Koolitusel omandame vajalikud teadmised ja oskused, mis vajalikud tööstusettevõtete juhtimisel.
Äri- ja tootmisprotsesside juhtimine ja planeerimine on tootmisele orienteeritud ettevõtete põhitegevus. Juhtimise ja kommunikatsiooni abil viiakse ellu ettevõtte strateegiat, kvaliteedipoliitikat ning kindlustatakse tooteteostust. Juhtimissüsteemi üheks eesmärgiks on täita tellimused tähtajaks ja kvaliteetselt, st täita tootmisplaani, laiendada ja arendada tootmist, leida uusi kliente ning avardada tegevusvaldkondi.
Tootmise juhtimise olulisteks koostisosadeks on: planeerimine, korraldamine, motiveerimine ja kontrollimine.
Seejärel tuleb tagada meeskondade hea juhtimine ning juhtkonna eestvedamine. Probleemide lahendamisel on väga oluline parendusprotsessi instrumentide (meetodid, vahendid) valimine.
Eesmärk: Omandada teadmised kaasaegse juhi rollist ja funktsioonidest tööstusettevõttes.
Sihtgrupp: Erinevate tasandite juhid ja juhtivad spetsialistid, vastutavad töötajad, kes igapäevatöös on juhtivates ülesannetes.
Programm:
I koolituspäev
09.45-10.00 Kogunemine
10.00-11.30 Juhina alustamine
Minu väljakutsed juhiks saamisel
Esimene päev juhina
Esimene nädal juhina
Esimene kuu juhina
Simulatsioon – Kuidas saavutada soovitud tulemus?
11.30-11.45 Paus
11.45-13.15 Juhtimise teoreetilised alused
Juhtimise mõiste ja erinevad definitsioonid
Juhi roll tööstusettevõttes ja konkreetselt meie ettevõttes
Mida ootavad juhilt erinevad sidusrühmad – alluvad, kolleegid, juhid, partnerid, avalikkus?
Millist väärtust igapäevaselt juhina loon?
Juhi töölaud, töömaa ja juhtimisobjektid
Peamised juhtimisega seotud väljakutsed tööstuses 2024+
13.15-14.00 Lõunapaus
14.00-15.30 Juhtimistegevused ja kuidas olla neis edukas
Planeerimine
Organiseerimine
Kontroll ja tagasisidestamine
Liidri rolli täitmine ja kolleegide motivatsiooni juhtimine
Otsustamine
Analüüs ja muutuste sisseviimine
Vastutuse kandmine
15.30-15.45 Kohvipaus
15.45-17.00 Peamised juhtimisvead ja kuidas neid vältida
Mida me nimetame juhtimisveaks?
Peamised juhtimisvead
Vigadest tulenevad mõjud ja tagajärjed
Juhtimisvigade ja mõjude kaardistamine
Muutuste sisseviimine juhtimisotsustesse
Koduülesanne – Iseenda juhipotentsiaali hindamine küsimustiku alusel
II koolituspäev,
09.45-10.00 Kogunemine
10.00-11.30 Inimesed ja grupid juhtimisobjektina
Simulatsioon – Kuidas saavutada inimeste puhul soovitud käitumist?
Inimeste motivatsiooni ja jõupingutuse juhtimine praktikas
Indiviidide, erinevate isiksuse tüüpide juhtimise eripärad
Grupiprotsessidega arvestamine
Võimusuhetega arvestamine
Meeskonna kujundamine
Koostöö grupis ja gruppide (osakondade, meeskondade) vahel
Konfliktid gruppide ja grupiidentiteetide vahel
Identiteetide teadlik juhtimine
Ühise häälestatuse saavutamine
11.30-11.45 Paus
11.45-13.15 Autoriteedi ja tõhusate tööalaste suhete saavutamine
Peamised pinged ja takistused juhina tööalastes suhetes
Suhted enda juhtide, kolleegide ja alluvatega
Konfliktide tekkimise peamised põhjused ja nende ületamine
Toimivate töösuhete kujundamine
Liidri rolli võtmine ja täitmine
Enesekehtestamine ja autoriteedi saavutamine
13.15-14.00 Lõunapaus
14.00-15.30 Iseenda juhtimine
Strateegiline enesejuhtimine
Eesmärkide sõnastamine
Isikliku arenguplaani koostamine
Vaimne tervis ja töövõime
Sooritusvõime ja seda mõjutavad faktorid
Töö, füüsilise keha ja psüühika vahelised seosed
Toimetulek stressiga
Läbipõlemise ennetamine
15.30-15.45 Kohvipaus
15.45-17.00 Taktikaline enesejuhtimine
Olukorrad, kus pean ennast teadlikult juhtima
Minust lähtuv mõju ja selle teadlik juhtimine
Seisundijuhtimine
Ressursikasutuse tõhustamine
Juhtimisolukordade lahendamine
Koduülesanne – Juhina arengu- ja/või tegevusplaani koostamine
III koolituspäev,
Praktiline moodul
09.45-10.00 Kogunemine
10.00-11.30 Tulemuste saavutamine minu ettevõttes/allüksuses
Ettevõtte konkurentsisituatsioon ja strateegilised väljakutsed
Tulemuseesmärgid ja KPI’d minu ettevõttes/allüksuses
Peamised väljakutsed eesmärkide saavutamisel ja nendega toimetulek
Kuidas leida lahendusi konkreetsetele väljakutsetele?
Loovad probleemilahendusmeetodid
Kastist väljapoole mõtlemine
Kolleegide ja juhtide kaasamine
13.15-14.00 Lõunapaus
14.00-15.30 Juhtimisotsuste vastuvõtmine ja kommunikeerimine
Otsustamise liigid
Muutuste juhtimine
Kommunikatsiooniskeem
Edasi- ja tagasisidestamine
15.30-15.45 Kohvipaus
15.45-17.00 Praktilised ülesanded ja harjutused
Juhtimissituatsioonide lahendamine
Kokkuvõte programmist ja arengu- ja/või tegevusplaanide täiendamine
Meetodid: Interaktiivne loeng, arutelud ja rühmatööd, kaasused, näited, visuaalsed mudelid, praktilised individuaalsed ja grupiviisilised ülesanded ja harjutused, küsimustikud.
Koolituse tulemusena osaleja:
mõistab paremini juhi rolli ja väljakutseid tööstusettevõttes;
omab ülevaadet juhi tegevustest ja vastutusest;
on teadlik iseenda kui juhi potentsiaalist, tugevustest ja arengukohtadest;
on teadlik peamistest juhtimisvõtetest;
on koostanud isikliku arengu- või tegevusplaani.
Koolitaja: Margus Alviste on juhtimistreener ja organisatsioonikonsultant, kes on koolitusturul tegutsenud alates 1995. aastast. Ta on jaganud oma teadmisi ja kogemusi rohkem kui 1000 organisatsiooni, sh nii kohalikes kui rahvusvahelistes, avalikes, era- kui ka kolmandas sektoris .
Margus on esinenud paljudel konverentsidel, kirjutanud artikleid, olnud vastutavaks koostajaks ja autoriks raamatule “Organisatsiooni Käsiraamat: kontseptsioonid ja vahendid” ning tegelenud paljude arenguprojektidega.
Metoodikuna on Margus töötanud välja mitmeid unikaalseid tööriistu organisatsioonide võimekuse kasvatamiseks.
Margus on omandanud pedagoogi hariduse Tallinna Pedagoogilises Instituudis, matemaatika-füüsika teaduskonnas.
Lisaks täiendab enda koolitajaoskusi erinevates koolitaja kompetentsi toetavatel täienduskoolitustel.
Täienduskoolituse raames on Margus omandanud psühhoterapeudi kutse ja täiendanud enda koolitajaoskusi erinevates koolitaja kompetentsi toetavatel täienduskoolitustel.
Koolitaja ja konsultandina on Margus keskendunud enesejuhtimise, juhtimise, turunduse ning organisatsioonikäitumisega seotud temaatikatele.
Koolitusfirma tutvustus
Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi. Loen koolitusfirma kohta veel...