SEO koolitus
Veebide ja e-poodide otsingumootoritele optimeerimine
Oled mõelnud, kuidas Google reastab otsingutulemusi? Kuidas seda teadmist ära kasutades olla Google’is paremini nähtav?
SEO koolitusel käsitletakse valdkonna näiteid nii Eestist kui ka väljastpoolt. Koolitus käsitleb peamiselt Eesti turul ja eesti keeles optimeerimist.
Eesti kogenuim otsingumootoritele optimeerija Raido Tamar tutvustab Google’i otsingumootori optimeerimise aluseid ja õpetab kuidas kasvatada veebilehe külastatavust otsingumootoritest. Koolitusel selgitatakse, kuidas reastab Google otsingutulemusi; mille alusel kuvatakse fotosid Google pildiotsingus ning kuidas antud teadmisi kasutades tõsta veebilehekülje külastatavust.
Mis on SEO optimeerimine?
SEO (search engine optimisation ehk eesti keeles otsingumootoritele optimeerimine) on parema nähtavuse saavutamine otsingumootorites ning otsingumootoritele veebilehe sisust arusaadavuse parandamine. Lihtsustatult öeldes – hästi optimeeritud lehte kuvatakse otsingumootorites eespool.
Peamiselt räägitakse SEO puhul Google’i otsingumootori jaoks optimeerimisest, aga seda võib käsitleda ka Youtube SEO (Youtube’i otsingutulemuste optimeerimine), Amazon SEO ja teiste platvormide otsingumootorite optimeerimisena. SEO annab võimaluse olla nähtav inimestele just sel hetkel kui nad väga aktiivselt konkreetse toote või teenuse kohta informatsiooni või mingisugusele küsimusele vastust otsivad.
Sihtgrupp:
Koolitus on suunatud neile, kes tunnevad huvi SEO vastu, aga kellel on antud valdkonnas puuduvad või vähesed teadmised. Õpetame baasteadmisi ja anname praktilisi näpunäiteid, kuidas teostada peamiseid otsingumootoritele optimeerimise tegevusi. Koolituse käigus õpib osaleja, kuidas kasvatada veebilehe külastatavust otsingumootoris
Koolituse tulemusena omandab koolitusel osaleja teadmised ja praktilised oskused, kuidas kodulehti ja e-poode otsingumootoritele optimeerida.
Koolituse sisu:
- Sissejuhatus SEO-sse – tervikliku ettekujutuse loomine SEO olemusest ja selle eesmärgist
- Mis on SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine?
- Mis on otsingumootorite eesmärk?
- Mis otsingumootoritele keskenduda Eestis, Soomes, Lätis ja Venemaal?
- Märksõnade analüüs – kuidas tuvastada otsinguid, mida otsijad kasutavad probleemide lahendamiseks või vastuste saamiseks
- Märksõnade ja analüüsi vajalikkuse tutvustus
- Mitme kategooria näited ja põhjaliku märksõnade analüüsi näide
- Hooajalisuse ja otsingute muutumise tuvastamine
- Kuidas võib märksõnade analüüs abiks äriliste otsuste tegemiseks
- Kust leida märksõnasid?
- Konkurentide ja valdkonna märksõnade kasutuse analüüs
- Tööriistade tutvustus märksõnade analüüsi teostamiseks
- Näited projektidest ja märksõnade kasutusest
- Positsioonide ja valdkondade erinevused
- Märksõnade konkurentsi hindamine
- Kuidas aru saada otsingueesmärgist?
- Miks ja kuidas leida oma niššid ehk spetsiifilisemad valdkonnad?
- Google Search Console’i otsinguandmete ülevaade ja õpetus
- Lehe struktuur – kuidas optimeerida ühte alahinnatumat SEO faktorit
- Kuidas “näeb” Google veebilehte
- Lehe struktuuri selgitus ja optimeerimise õpetus
- Ankurtekstide optimeerimine
- Sisulehed vs blogipostitused
- Asukohapõhised lehed
- Milliste märksõnade jaoks teha eraldi lehed?
- Lehesisene optimeerimine – põhjalik lehe optimeerimise õpetus koos näidetega
- Otsingu eesmärgile vastava lehe optimeerimine
- Meta pealkirjade ja kirjelduste optimeerimise õpetus
- Väärtuspakkumise rõhutamine ja meta andmete näited
- Lehe ja brändi nime kasutamine meta andmetes
- Mis on keyword cannibalization’i ja kuidas seda vältida?
- URL-ide optimeerimine
- H1 (headline 1) ning h2 ja h3 optimeerimine
- Sisu optimeerimine
- WordPressi veebilehe näitel sisu optimeerimine
- Valdkonna spetsiifiline sisu loomine
- Värske sisu ja sisu uuendamine ning selle roll SEO-s
- Erinevate sisutüüpide näited ja õpetused (esileht, kategooriad, tootelehed, artiklit jt)
- Piltide optimeerimine
- Lokaalse otsingu faktorid
- Märksõnade kasutus domeeninimede valikus
- Üldised lehe ja tehnilise SEO faktorid – ülevaade tehnilistest faktoritest ja võimalikest probleemidest
- Negatiivsed faktorid
- Duplikaatne ehk korduv sisu
- Mobiilisõbralikkus ja veebilehe kiiruse roll SEO töödes
- Kasutajakogemuse roll optimeerimistöödes
- XML sitemap
- Screaming Frog lühitutvustus
- Tehnilised SEO faktorid
- Google Search Console’i põhjalik tutvustus
- Linkide ehitamine – ülevaade, Eesti näited ja strateegiad
- Domeenide väärtuste üldised omadused
- Eesti populaarsemad linkide allikad ja näited
- Linkide omadused ja väärtused
- Konkurentide linkide analüüs
- Tähtsamate URL-ide viitamine
- Google’i otsingute käsud võimalike linkide leidmiseks
- Väliste linkide ankurtekstide optimeerimine
- 404 ehk katkiste URL-id suunamine ja 301 redirect’id
- Kasutamata linkide võimaluste tuvastamine
- Rel=“nofollow” lingid
- Kokkuvõte ja näited
- Kokkuvõtte eelnevalt läbitud teemadest
- Lisamaterjalide tutvustus
- Milline võib olla SEO tulevik ja võimalikud tulevikutrendid
- Koolitusel osalejate näidete vaatamine ja analüüs
Koolituse tulemusena osaleja:
- Omab tervikliku ettekujutust SEO rollist ettevõtte internetiturunduses
- Tunneb SEO tööriistu
- Oskab teha märksõnade analüüsi
- Oskab optimeerida sisu, meta andmeid, pilte ja üldist lehesisu
- Oskab ehitada linke
- Oskab kasutada Google Analytics ja Search Console
Koolitaja:
Raido Tamar on Eesti kõige kogenum SEO ekspert, kelle peamiseks tegevuseks on e-kaubanduse lahenduste otsingumootoritele optimeerimine ja mahukate veebilehtede analüüsimine.
Raido klientide nimekiri ulatub suurtest e-kaubanduse ettevõtetest nagu Hansapost, Rahva Raamat, Home4you kuni Telia, if Kindlustus, Õhtuleht. Raido jagab teadmiseid ja kogemusi, mida usaldavad edukad Eesti ettevõtted.
Koolitusfirma tutvustus
IT Koolitus on juhtiv info- ja kommunikatsioonitehnoloogia ning IT projektijuhtimise koolitusteenuse pakkuja Baltikumis. Loen koolitusfirma kohta veel...