Kaasav juhtimine: kuidas avada meeskonna potentsiaal?
Kaheetapilise koolituse eesmärk on õppida kasutama kaasamise tööriistu meeskonnaliikmete pühendumise suurendamiseks. Kuid tööriistadest üksi on vähe, vaja on ka õigeid hoiakuid – väärtustavat lähenemist. Koolitusel leiab käsitlust, mis on väärtustav lähenemine, mida see tähendab ja milles avaldub.
Juhi roll on olla eestvedaja, sest ainult see tagab meeskonna kui terviku edu. Üks viis, kuidas oma meeskonda eduni juhtida, on hoida nad kaasatuna. Töö keerukuse ja muutuste tempo kasvades osutub juhtide poolt vajalikuks avada ja rakendada rohkem inimeste olemasolevat potentsiaali. Ka inimesed ise tahavad järjest rohkem osaleda oma töö parendamisega seotud teemades ja küsimustes.
Töötajate kaasatuna hoidmine on paljude juhtide jaoks üks suuremaid väljakutseid, millega kokku puututakse. Samas on see ka üks parimaid võimalusi, kuidas tagada oma meeskonna pikaajaline pühendumine ja panustamine. Juhtide sõnul on neil selle potentsiaali realiseerimisel kõige enam puudus tööriistadest – lihtsatest ja tulemuslikest meetoditest.
Koolituse eesmärk:
Omandada teadmisi väärtustava ja kaasava juhtimise kasudest ja põhimõtetest ning praktilisi oskusi meeskonna kaasamise meetodite rakendamiseks.
Sihtgrupp:
esmatasandi-, keskastme- ja tippjuhid, personali- ja koolitusjuhid
Programm:
- I koolituspäev 12. september 2019
- 09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
- 10.00–11.30 Millised on väärtustava lähenemise baasprintsiibid?
- Väärtustav pilk ja selle mõju
- Väärtustava lähenemise loogiline struktuur
- Väärtustavad küsimused ja nende kasutamine
- 11.30–11.45 Kohvipaus
- 11.45–13.15 Individuaalne kaasamine: kuidas viia läbi väärtustavat vestlust?
- Vestluse läbiviimise eesmärk
- Vestluse protsessi struktuur
- Vestluse küsimused
- 13.15–14.00 Lõuna
- 14.00–15.30 Meeskonna kaasamine: kuidas üheskoos arengueesmärk seada ja tegevuskava koostada?
- Mis on meeskonna arengueesmärk ja miks on meeskonnal vaja seda ise püstitada ja teadvustada?
- Küsimuste vs ütlemise mõjujõud
- Usalduse ja turvalisuse faktorid
- II koolituspäev 3. oktoober 2019
- 09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
- 10.00–11.30 Kahe koolituspäeva vahelise praktika reflekteerimine
- Kaasamise edutegurite teadvustamine
- Edukogemustest õppimine
- Probleemsete olukordade kaardistamine
- 11.30–11.45 Kohvipaus
- 11.45–13.15 Kuidas kaasata meeskonda probleemi lahendamisse?
- Meeskonnas probleemile lahenduse leidmise meetod
- Meetodi struktuuri loogika
- Meetodi efektiivsuse tagajad
- “Kuldse kesktee” printsiip
- 13.15–14.00 Lõuna
- 14.00–15.30 Meetod: Väärtustava pilgu treenimine
- Praktika koolitusgrupis
Koolituse tulemusena osaleja:
- mõistab väärtustava ja kaasava juhtimise kasusid meeskonnale ja organisatsioonile;
- teab väärtustava ja kaasava juhtimise põhimõtteid;
- oskab baastasemel kasutada mõnda lihtsamat meeskonna kaasamise meetodit;
- on praktiseerinud vähemalt ühte meetodit koolituse etappide vahelisel perioodil oma meeskonnas.
Koolitaja:
Kaupo Saue´l on 30 aastat edukat kogemust koolitajana, sellest viimased 14 aastat coachi ja superviisorina. Lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli psühholoogia osakonna kiitusega. Õppinud psühhodraamat Rootsi Moreno Instituudis ja gestaltteraapiat Taani Instituudis GIS-International. Superviisori ja coachi väljaõppe läbis Saksa Instituudis Der Rote Faden. Kaupo peamine fookus on nõustamisoskuste juurutamine organisatsioonides, arendava juhtimise ja organisatsioonisiseste nõustajate/coachide väljaõpe ja selle abil töö tulemuslikkuse tõhustamine. On International Supervision and Coaching Institute (ISCI) asutajaliige.
Koolitusfirma tutvustus
Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi. Loen koolitusfirma kohta veel...