Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

UX/UI õppepogramm algajatele

UI/UX disaineri amet on üks nõutumaid IT- ja disainitööstuses. Selle atraktiivsus seisneb mitte ainult mitmekesistes karjäärivõimalustes ja kõrges palgas, vaid ka selles, et UI/UX disaini saab õppida igas vanuses ja täiesti algtasemelt.

UX disain ehk kasutajakogemuse disain keskendub kasutajate käitumise analüüsimisele, saamaks aru nende vajadustest (see koosneb testimisest, konkurentsi analüüsist jne). UI ehk kasutajaliidese disain käsitleb visuaalset poolt, et lõpp-prototüüp oleks intuitiivne ja näeks hea välja (keskendutakse tüpograafiale, värvidele ja üldisele graafilisele disainile jne).

12-päevase õppeprogrammi eesmärk on anda põhjalikke teadmisi ja praktilisi oskusi, kuidas UX/UI disainiprotsess toimib ning kuidas seda rakendada. Tunnid koosnevad nii teooriast kui ka praktilistest harjutustest. Teoorias räägitakse UX/UI põhiprintsiipidest, meetoditest, parimatest praktikatest, mustritest ja kuidas kogu protsess ühtse tervikuna toimib. Praktilises osas toimub õpitu rakendamine. Koolitusel osalemise eelduseks on baasoskused arvuti kasutamisel. Eelnevaid teadmisi ja oskusi UX/UI valdkonnas ei eeldata. Iga õppepäev on järelkuulatav 14 päeva jooksul peale selle toimumist endale sobival ajal. Võimalus on osaleda ka üksikutel päevadel eraldi.

Sihtgrupp:
Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad omandada põhiteadmisi kasutajakogemuse (UX) ja kasutaja liidese (UI) disainimisel. Seega sobib koolitus nii neile, kes soovivad eriala vahetada ning midagi uut õppida, kui ka neile, kes soovivad oma teadmisi täiendada UX/UI erialal (sh. IT spetsialistid).

Programm:

  1. õppepäev
    • Mis on UX/UI disain, mida see endas sisaldab ja kuidas protsess töötab?
      • Üldine tutvustus UX eesmärkidest
      • Mis on UI?
      • Kuidas UX ja UI koos töötavad?
      • Mõistete lahti kirjeldamine
      • Erinevate protsessi osade üldine lahti kirjeldamine
      • Mis on kasutegur?
      • „Design Thinking“
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  2. õppepäev
    • Mis on uurimustöö (Research)? Uurimustöö läbiviimise meetodid (praktiline teostus, konkurentsianalüüs ja uurimusküsimused)
      • Miks on uurimistööd (Research’i) vaja teha?
      • Erinevad uurimismeetodid ja nende võtted
      • Mis on kvalitatiivne uurimismeetod?
      • Mis on kvantitatiivne uurimismeetod?
      • Persoonade loomine
      • Kasutajateekondade ettevalmistus
      • Eksperthinnang
      • Konkurentsianalüüs
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  3. õppepäev
    • Praktiline teostus: eksperthinnang ning konkurentsianalüüs
      • Erinevate UX/UI printsiipide põhjalik tutvustus
      • Teeme läbi reaalse uurimistöö
      • Konkurentsianalüüs
      • Eksperthinnang
      • Uurimisküsimuste koostamine
      • Teema püstitamine
      • Kasutajatestimise ettevalmistused
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  4. õppepäev
    • Mis on kasutajatestimine ja kuidas prototüübini jõuame?
      • Erinevate kasutajatestimise meetodite tutvustus
      • Kasutajatestimise praktiline läbiviimine
      • Eelnevalt tehtud töö rakendamine
      • Observatsioonitabelite täitmine
      • Vigade avastamine
      • Analüüs – mida saab paremaks teha?
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  5. õppepäev
    • Kuidas alustada ideede genereerimisega ja milleks meil seda vaja on? (printsiibid)
      • Ideede genereerimismeetodite tutvustus
      • Uurimustulemuste alusel uute ideede genereerimine
      • Divergeerimise ja konvergeerimise meetodite kasutamine
      • Kontseptsiooni loomine
      • Joonistamine (sketšimine)
      • Kuidas võtame konkurentsianalüüsis saadud info ja kasutame seda ideede genereerimisel?
      • FigJami kasutamine
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  6. õppepäev
    • Erinevad prototüüpimise meetodid ja nende eesmärgid
      • A/B testimine
      • Kasutatavuse testimine
      • Paberprototüübi testimine
      • Wizard of Oz testimine
      • Eye tracking
      • Card sorting
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  7. õppepäev
    • Sissejuhatus prototüüpimisse
      • Joonistamine
      • Mustritega tutvumine
      • Printsiipide meeldetuletus
      • Site maping
      • Kasutajateekondade tegemine
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  8. õppepäev
    • Wireframing – mis see on ja kuidas seda teha? (praktiliselt)
      • Miks on vaja raamistikke ehk wireframe’e?
      • Kuidas neid koostada?
      • Kuidas wireframe’mine on ühenduses eelnevate sammudega ja edasise prototüüpimisega?
      • Miks on prototüüpimiseks vajalik?
      • Wireframe’ide koostamine Figmas
      • Põhiliste lehekülgede tegemine
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  9. õppepäev
    • Prototüübi praktiline teostus Figma keskkonnas
      • Kuidas teha stiililehte?
      • Kuidas kasutada stiilielemente nii, et oleks lihtne?
      • Komponentide tegemine
      • Kuidas saada võimalikult kiiresti wireframe’idest prototüüp?
      • Miks meil teekondi vaja on?
      • Lehekülgede ühendamine (tutvumine)
      • Läbiklikkimine (tutvumine)
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  10. õppepäev
    • Prototüübi ühendamine
      • Erinevad ühendamismeetodid
      • Rohkemate vaadete tegemine ja täpsemad klikkimised
      • Teekondade uuesti läbimõtlemine
      • Kuidas parimalt ja kiiremini erinevaid interaktsioone luua?
      • Testimiseks prototüübi ettevalmistamine
      • Erinevad funktsioonid nagu hover, onclick, mõnele enter jne.
      • Layout’ide lõplik mõistmine
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  11. õppepäev
    • Tulemuste analüüsimine kasutajatestimise baasil
      • Testimistulemuste analüüsimine
      • Persoona loomine
      • Kuidas tulemust hinnata?
      • Tabelite täitmine
      • Soovituste kirjeldamine
      • Muudatuste sisseviimise ettevalmistus
      • Päeva kokkuvõte – mida õppisime?
  12. õppepäev
    • Kokkuvõte
      • Mida õppisime?
      • Küsimused
      • Testimine
      • Analüüsime
      • Prototüüpimine
      • Wireframing
      • Joonistamine
      • Ettevalmistamine
      • Erinevate testimismeetodite meeldetuletus

Koolituspäevad on interaktiivse ülesehitusega, kus toimub koolitaja ning osaleja vaheline dialoog ning praktilised harjutused. Osalejad saavad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb elektroonilise kirjaliku arvestusega. UX/UI õppeprogrammi tunnistuse saavad kõik, kes on läbinud kogu programmi.

Koolituse läbinu oskab käsitleda Figma programmi, teab ja oskab kasutada erinevaid ideede loomisprotsesse, teab, mis on kasutaja testimine ja oskab seda läbi viia, omab teadmisi, kuidas luua erinevaid veebilehti, äppe ja portaale.

Koolitaja:
Hans Uustalu

UX/UI disainer ja koolitaja
Hans on oma UX/UI hariduse omandanud Hollandis, The Hague University of Applied Sciencies ülikoolis. Viimasel paaril aastal (Eestis tagasi olles), on ta tegelenud ettevõtete kodulehekülgede disainimisega, kuid peamine rõhk on seotud koolitamisega, olles läbi viinud enam kui 50 koolitusstsüklit. Alates 2024.a algusest tegutseb ta ka lektorina Ettevõtluskõrgkoolis Mainor, andes veebitehnoloogia üliõpilastele prototüüpimise kursust.

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule. Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

UX/UI õppepogramm algajatele