Veebide ja e-poodide otsingumootoritele optimeerimine
Oled mõelnud, kuidas Google reastab otsingutulemusi? Kuidas seda teadmist ära kasutades olla Google’is paremini nähtav?
SEO koolitusel käsitletakse valdkonna näiteid nii Eestist kui ka väljastpoolt. Koolitus käsitleb peamiselt Eesti turul ja eesti keeles optimeerimist.
Eesti kogenuim otsingumootoritele optimeerija Raido Tamar tutvustab Google’i otsingumootori optimeerimise aluseid ja õpetab kuidas kasvatada veebilehe külastatavust otsingumootoritest. Koolitusel selgitatakse, kuidas reastab Google otsingutulemusi; mille alusel kuvatakse fotosid Google pildiotsingus ning kuidas antud teadmisi kasutades tõsta veebilehekülje külastatavust.
Mis on SEO optimeerimine?
SEO (search engine optimisation ehk eesti keeles otsingumootoritele optimeerimine) on parema nähtavuse saavutamine otsingumootorites ning otsingumootoritele veebilehe sisust arusaadavuse parandamine. Lihtsustatult öeldes – hästi optimeeritud lehte kuvatakse otsingumootorites eespool.
Peamiselt räägitakse SEO puhul Google’i otsingumootori jaoks optimeerimisest, aga seda võib käsitleda ka Youtube SEO (Youtube’i otsingutulemuste optimeerimine), Amazon SEO ja teiste platvormide otsingumootorite optimeerimisena. SEO annab võimaluse olla nähtav inimestele just sel hetkel kui nad väga aktiivselt konkreetse toote või teenuse kohta informatsiooni või mingisugusele küsimusele vastust otsivad.
Sihtgrupp: Koolitus on suunatud neile, kes tunnevad huvi SEO vastu, aga kellel on antud valdkonnas puuduvad või vähesed teadmised. Õpetame baasteadmisi ja anname praktilisi näpunäiteid, kuidas teostada peamiseid otsingumootoritele optimeerimise tegevusi. Koolituse käigus õpib osaleja, kuidas kasvatada veebilehe külastatavust otsingumootoris
Koolituse tulemusena omandab koolitusel osaleja teadmised ja praktilised oskused, kuidas kodulehti ja e-poode otsingumootoritele optimeerida.
Koolituse sisu:
Sissejuhatus SEO-sse – tervikliku ettekujutuse loomine SEO olemusest ja selle eesmärgist
Mis on SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine?
Mis on otsingumootorite eesmärk?
Mis otsingumootoritele keskenduda Eestis, Soomes, Lätis ja Venemaal?
Märksõnade analüüs – kuidas tuvastada otsinguid, mida otsijad kasutavad probleemide lahendamiseks või vastuste saamiseks
Märksõnade ja analüüsi vajalikkuse tutvustus
Mitme kategooria näited ja põhjaliku märksõnade analüüsi näide
Hooajalisuse ja otsingute muutumise tuvastamine
Kuidas võib märksõnade analüüs abiks äriliste otsuste tegemiseks
Kust leida märksõnasid?
Konkurentide ja valdkonna märksõnade kasutuse analüüs
Tööriistade tutvustus märksõnade analüüsi teostamiseks
Näited projektidest ja märksõnade kasutusest
Positsioonide ja valdkondade erinevused
Märksõnade konkurentsi hindamine
Kuidas aru saada otsingueesmärgist?
Miks ja kuidas leida oma niššid ehk spetsiifilisemad valdkonnad?
Google Search Console’i otsinguandmete ülevaade ja õpetus
Lehe struktuur – kuidas optimeerida ühte alahinnatumat SEO faktorit
Kuidas “näeb” Google veebilehte
Lehe struktuuri selgitus ja optimeerimise õpetus
Ankurtekstide optimeerimine
Sisulehed vs blogipostitused
Asukohapõhised lehed
Milliste märksõnade jaoks teha eraldi lehed?
Lehesisene optimeerimine – põhjalik lehe optimeerimise õpetus koos näidetega
Otsingu eesmärgile vastava lehe optimeerimine
Meta pealkirjade ja kirjelduste optimeerimise õpetus
Väärtuspakkumise rõhutamine ja meta andmete näited
Lehe ja brändi nime kasutamine meta andmetes
Mis on keyword cannibalization’i ja kuidas seda vältida?
URL-ide optimeerimine
H1 (headline 1) ning h2 ja h3 optimeerimine
Sisu optimeerimine
WordPressi veebilehe näitel sisu optimeerimine
Valdkonna spetsiifiline sisu loomine
Värske sisu ja sisu uuendamine ning selle roll SEO-s
Erinevate sisutüüpide näited ja õpetused (esileht, kategooriad, tootelehed, artiklit jt)
Piltide optimeerimine
Lokaalse otsingu faktorid
Märksõnade kasutus domeeninimede valikus
Üldised lehe ja tehnilise SEO faktorid – ülevaade tehnilistest faktoritest ja võimalikest probleemidest
Negatiivsed faktorid
Duplikaatne ehk korduv sisu
Mobiilisõbralikkus ja veebilehe kiiruse roll SEO töödes
Kasutajakogemuse roll optimeerimistöödes
XML sitemap
Screaming Frog lühitutvustus
Tehnilised SEO faktorid
Google Search Console’i põhjalik tutvustus
Linkide ehitamine – ülevaade, Eesti näited ja strateegiad
404 ehk katkiste URL-id suunamine ja 301 redirect’id
Kasutamata linkide võimaluste tuvastamine
Rel=“nofollow” lingid
Kokkuvõte ja näited
Kokkuvõtte eelnevalt läbitud teemadest
Lisamaterjalide tutvustus
Milline võib olla SEO tulevik ja võimalikud tulevikutrendid
Koolitusel osalejate näidete vaatamine ja analüüs
Koolituse tulemusena osaleja:
Omab tervikliku ettekujutust SEO rollist ettevõtte internetiturunduses
Tunneb SEO tööriistu
Oskab teha märksõnade analüüsi
Oskab optimeerida sisu, meta andmeid, pilte ja üldist lehesisu
Oskab ehitada linke
Oskab kasutada Google Analytics ja Search Console
Koolitaja: Raido Tamar on Eesti kõige kogenum SEO ekspert, kelle peamiseks tegevuseks on e-kaubanduse lahenduste otsingumootoritele optimeerimine ja mahukate veebilehtede analüüsimine.
Raido klientide nimekiri ulatub suurtest e-kaubanduse ettevõtetest nagu Hansapost, Rahva Raamat, Home4you kuni Telia, if Kindlustus, Õhtuleht. Raido jagab teadmiseid ja kogemusi, mida usaldavad edukad Eesti ettevõtted.
Koolitusfirma tutvustus
IT Koolitus on juhtiv info- ja kommunikatsioonitehnoloogia ning IT projektijuhtimise koolitusteenuse pakkuja Baltikumis. Loen koolitusfirma kohta veel...