispetsialistide ja lapsevanematega ning kaasava hariduskeskkonna kujundamisele.
Eesmärk:
Anda osalejatele teadmisi ja praktilisi oskusi hariduslike erivajadustega laste ja noorte toetamiseks nii koolis kui ka lasteaias.
Sihtgrupp:
Lasteaia- ja kooliõpetajad, tugiisikud, abiõpetajad, õpetaja abid, tugispetsialistid, haridusasutuste juhid.
Koolituse sisu:
HEV mõiste ja liigid – määratlemine ning deagnoosimine, erinevad erivajaduse tüübid ning tekke põhjus.
Toetamise põhimõtted ja võimalused – individuaalne õppekava ja selle rakendamine, diferentseerimine ja kohandumine klassis ja rühmas ning HEV-lapse arengut toetavad keskkonna- ja õppemeetodid.
Koostöö ja meeskonnatöö – õpetaja toimetulek ja toetamine, koostöö Rajaleidjaga, koolipidajaga ning lapsevanemaga.
Praktilised näited ja harjutused – HEV õpilase toetamine, abivahendid, tõenduspõhised sekkumisstrateegiad.
Koolituse läbinu:
Tunneb erinevaid HEV-tüüpe ning oskab neid vanuse ja arengutaseme järgi eristada kooli- ja lasteaialastel.
Mõistab HEV-laste mõju õppimisele, käitumisele ja suhetele ning märkab sekkumise vajadust.
Oskab kavandada ja rakendada sobivaid tugistrateegiaid ja kohandusi HEV-laste kaasamiseks.
Tunneb IÕK ning tugi- ja kohandamisvõimaluste põhimõtteid nii koolis kui lasteaias.
Oskab teha tulemuslikku koostööd tugivõrgustikuga lapse arengu toetamiseks.
Analüüsib juhtumeid ning langetab teadlikke, tõenduspõhiseid otsuseid HEV-laste toetamisel.
Koolitaja: Maris Rattasepp suunudus haridusvaldkonda 2013. aastal, alustades tööd lihtsustatud, toimetuleku- ja hooldusõppekava laste eripedagoogina. Hiljem töötas lasteaia eripedagoogi ja õppejuhina.
Alates 2019. aastast töötab Maris Kuressaare Hariduse Kooli väikeklasside eripedagoogina ning viimased kolm aastat on ta täitnud ka hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordineerija (HEVKO) rolli. Lisaks annab ta koolis ja rehabilitatsioonimeeskonnas eripedagoogina individuaaltunde 7–19-aastastele õpilastele ning nõustab õpetajaid ja lapsevanemaid.
Ta on lõpetamas logopeediaõpinguid Tartu Ülikoolis – jäänud on veel praktika meditsiiniasutuses ning lõputöö. Oma eripedagoogika magistritöös keskendus ta käitumise tugikava koostamise põhimõtetele. Alates 2020. aastast kuulub Maris Eesti Eripedagoogide Liitu.
Enne haridusvaldkonda siirdumist töötas ta 15 aastat Swedbankis (endises Hansapangas) telleri, notaritehingute spetsialisti ja erakliendihaldurina.
Koolitusfirma tutvustus
Juunika Koolitus OÜ. Täiskasvanute koolitusasutuse Juunika Õppekeskuse põhitegevusala on täiskasvanute koolitamine.
Koolitustegevusega alustasime 1997. aastal Tartus. Täna korraldame koolitusi üle Eesti kõigis maakondades. Loen koolitusfirma kohta veel...