Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Mida peab teadma tervishoiutöötaja patsiendikindlustusest?

Meditsiiniline viga võib juhtuda ka kõige tähelepanelikumal spetsialistil. Kuid kes vastutab, kui patsient esitab kaebuse? Kuidas kaitsta end ja vältida ebameeldivaid tagajärgi?


Tänapäeva tervishoiutöötaja peab lisaks erialastele teadmistele tundma ka patsiendikindlustuse toimimist: mida see katab, millised riskid jäävad spetsialisti kanda, kuidas käituda vaidlusolukordades ja kuidas korrektselt dokumenteerida, et vältida õigusalaseid probleeme.

Koolitusel antakse süsteemne ülevaade patsiendikindlustuse olemusest, selle õiguslikest alustest ja praktilisest rakendamisest. Räägime, kuidas õigesti koostada dokumente, suhelda patsiendiga, käituda kaebuse või kahjujuhtumi korral ning mida on oluline igapäevatöös teada enda kaitsmiseks. Koolitusel käsitleme ka andmekaitse põhimõtteid ja kohustusi just tervishoiusektori kontekstis. Arutame, kuidas tagada isikuandmete turvaline ja korrektne käsitlemine ning kuidas andmekaitse läbipaistvus aitab tugevdada patsiendi usaldust.

Koolituse eesmärk on anda tervishoiutöötajatele praktilised ja juriidilised teadmised patsiendikindlustusest, mis aitavad neil tegutseda kindlalt ja seaduslikult, vähendada riske ning tõsta tervishoiuteenuse kvaliteeti.

Sihtgrupp:
Koolitus on suunatud kõigile tervishoiuvaldkonna spetsialistidele, kes soovivad olla kursis kehtivate nõuetega ning tulla toime olukordades, mis on seotud erialase vastutusega.

Programm:

  • Getter Ulla Advokaadibüroo WIDEN, advokaat
    • Patsiendikindlustus tervishoiutöötaja vaates: koolituse teemad ja alateemad
    • Patsiendikindlustuse olemus ja eesmärk
      • Mis on patsiendikindlustus ja kelle kaitseks see on loodud
      • Eesti patsiendikindlustuse süsteemi areng ja seaduslik alus
      • Mida patsiendikindlustus katab ja millised juhtumid jäävad väljapoole
      • Erinevus ravivea, komplikatsiooni ja hooletuse vahel
    • Tervishoiutöötaja õigused ja kohustused
      • Tervishoiutöötaja vastutus patsiendikindlustuse kontekstis
      • Dokumenteerimise roll: mida, kuidas ja miks peab korrektselt fikseerima
      • Õigus patsiendi informeerimisele ja nõusolekule
      • Kuidas vältida olukordi, kus vastutus langeb töötajale
  • Olavi-Jüri Luik Advokaadibüroo WIDEN, partner ja vandeadvokaat
    • Praktika: kuidas käituda kahjujuhtumi või kaebuse korral
      • Esmased sammud ja suhtlus patsiendiga
      • Koostöö asutuse juhtkonna ja juristidega
      • Mida öelda ja mida mitte öelda: kommunikatsiooni riskid
      • Kuidas tagada patsiendi õigused säilitades samal ajal enda kaitse
    • Patsiendikindlustus kui osa usaldusväärsest tervishoiuteenusest
      • Kuidas kindlustusteadlikkus suurendab patsientide usaldust
      • Patsiendi õiguste austamine ja kaasamine
      • Proaktiivne ennetus ja läbipaistev tegutsemine
      • Patsiendikindlustus kui osa kvaliteedijuhtimisest tervishoius
  • Henri Ratnik Advokaadibüroo WIDEN Legal, vandeadvokaat ja IT/IP õiguse valdkonna kaasjuht
    • Andmekaitse kui usalduse ja turvalisuse alus tervishoius
      • Kuidas andmekaitse läbipaistvus tugevdab patsiendi usaldust
      • Patsiendi õigused: infot jagada, küsida ja keelduda
      • Terviseandmete töötlemine: mis on lubatud ja mis mitte
      • Andmekaitse kui osa kvaliteedijuhtimisest ja riskiennetusest
      • Õppetunnid päriselulistest juhtumitest: mida teha ja mida vältida

Pärast koolituse läbimist saab osaleja selge arusaama patsiendikindlustusega seotud õigustest ja kohustustest, oskab vältida levinumaid vigu ning kaitsta nii patsientide kui ka asutuse huve.

Koolitajad:
Getter Ulla
Advokaadibüroo WIDEN, advokaat
Vaidluste lahendamise advokaat, kes tunneb suurt huvi meditsiiniõiguse ja ravivigade juhtumite vastu. Getter saab aidata lepingu- ja meditsiiniõiguse, kindlustusõiguse ja kahjuhüvitistega seotud vaidluste lahendamisel, lisaks ka tervishoiuteenuse osutaja teenusetingimustega. Oma töös meeldib Getterile enim harutada lahti võimatuna näivaid olukordi, et saavutada kliendi jaoks positiivne muutus.

Olavi-Jüri Luik Advokaadibüroo WIDEN, partner ja vandeadvokaat
Olavi-Jüri on pikaaegse kogemusega kohtuvaidluste ja kindlustusõiguse spetsialist. Kindlustusõiguses on ta tunnustatud lektor. Paljud suurimad kindlustusvaidlused on lahendatud tema osavõtul. Ta on esindanud advokaadina mitmeid kindlustusseltse, mh koostanud ka neile kümneid kindlustuse tüüptingimusi. Vandeadvokaat Olavi-Jüri Luik kaitses 07.09.2016 Tartu Ülikoolis doktoritöö teemal: The application of principles of European insurance contract law to policyholders of the Baltic States: A measure for the protection of policyholders ja talle omistati doktorikraad (PhD (õigusteadus)).

Henri Ratnik Advokaadibüroo WIDEN Legal, vandeadvokaat ja IT/IP õiguse valdkonna kaasjuht
Henri Ratnik on vandeadvokaat ning töötab Advokaadibüroos WIDEN Legal. Henri on Tartu Ülikoolis omandanud õigusteaduse magistrikraadi ning täiendanud enda teadmisi Taanis Aarhusi Ülikoolis. Samuti on Henri omandanud Tartu Ülikoolis teise magistrikraadi IT-õiguse erialal (cum laude). Igapäevaselt tegutsebki Henri peamiselt IT-õiguse valdkonnas – st nõustab kliente seonduvalt IT-lahenduste, pilveteenuste, intellektuaalomandi ning andmekaitse (sh GDPR) küsimustega.


Koolitusfirma tutvustus

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule. Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Registreerun koolitusele

    NB! Hetkel ei ole koolitusel aktiivset toimumisaega.

    Kui soovid, et teavitaksime Sind, kui see või mõni sarnane koolitus taas toimumas on, siis palun jäta meile oma kontaktandmed ja täpsem soov.






    Soovin teavitust kuu jooksul.