Kõik koolitused ühest kohast!

Leia sobiv koolitus Eesti kõige põhjalikumast koolitusportaalist
Tagasi

Kriisijuhtimise kiirendi avalikule ja erasektorile

Tänapäeva organisatsioonid seisavad silmitsi aina keerukamate riskidega – alates küberintsidentidest ja mainekahjudest kuni loodusõnnetuste ja globaalsete kriisideni. Ilma selge tegevuskava ja harjutatud meeskonnata on kriisides kaotused kordades suuremad. Hästi koostatud ja testitud kriisiplaan aitab minimeerida kahjusid, säilitada töövõime ning taastada organisatsiooni maine ja stabiilsus kiiremini.

Kriisijuhtimise kiirendi on avaliku ja erasektori juhtidele ja spetsialistidele suunatud kaks ja pool kuud kestev täiendõpe. Programm toimub veebikeskkonnas (võimalusega kontaktpäevadeks) ning teemad on jaotatud 10 õppepäevaks. Iga õppepäev on järelvaadatav 14 päeva jooksul peale toimumist endale sobival ajal. Võimalus on osaleda ka üksikutel päevadel eraldi.

Eesmärk

Anda süsteemne ülevaade kriisijuhtimise tsüklist ja põhimõtetest ning pakkuda praktilist kogemust kriisiplaani koostamisel. Koolituse käigus õpitakse riskide kaardistamist, kriisimeeskonna ülesehitust, kommunikatsiooni juhtimist kriisi ajal ning taastumise ja mainekujunduse etappe. Programmi fookuses on kriisijuhtimise integreerimine organisatsiooni igapäevasesse tegevusse ja kultuuri.

Koolituse sisu

  1. Õppepäev Sissejuhatus ja kriisijuhtimiseplaani alused
    • Erki Vaikre, üleelamisõppe arendaja, MTÜ Estlander
      • Õppepäeva eesmärk on sõnastada kursuse lõppeesmärk – koolituse lõpuks on valminud, kaitstud ja koordineeritud kriisiplaan –, anda sellele hindamiskriteeriumid (täielikkus, teostatavus, rollid ja asendused, suhtlus, testitavus) ning luua praktiline alus plaani koostamiseks. Sessioon ühendab sissejuhatava ülevaate raamistikust ja töötoa, kus osalejad panevad oma organisatsiooni kriisiplaanile reaalse vundamendi.
      • Teemad:
        • Mis on kriisijuhtimise raamistik ja miks see on vajalik
        • Kriiside tüübid: äkk-kriis, vinduv/kumulatiivne kriis, süsteemsed ja globaalsed kriisid
        • Kriisijuhtimise tsükkel ja peamised standardid (ISO 22301, ISO 22320 jm)
        • Struktuur ja rollid: kriisimeeskond, vastutused ja asendused, otsustusõigused ja juhtimistasemed
        • Algse kriisiplaani põhistruktuur ja miniminõuded (kontaktid, varud, kontrollnimekirjad, lisad)
        • Hindamiskriteeriumid kriisiplaanile ja kontrollnimekirjad (testitavus, auditeeritavus, ajakohastamine)
        • Töötuba: oma organisatsiooni kriisiplaani esmase raami koostamine (rollikaart, aktiviseerimiskriteeriumid/„triggerid“, otsustusahel, suhtlusmallid)
      • Väljund: osalejal on kriisiplaani raamistik ja eesmärkide kirjeldus, fikseeritud aktiviseerimiskriteeriumid, rollide ja otsustusahela esialgne kirjeldus ning hindamisrubriigi ja kontrollnimekirja mustand. See täiendatakse kursuse jooksul ning lõppmoodulis esitletakse ja ühiselt analüüsitakse.
  2. Õppepäev Riskide ja stsenaariumide kaardistamine
    • Lauri Kivimaa Päästeameti kriisivalmiduse talituse riskihalduse ekspert
      • Koolituspäeva fookus on riskide kaardistamisel ja nende põhjal stsenaariumide ettevalmistamisel. Eesmärk on anda süsteemne arusaam sellest, kuidas riske tuvastada, hinnata ja prioriseerida, et luua kindel alus kriisistsenaariumideks valmistumiseks. Lisaks käsitleme ka organisatsiooni nõrkade kohtade tuvastamist ning arutame, kuidas kriitiliste protsesside kaitse aitab vähendada haavatavust.
        • Riskide tuvastamise ja hindamise meetodid
        • Stsenaariumipõhine planeerimine ja selle praktilised sammud
        • Kriitiliste äriprotsesside ning haavatavate kohtade kaardistamine
        • Riskide mõju hindamine ja prioriseerimine
        • Asutuse toimepidevus
      • Väljund: Riskikaart ja kriitiliste stsenaariumide loetelu
  3. Õppepäev Kriisimeeskonna ülesehitus ja rollid
    • Erkki Põld Päästeameti kriisivalmiduse talituse juhataja
      • Koolituspäeva fookus on kriisimeeskonna loomisel ja toimimise korraldamisel. Eesmärk on selgitada, kuidas määrata selged rollid ja vastutusvaldkonnad, tagada otsustusprotsessi toimimine ka pingelistes olukordades ning kujundada asenduspõhimõtted, mis hoiavad kriisijuhtimise töös ka ootamatute muutuste korral. Samuti vaadeldakse koostööpartnerite ja ametiasutuste rolli kriisi lahendamisel.
        • Kriisimeeskonna koosseis ja vastutusvaldkondade määratlemine
        • Juhtimisahel ja otsustusprotsessi korraldus kriisi ajal
        • Asenduspõhimõtted ja kontaktiplaan ootamatusteks olukordadeks
        • Koostööpartnerite ja ametiasutuste roll kriisijuhtimises
      • Väljund: Kriisimeeskonna koosseisu ja kontaktide osa kriisiplaanis
  4. Õppepäev Kriisikommunikatsioon ja sõnumid.
    • Katrin Isotamm Iduettevõtte Esgrid kaasasutaja
      • Koolituspäeva fookus on kriisikommunikatsiooni põhimõtetel ja praktilistel oskustel, mis aitavad tagada selge ja usaldusväärse sõnumi edastamise kriisi ajal. Eesmärk on õpetada, kuidas kujundada erinevatele sihtrühmadele sobivaid sõnumeid, suhelda meediaga ning korraldada tõhus sisekommunikatsioon. Lisaks käsitleme ka tehisaru (AI) kasutamist, mis saab toetada sõnumite kiiret ettevalmistamist, stsenaariumide läbimängimist ja kriisidokumentatsiooni loomist.
        • Kriisikommunikatsiooni põhimõtted kriisi ajal
        • Sõnumite kujundamine eri sihtrühmadele
        • Meediaga suhtlemine ja avalike teadete koostamine (sh AI toel mustandite loomine)
        • Sisekommunikatsioon kriisi ajal
        • AI kasutamine kriisikommunikatsioonis – sõnumite ettevalmistamine, stsenaariumide läbimängimine, dokumentatsiooni loomine
      • Väljund: Kommunikatsiooniplaan kriisiolukordadeks, mis ühendab traditsioonilised võtted ja AI võimalused
  5. Õppepäev Stressi ja emotsioonide juhtimine kriisis?
    • prof emer. Mare Teichmann Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog; PE Konsult, juhataja
      • Koolituspäeva fookus on kriisiolukorras tekkiva pinge, stressi ja emotsioonide juhtimisel nii juhi kui ka meeskonna vaatenurgast. Eesmärk on anda praktilisi teadmisi ja tehnikaid, kuidas säilitada töövõime, vältida läbipõlemist ning lahendada konflikte keerulistes olukordades. Samuti õpitakse isikliku vastupidavuse võtteid, mis aitavad kriisi ajal rahu ja tasakaalu hoida.
        • Juhi roll emotsionaalse stabiilsuse hoidmisel
        • Töövõime ja moraali säilitamise strateegiad
        • Konfliktide lahendamine pingelistes olukordades
        • Isikliku vastupidavuse ja vaimse tasakaalu tehnikad
      • Väljund: Stressi- ja töövõime juhtimise juhend osa kriisiplaanis
  6. Õppepäev Otsuste tegemine ebakindluses
    • prof emer. Mare Teichmann Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog; PE Konsult, juhataja
      • Koolituspäeva fookus on otsuste tegemisel olukordades, kus infot on vähe, aeg piiratud ja riskid kõrged. Eesmärk on tutvustada metoodikaid, mis aitavad kriisis kiirelt, kuid läbimõeldult reageerida, koguda ja prioriseerida infot ning dokumenteerida tehtud otsuseid nii, et need oleksid põhjendatud ja õpitavad ka tulevikuks.
        • Kiire otsustamise metoodikad
        • Info kogumine ja prioriseerimine kriisis
        • Riskipõhine otsustamine ebakindlates tingimustes
        • Otsuste dokumenteerimine ja põhjendamine
      • Väljund: Otsustamisprotsessi kirjeldus kriisiplaanis
  7. Õppepäev Kriisistsenaariumide läbimängimine (simulatsioonid)
    • Pärtel Preinvalts Eesti Politsei- ja Piirivalveameti rakendusekspert
      • Koolituspäeva fookus on kriisistsenaariumide praktilisel testimisel ja õppimisel simulatsioonide kaudu. Eesmärk on harjutada kriisimeeskonna koostööd kontrollitud tingimustes, hinnata kriisiplaani toimivust ning koguda kogemusi, mis aitavad protseduure täiustada.
        • Lauaharjutused ja simulatsioonide metoodika
        • Testimine reaalse stsenaariumi põhjal
        • Õppetunnid ja protseduuride täiustamine
      • Väljund: Testitud ja täiendatud kriisiplaan
  8. Õppepäev Finantskriisi- ja maine taastamise juhtimine.
    • Katrin Isotamm Iduettevõtte Esgrid kaasasutaja
      • Koolituspäeva fookus on finantskriisist taastumise ja maine taastamise praktilistel võtetel, mis aitavad kiiresti stabiliseerida rahavood, taaskäivitada kriitilised teenused ning taastada usaldus klientide, partnerite ja regulaatorite silmis. Eesmärk on õpetada, kuidas koostada realistlik taastumisplaan, kavandada rahavoogude juhtimist ja võlausaldajatega suhtlust ning korraldada läbipaistev sise- ja väliskommunikatsioon. Lisaks käsitleme ka tehisaru (AI) kasutamist, mis toetab stsenaariumide modelleerimist, taastumisplaani mustandite loomist ja dokumenteerimist.
        • Äritegevuse taastamise põhimõtted, prioriteedid ja ajajoon
        • Rahavoogude stabiliseerimine: 13-nädala cash-flow, maksete prioriteet, kulukontroll
        • Suhtlus sidusrühmadega: kliendid, partnerid, investorid, regulaatorid
        • Maine taastamise sammud ja mõõdikud
        • Sisekommunikatsioon ja juhtimiskorra kinnistamine (rollid, otsustusahel, raportid)
        • AI kasutamine taastumisplaanis – stsenaariumid, mustandid, aruandlus
      • Väljund: kompaktne taastumisplaan kriisiplaani osana (finants- ja kommunikatsioonisammud, ajajoon, vastutajad) koos 30/60/90 päeva tegevusnimekirjaga.
  9. Õppepäev Kriisijuhtimise integreerimine igapäevatöösse?
    • Ramon Ruotsi Päästeameti kriisijuhtimise ekspert
      • Koolituspäeva fookus on kriisijuhtimise põhimõtete ja praktikate viimine igapäevatöösse. Eesmärk on näidata, kuidas kriisiplaane regulaarselt ajakohastada ja testida, kujundada organisatsioonis kriisivalmidust toetav kultuur ning arendada töötajate oskusi läbi koolituste ja õppuste.
        • Kriisiplaani regulaarne uuendamine ja testimine
        • Kriisijuhtimise kultuuri kujundamine organisatsioonis
        • Koolitused ja õppused töötajatele
      • Väljund: Kriisijuhtimise jätkusuutlikkuse plaan
  10. Õppepäev Kokkuvõte ja tulemuste esitlus
    • Erki Vaikre, üleelamisõppe arendaja, MTÜ Estlander
      • Koolituspäeva fookus on kogu programmi õpitu sidumine tervikuks ja osalejate kriisiplaanide kaitsmine. Eesmärk on saada laadne formaat, kus plaan esitatakse, põhjendatakse tehtud valikuid, Saadakse ekspertide ja osalejate tagasisidet ning täpsustatakse järgmised sammud, et viia plaan oma organisatsioonis ellu.
        • Osalejate kriisiplaanide kaitsmine ja arutelu
        • Eksperdi ja kaasõppijate tagasiside
        • Edasised sammud ja tegevuskava elluviimiseks
        • Lõplik väljund: kaitstud ja praktikas testitud kriisijuhtimise plaan

Õppepäevad on interaktiivsed: koolitaja ja osaleja vaheline dialoog, praktilised ülesanded ja simulatsioonid. Osalejad saavad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb osalejate kriisiplaanide esitluse ja tagasisidega. Tunnistuse saavad kõik, kes on läbinud kogu arenguprogrammi.

Õpiväljundid

Koolituse läbinuna:

  • mõistad kriisijuhtimise tsüklit ja rahvusvahelisi standardeid (nt ISO 22301);
  • oskad koostada organisatsiooni spetsiifilist kriisiplaani;
  • oled valmis kriisi ajal kiirelt ja süsteemselt tegutsema;
  • oskad juhtida kriisimeeskonda ja tagada töövõime;
  • tead, kuidas kavandada ja juhtida kriisikommunikatsiooni;
  • oskad kasutada otsustamise tööriistu ebakindlas olukorras;
  • oskad läbi viia simulatsioone ja lauaharjutusi;
  • tead, kuidas taastada organisatsiooni töö ja maine pärast kriisi.

Lisainfo

Töö toimub väikestes gruppides ja kohtade arv on piiratud!

  • Koolituse läbinu saab tunnistuse, kui osaleja on õppekava läbinud täies mahus.
  • Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile). Osaline taganemine on võimalik 29 – 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile). Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva.

Koolitajate tutvustus:

Erkki Põld

Erkki Põld

Päästeameti kriisivalmiduse talituse juhataja
Erkki Põld on sisejulgeoleku magistrikraadiga kriisivalmiduse ja kriisijuhtimise valdkonna ekspert. Ta töötab Päästeameti kriisivalmiduse talituse juhatajana, vastutades kriisivalmiduse ja kriisijuhtimise süsteemide arendamise eest, sealhulgas kriisiplaanide koostamise, kriisimeeskondade arendamise ning toimepidevuse tagamise eest. Erkki Põld omab 16-aastast päästeteenistuse staaži ning on oma karjääri jooksul töötanud kõigil operatiiv- ja kriisijuhtimise tasanditel. Tal on praktiline kogemus erinevate kriiside lahendamisel, rahvusvahelistel päästemissioonidel osalemisel ning kriisivaldkonna ja NATO õppuste korraldamisel.

Katrin Isotamm

Katrin Isotamm

Iduettevõtte Esgrid kaasasutaja
Katrinil on magistrikraad meedia ja kommunikatsiooni erialal ning üle 20 aasta praktilist töökogemust erinevates sektorites – sh panganduses, telekomi ja tehnoloogiaäris, logistikas. Ekspert nii strateegilise kui teostava kommunikatsiooni ja jätkusuutliku äri teemade juhtimises. Viimasel kahel aastal iduettevõtte Esgrid kaasasutaja ning ESG juhi rollis.
Lauri Kivimaa

Lauri Kivimaa

Päästeameti kriisivalmiduse talituse riskihalduse ekspert
Hariduselt olen tehnikateaduste magister (Eesti Maaülikool, ergonoomika). Ametlik töökarjäär algas aiamaju tootvas ettevõttes töökeskkonnaspetsialistina. Peale seda täitsin Päästeametis töökeskkonnaspetsialisti ja töökeskkonna eksperti ametikohtasid. Viimased 3 aastat olen toimetanud Päästeameti kriisiosakonnas riskihalduse eksperdina. Ametikoha peamine fookus on luua ja hoida erinevad Päästeameti kriisivalmiduse dokumente asja- ja ajakohasena, et asutuse kriisivalmidus oleks võimalikult hea.

Mare Teichmann

Mare Teichmann

Mare Teichmann on psühholoogia emeriitprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja, tööstuspsühholoogia instituudi asutaja.
Mare peamised uurimisvaldkonnad on tööstress, psühhosotsiaalsed tegurid tööl, elukvaliteet, sh. tööelu kvaliteet, tööga seotud kontrollkese ning teised töö ja juhtimisega seotud psühholoogilised probleemid.
E-õppe ja e-testimise lahenduste pioneer Eestis.

Pärtel Preinvalts

Pärtel Preinvalts

Eesti Politsei- ja Piirivalveameti rakendusekspert
Pärtel Preinvalts on Eesti Politsei- ja Piirivalveameti rakendusekspert. Ta on siseturvalisuse valdkonnas tegutsenud üle 20 aasta. Muuhulgas on ta juhtinud välismaalaste kinnipidamise ning väljasaatmisega tegelevat üksust ning saanud turvalahenduste väljatöötamise eest režiimses asutuses ka eraldi ära märgitud. Ta on olnud aastasel politsei väljaõppemissioonil Afghanistani Isalmivabariiki, kus ta oli lisaks koolitajale ka üksuse juht.

Koolitusfirma tutvustus:

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule.

Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi.

Loen koolitusfirma kohta veel.

Registreerun koolitusele