Kuidas läbi õpilaskeskse lähenemise toetada õpilase terviklikku arengut?
Koolituse eesmärk on anda osalejatele teadmised ja praktilised oskused õpilaskesksuse põhimõtete rakendamiseks koolikeskkonnas, et luua kultuur, mis toetab õpilaste terviklikku arengut.
Tänapäeva kooli eesmärk ei ole pelgalt teadmiste edasiandmine, vaid ka iga õpilase tervikliku arengu toetamine. Kuidas kujundada haridussüsteemi ja õpetamise praktikaid nii, et need toetaksid õpilase individuaalseid vajadusi, eelistusi ja potentsiaali? Kuidas luua koolikultuuri, mis arvestab õpilaste emotsionaalsete, sotsiaalsete ja psühholoogiliste vajadustega? Kuidas saaks õpetaja olla enamat kui teadmiste vahendaja – inspireerija, toetaja ja usaldusväärne partner õpilase teekonnal?
Sihtgrupp:
Koolitus sobib õpetajatele, koolijuhtidele ja kõigile, kes soovivad muuta oma kooli ja klassiruumi keskkonda õpilaskesksemaks.
Koolituse sisu:
- Õpilaskeskne suhtumine – mida me tegelikult koolis saame teha?
- Õpilase kuulamine
- Individuaalne lähenemine igale õpilasele
- Õpilase eelistuste ja väärtuste austamine ja võimalusel arvestamine
- Empaatia kasutamine
- Õpilase kaasamine otsustusprotsessi, eksternaalsed versus internaalsed suhtumised
- Otsustamine ja vastutus
- Õpilaskeskse suhtumine peamised takistused ja kuidas neid takistusi ületada?
- Ajapuudus
- Emotsioonid
- Suhtlemisbarjäärid
- Õpiteadlikkus
- Kultuurilised erinevused
- Piirangud ja ettekirjutused
- Bürokraatia
- Mitte arvestamine õpilase elu psühhosotsiaalseid aspekte ja elukvaliteeti
- Õpilaskesksed hoiakud
- Õpilase nägemine kui isiksust
- Õpilase kohtlemine partnerina
- Usaldus
- Õpilase toetamine
Koolituse läbinu omab praktilist ülevaadet õpilaskesksuse põhimõtetest, tunneb tööriistu, kuidas rakendada õpilaskesksust igapäevases koolielus (kuulamine, individuaalne lähenemine, empaatiline suhtumine, otsustusprotsessidesse kaasamine), oskab leida lahendusi levinud takistustele (sh. ajapuudus, suhtlemisbarjäärid, bürokraatia jne) ja saab tugeva aluse õpilaskesksuse väärtuste juurutamiseks.
Koolitaja:
prof emer. Mare Teichmann Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog; PE Konsult, juhataja
Mare Teichmann on psühholoogia emeriitprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja, tööstuspsühholoogia instituudi asutaja. Mare peamised uurimisvaldkonnad on tööstress, psühhosotsiaalsed tegurid tööl, elukvaliteet, sh. tööelu kvaliteet, tööga seotud kontrollkese ning teised töö ja juhtimisega seotud psühholoogilised probleemid. E-õppe ja e-testimise lahenduste pioneer Eestis. Paralleelselt akadeemilise tööga on ta rakendanud PE Konsult tegevjuhina teaduspõhiseid teadmisi ja psühholoogilisi meetodeid praktikas. Lisaks loengutele ja konsultatsioonidele on tema juhtimisel välja töötatud testid erinevate tööl esinevate psühhosotsiaalsete tegurite ning nendega seotud riskide mõõtmiseks ja hindamiseks. Aastatel 1980–1989 oli Mare Teichmann ENSV Teaduste Akadeemia Eksperimentaalse ja Kliinilise Meditsiini Instituudi (praegu Tervise Arengu Instituut) kutsepatoloogia osakonna teadur. 1988. aastast töötab ta Tallinna Tehnikaülikoolis. Mare Teichmann on psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja (1992), tööstuspsühholoogia instituudi asutaja ja direktor (2009), nüüd emeriitprofessor. Töötanud järgmistel ametikohtadel: * Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia professor ja -õppetooli juhataja (1992). * Tallinna Tehnikaülikooli tööstuspsühholoogia instituudi direktor (2009). Mare Teichmann on külalisprofessorina õpetanud paljudes ülikoolides, sealhulgas Helsingi Ülikoolis, Oslo Ülikoolis, Viini Ülikoolis, Valencia Ülikoolis, Cambridge’i Ülikoolis, Sevilla Ülikoolis, Sileesia Ülikoolis, Grenoble’i Ülikoolis. Lisaks on ta AS PE Konsult juhataja (1996).
Koolitusfirma tutvustus
Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule. Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...