UI/UX disaineri amet on üks nõutumaid IT- ja disainitööstuses. Selle atraktiivsus seisneb mitte ainult mitmekesistes karjäärivõimalustes ja kõrges palgas, vaid ka selles, et UI/UX disaini saab õppida igas vanuses ja täiesti algtasemelt.
UX disain ehk kasutajakogemuse disain keskendub kasutajate käitumise analüüsimisele, saamaks aru nende vajadustest (see koosneb testimisest, konkurentsi analüüsist jne). UI ehk kasutajaliidese disain käsitleb visuaalset poolt, et lõpp-prototüüp oleks intuitiivne ja näeks hea välja (keskendutakse tüpograafiale, värvidele ja üldisele graafilisele disainile jne).
12-päevase õppeprogrammi eesmärk on anda põhjalikke teadmisi ja praktilisi oskusi, kuidas UX/UI disainiprotsess toimib ning kuidas seda rakendada. Tunnid koosnevad nii teooriast kui ka praktilistest harjutustest. Teoorias räägitakse UX/UI põhiprintsiipidest, meetoditest, parimatest praktikatest, mustritest ja kuidas kogu protsess ühtse tervikuna toimib. Praktilises osas toimub õpitu rakendamine. Koolitusel osalemise eelduseks on baasoskused arvuti kasutamisel. Eelnevaid teadmisi ja oskusi UX/UI valdkonnas ei eeldata. Iga õppepäev on järelkuulatav 14 päeva jooksul peale selle toimumist endale sobival ajal. Võimalus on osaleda ka üksikutel päevadel eraldi.
Sihtgrupp: Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad omandada põhiteadmisi kasutajakogemuse (UX) ja kasutaja liidese (UI) disainimisel. Seega sobib koolitus nii neile, kes soovivad eriala vahetada ning midagi uut õppida, kui ka neile, kes soovivad oma teadmisi täiendada UX/UI erialal (sh. IT spetsialistid).
Programm:
õppepäev
Mis on UX/UI disain, mida see endas sisaldab ja kuidas protsess töötab?
Üldine tutvustus UX eesmärkidest
Mis on UI?
Kuidas UX ja UI koos töötavad?
Mõistete lahti kirjeldamine
Erinevate protsessi osade üldine lahti kirjeldamine
Mis on kasutegur?
„Design Thinking“
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Mis on uurimustöö (Research)? Uurimustöö läbiviimise meetodid (praktiline teostus, konkurentsianalüüs ja uurimusküsimused)
Miks on uurimistööd (Research’i) vaja teha?
Erinevad uurimismeetodid ja nende võtted
Mis on kvalitatiivne uurimismeetod?
Mis on kvantitatiivne uurimismeetod?
Persoonade loomine
Kasutajateekondade ettevalmistus
Eksperthinnang
Konkurentsianalüüs
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Praktiline teostus: eksperthinnang ning konkurentsianalüüs
Erinevate UX/UI printsiipide põhjalik tutvustus
Teeme läbi reaalse uurimistöö
Konkurentsianalüüs
Eksperthinnang
Uurimisküsimuste koostamine
Teema püstitamine
Kasutajatestimise ettevalmistused
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Mis on kasutajatestimine ja kuidas prototüübini jõuame?
Erinevate kasutajatestimise meetodite tutvustus
Kasutajatestimise praktiline läbiviimine
Eelnevalt tehtud töö rakendamine
Observatsioonitabelite täitmine
Vigade avastamine
Analüüs – mida saab paremaks teha?
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Kuidas alustada ideede genereerimisega ja milleks meil seda vaja on? (printsiibid)
Ideede genereerimismeetodite tutvustus
Uurimustulemuste alusel uute ideede genereerimine
Divergeerimise ja konvergeerimise meetodite kasutamine
Kontseptsiooni loomine
Joonistamine (sketšimine)
Kuidas võtame konkurentsianalüüsis saadud info ja kasutame seda ideede genereerimisel?
FigJami kasutamine
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Erinevad prototüüpimise meetodid ja nende eesmärgid
A/B testimine
Kasutatavuse testimine
Paberprototüübi testimine
Wizard of Oz testimine
Eye tracking
Card sorting
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Sissejuhatus prototüüpimisse
Joonistamine
Mustritega tutvumine
Printsiipide meeldetuletus
Site maping
Kasutajateekondade tegemine
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Wireframing – mis see on ja kuidas seda teha? (praktiliselt)
Miks on vaja raamistikke ehk wireframe’e?
Kuidas neid koostada?
Kuidas wireframe’mine on ühenduses eelnevate sammudega ja edasise prototüüpimisega?
Miks on prototüüpimiseks vajalik?
Wireframe’ide koostamine Figmas
Põhiliste lehekülgede tegemine
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Prototüübi praktiline teostus Figma keskkonnas
Kuidas teha stiililehte?
Kuidas kasutada stiilielemente nii, et oleks lihtne?
Komponentide tegemine
Kuidas saada võimalikult kiiresti wireframe’idest prototüüp?
Miks meil teekondi vaja on?
Lehekülgede ühendamine (tutvumine)
Läbiklikkimine (tutvumine)
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Prototüübi ühendamine
Erinevad ühendamismeetodid
Rohkemate vaadete tegemine ja täpsemad klikkimised
Teekondade uuesti läbimõtlemine
Kuidas parimalt ja kiiremini erinevaid interaktsioone luua?
Testimiseks prototüübi ettevalmistamine
Erinevad funktsioonid nagu hover, onclick, mõnele enter jne.
Layout’ide lõplik mõistmine
Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
õppepäev
Mobiilse disaini erinevused võrreldes lauaarvuti disainiga
Puuteekraaniga seotud eripärad
Kuidas muuta elemendid ja tekst loetavaks väiksemal ekraanil?
Dünaamilise ja paindliku paigutuse loomine
Navigeerimise optimeerimine
Puuteekraaniga kohandatud elemendid ja nupud
õppepäev
Kokkuvõte
Mida õppisime?
Küsimused
Testimine
Analüüsime
Prototüüpimine
Wireframing
Joonistamine
Ettevalmistamine
Erinevate testimismeetodite meeldetuletus
Koolituspäevad on interaktiivse ülesehitusega, kus toimub koolitaja ning osaleja vaheline dialoog ning praktilised harjutused. Osalejad saavad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb elektroonilise kirjaliku arvestusega. UX/UI õppeprogrammi tunnistuse saavad kõik, kes on läbinud kogu programmi.
Koolituse läbinu oskab käsitleda Figma programmi, teab ja oskab kasutada erinevaid ideede loomisprotsesse, teab, mis on kasutaja testimine ja oskab seda läbi viia, omab teadmisi, kuidas luua erinevaid veebilehti, äppe ja portaale.
Koolitaja: Hans Uustalu
UX/UI disainer ja koolitaja
Hans on oma UX/UI hariduse omandanud Hollandis, The Hague University of Applied Sciencies ülikoolis. Viimasel paaril aastal (Eestis tagasi olles), on ta tegelenud ettevõtete kodulehekülgede disainimisega, kuid peamine rõhk on seotud koolitamisega, olles läbi viinud enam kui 50 koolitusstsüklit. Alates 2024.a algusest tegutseb ta ka lektorina Ettevõtluskõrgkoolis Mainor, andes veebitehnoloogia üliõpilastele prototüüpimise kursust.
Koolitusfirma tutvustus
Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule.
Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...