Personali arengut toetava koolitusprotsessi süsteemne juhtimine
Koolitusel omandame teoreetilised teadmised ja praktilised oskused süsteemse koolitus- ja arendustegevuse kavandamiseks ja elluviimiseks organisatsioonis.
Kompetentsed ja motiveeritud töötajad ning nende arengu süsteemne toetamine on ainuvõimalik viis organisatsioonil kiiresti muutuvas maailmas edukalt toime tulla. Inimesed organisatsioonis vajavad suurepäraste tulemuste saavutamiseks pidevat arengu toetamist, vaid tänu millele on võimalik saavutada ettevõtte strateegilised eesmärgid ning seeläbi tulemused. Selleks et personali arengut kõige tulemuslikumal viisil toetada, peavad koolitus- ja arendustegevused olema süsteemsed.
Eesmärk:
Koolituse tulemusel õppija teab kuidas kavanda süsteemselt personali arengut toetavaid koolitustegevusi.
Sihtgrupp:
Personali- ja koolitusjuhid, personali- ja koolitusspetsialistid, -koordinaatorid, keskastme ja esmatasandi juhid, tegevjuhid, kes tegelevad koolitus- ja arendustegevuste planeerimise ja elluviimisega.
Koolituse sisu:
- I koolituspäev
koolitaja Külli Meier,- 09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
- 10.00–11.30 Täienduskoolitus ja pidev õppimise vajadus organisatsioonis
- Tööks vajalike teadmiste ja oskuste muutumine ning pidev arenguvajadus
- Koolitusturu arengud ja täiskasvanute koolitaja kutsealane kompetentsus
- Täiskasvanute koolituse seadus ja mida tähele panna täienduskoolitusasutuse teenuste valikul
- 11.30–11.45 Kohvipaus
- 11.45–13.15 Töötaja arengut toetava koolitusprotsessi juhtimine organisatsioonis
- Personaliarendust ja õppimist toetavad strateegilised põhimõtted
- Õppimisvõimaluste ja õppimiskultuuri loomine, koolituspõhimõtted
- Koolituse liigid ja vormid muutunud keskkonnas
- Väljakutsed õppimise toetamisel ning arendus- ja koolitusprotsessi juhtimisel
- 13.15–14.00 Lõuna
- 14.00–15.30 Töötaja arengut toetava koolitusprotsessi juhtimine
- Koolitusvaldkonna dokumendid, sh koolitusplaan, eelarve, koolituslepingud
- Koolitusprotsessis osalejate roll ja mõju, võimalused enesearenguks
- II koolituspäev
koolitaja Kadri Uukkivi,- 09.45–10.00 Kogunemine
- 10.00–11.30 Koolitus- ja arenguvajaduste väljaselgitamine
- Koolitus- ja arenguvajaduste väljaselgitamise protsessi etapid
- Meetodid koolitus- ja arenguvajaduste väljaselgitamiseks
- Koolitus- ja arenguvajaduste hindamine ja analüüsimine
- Põhilised ohud koolitus- ja arenguvajaduste väljaselgitamisel
- 11.30–11.45 Paus
- 11.45–13.15 Koolitus- ja arendustegevuste ettevalmistamise, läbiviimise ja hindamise protsess
- Mida pidada meeles koolituse ettevalmistamisel ja läbiviimisel?
- Milline roll on selles protsessis erinevatel osapooltel (töötaja, vahetu juht, personalipartner, koolitaja)
- Koolitus- ja arendustegevuste tulemuslikkuse hindamine
- 13.15–14.00 Lõunapaus
- 14.00–15.30 Koolitus- ja arendustegevuste järeltegevused
- Muutus(t)e saavutamine peale koolitus- ja arendustegevusi
- Mida jälgida ja meeles pidada soovitud muutuse hoidmisel
- 15.30–15.45 Kokkuvõte ja lühitest omandatud teadmiste kinnistamiseks ja hindamiseks
Koolituse tulemusena osaleja:
- omab ülevaadet Eesti koolitusvaldkonda reguleerivast seadusandlusest ja, täiskasvanute koolitaja kompetentsuse nõuetest;
- mõistab, kuidas koolitusprotsess on seotud personali- ja organisatsiooni strateegiaga;
- omab ülevaadet organisatsioonis õppimisvõimaluste loomisest;
- teab, millised dokumendid toetavad koolitusprotsessi juhtimist;
- teab, mida tähendab 70:20:10 mudel;
- tunneb koolitusprotsessi erinevaid etappe;
- teab, kuidas selgitada välja koolitusvajadust ning millistele ohtudele tähelepanu pöörata;
- teab, millele pöörata tähelepanu koolituse planeerimisel ja läbiviimisel;
- tunneb Kirckpatricku mudelit, kui koolituse tulemuslikkuse hindamise alust;
- on saanud ülevaate erinevatest järeltegevuste võimalustest peale koolitust;
- mõistab, mida tähendab süsteemne koolitusprotsessi juhtimine.
Koolitajad:
Külli Meier, Andragoogika MA, on hariduselt majandusspetsialist ja andragoog. Lõpetanud Tartu Ülikooli rahanduse ja panganduse eriala ning kaitsnud magistrikraadi Tallinna Ülikooli andragoogika erialal. Magistritöös uurinud juhtide arusaamu õppimise toetamisest organisatsioonis. Omab pikaajalist kogemust personalijuhtimise ja -arenduse valdkonnas. Töötamine finants- ja avalikus sektoris personalijuhi ja personalipartnerina on andnud praktilised kogemused erinevate, sh piiriüleste personaliprojektide juhtimisest, organisatsioonikultuuri kujundamisest ja igapäevaste personaliprotsesside toimimisest. Külli on kaasa löönud inimeste arengu ja juhtimisega seotud kutsestandardite loomisel ja kutsealaste kompetentside hindamisel, olles täiskasvanute koolitaja kutse kutsekomisjoni ja personalijuhi kutse hindamiskomisjoni liige. Omab ka ise personalijuht, tase 7 ja täiskasvanute koolitaja, tase 7 kutset.
Osalenud koolitajana Tallinna Ülikooli andragoogika õppekava ja EBS-i täienduskoolituse programmides. Personalijuhtimise käsiraamatu ja koolitaja käsiraamatu üks kaasautoritest.
Kadri Uukkivi
Kadri Uukkivi on hariduselt andragoog, omandanud eriala Tallinna Ülikoolis. Koolitusvaldkonnas tegev olnud aastast 2003 ning omab täiskasvanute koolitamise kogemust 2009. aastast. Oma erialast karjääri alustas Kadri Rahandusministeeriumis koolitusspetsialistina, liikudes sealt edasi If Kindlustusse koolitus- ja personalivaldkonna peale. Lisaks on ta töötanud Sotsiaalkindlustusametis personalijuhi ametikohal.
Koolitajana on tema poolt läbiviidavateks teemadeks nii koolitus- ja arendustegevusi puudutavad teemad kui ka kompetentsimudelite loomist ja rakendamist puudutavad teemad.
Koolitusfirma tutvustus
Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi. Loen koolitusfirma kohta veel...