Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Praktiline IT-tootejuhi arenguprogramm

Praktiline IT-tootejuhi arenguprogramm – Vii tootejuhtimine uuele tasemele ja tõsta oma ettevõtte konkurentsivõimet!


Kuna digitaalne transformatsioon on pidevalt hoogustumas, on pädevate tootejuhtide järele vajadus järjest suurenenud. Kompetentsed tootejuhid on olulised organisatsioonide konkurentsivõime tagamisel ja kasvu soodustamisel, kuna nad suudavad juhtida tehnoloogiapõhiseid tooteprojekte, mis keskenduvad lõppkasutajate probleemide lahendamisele. Koolitus on keskendunud praktilistele teadmistele, mida osalejad saavad kohe rakendada oma igapäevatöös ja karjääris toote arendamise ja juhtimise valdkonnas.

IT-tootejuhi arenguprogrammi eesmärk on anda põhjalikud praktilised teadmised tehnoloogiapõhiste toodete loomise ja juhtimise kohta. Kursus katab toote elutsükli igat faasi, alates probleemi määratlemisest kuni lahenduse turule toomiseni, pakkudes osalejatele süvitsi minevat praktikat ja oskusi. Koolituse läbimine tugevdab osalejate teadmisi toodete juhtimises ning suurendab nende väärtust tööturul, andes neile vajalikud vahendid tootearendusprotsesside juhtimiseks ning organisatsioonide kasvu ja innovatsiooni toetamiseks.

Koolitus on väga praktiline, põhinedes reaalses maailmas kasutatavatel tehnoloogiatoodetel nagu Facebook, Spotify, Netflix jne. Õpitakse, kuidas toimivad tootemeeskonnad ning käsitletakse toote avastamise ja tarnimise protsesside kõiki samme. Keskendume tootejuhi rollile igas faasis: uurime, kuidas tootejuht vastutab toote arendamise, visiooni loomise ja strateegiate määratlemise eest, ning kuidas see erineb projektijuhi ja tooteomaniku rollidest. Samuti käsitleme selliseid teemasid nagu tootevisioonstrateegiaeesmärkide määramine ning suhted erinevate huvipooltega. Kõik õpitavad oskused ja tegevused on seotud reaalse tööpraktikaga ja aitavad osalejatel arendada oma võimekust juhtida tehnoloogia- ja tooteprojekte.

Sihtgrupp:
IT-tootejuhi arenguprogramm on suunatud kõigile, kes soovivad arendada oma juhtimisoskusi ja täiendada teadmisi tehnoloogia- ja tootejuhtimise valdkonnas. Arvestades digitaalse transformatsiooni kiiret arengut ja vajadust pädevate tootejuhtide järele, pakub see koolitus süvitsi minevat praktilist teadmist toote elutsükli igas etapis.

Koolitusel osalemiseks on vajalik baastasemel inglise keele oskus ning põhiteadmised arendusmetoodikatest nagu Agile ja Waterfall.

Täiendõppe kogumaht 46 AT, millest iseseisev töö 14 AT. Koolituspäevad on interaktiivse ülesehitusega, kus toimub koolitaja ning osaleja vaheline dialoog ning praktilised harjutused. Osalejad saavad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb kirjaliku iseseisva tööga. Tootejuhi arenguprogrammi tunnistuse saavad kõik, kes on läbinud kogu arenguprogrammi.

Programm

  1. Õppepäev: IT-tootejuhtimise alused ja toote elutsükkel. Visioon, strateegia ja eesmärgid.
    • Sissejuhatus tootejuhtimisse
      • Koolitus algab tootejuhi põhioskuste ja toote elutsükli mõistmisega. Õpitakse, kuidas tootejuht määrab toote visiooni ja strateegilised eesmärgid, ning kuidas tema töö on seotud organisatsiooni üldiste ärieesmärkidega. Uurime, kuidas tootejuht vastutab toote arendamise, turunduse ja kasutajate tagasiside kogumise eest kogu toote elu jooksul.
    • Tootemeeskonnad ja koostöö
      • Siin keskendume tugevate tootemeeskondade ülesehitusele, sellesse kuuluvatele rollidele ning nende omavahelisele dünaamikale. Vaatleme kesksena tootejuhi rolli ning tema suhteid ümbritsevate rollidega. Keskendume sellele, kuidas tugevad tootemeeskonnad töötavad ja läbi milliste sammude saab tootejuht sellele kaasa aidata.
    • Visioon, strateegia ja eesmärgid
      • Visioon – kuhu me jõuda tahame?
      • Strateegia – kuidas me selleni jõuame?
      • OKR’id (Objectives and Key Results) – kuidas me teame, et oleme õigel teel?
  2. Õppepäev: Probleemi avastamine ja valideerimine. Rühmatöö.
    • Teisel õppepäeval keskendume toote avastamise protsessile (Product Discovery) ja selle esimesele kahele sammule.
    • Probleemi avastamine (Problem discovery)
      • Eesmärk on selgitada, miks tootejuhtimise protsess algab just sellest etapist, tuues näiteid erinevatest kaasaaegsetest toodetest. Seejärel käsitleme erinevaid probleemi mõistmise ja avastamise metoodikaid, mida on võimalik oma töös kasutada (eraldi või kombineeritult). Samuti tutvume Jobs to be done raamistikuga.
    • Probleemi valideerimine (Problem validation)
      • Probleemi valideerimise sessioonis selgitame, kuidas me teame, et avastatud probleem(id) on väärt lahendamist, kuidas neid prioritiseerida ja millised meetodid aitavad valideerimisele kaasa. Samuti tutvume probleemi defineerimise (Problem definition) metoodikatega.
    • Rühmatöö
      • Rühmatöö käigus paneme õppepäeva jooksul õpitu praktikasse, võttes aluseks igapäevaelu näiteid.
  3. Õppepäev: Lahenduse avastamine ja valideerimine. Rühmatöö. Planeerimine ja dokumentatsioon
    • Kolmandal õppepäeval keskendume eelkõige lahenduse avastamis- ja valideerimisetappidele.
    • Lahenduse avastamine (Solution discovery)
    • Antud sessioonis räägime, milline on hea sisend lahendile, tutvume erinevate võimalustega lahendi leidmiseks, põhinedes erinevatele digitaaltoodete näidetele. Samuti, vaatleme kuidas on võimalik ideid visualiseerida.
      • Lahenduse valideerimine (Solution delivery)
      • Arutleme, kuidas on võimalik paremini aru saada, milline idee või lahend on väärt teostamist. Katame kriitiliste riskide teemat ning tutvume erinevate tehnikatega, mis aitavad ideid valideerida.
    • Rühmatöö
      • Rühmatöö käigus paneme õppepäeva jooksul õpitut praktikasse, keskendudes eelkõige riskidele ja võttes aluseks praktilisi näiteid.
    • Planeerimine ja dokumentatsioon
      • Päeva lõpus tutvume planeerimistehnikatega, räägime dokumentatsioonist, selle olulisusest tootejuhtimises ja dokumentatsiooni printsiipidest.
  4. Õppepäev: Disainisprint metodoloogial põhinev ideeloome töötuba – esimene osa
    • Pipedrive, vanem tootedisainer
    • Töötuba koosneb struktureeritud tegevustest, mis julgustavad loovat mõtlemist, koostööd ja erinevate ideede genereerimist etteantud väljakutse lahendamiseks.
    • Koolituspäeva eesmärk on tutvuda disainisprint metodoloogiaga ja praktiseerida kindlaid meetodeid ideeloome eesmärgil.
      • TEOORIA
        • Mis on disainiprint?
        • Olulised rollid ja tööriistad?
        • Kuidas on disainisprint struktureeritud?
        • Millal disainisprinti läbi viia?
        • Mis võib valesti minna?
      • PRAKTILINE OSA
        • Oma tiimi disainiväljakutsega tutvumine
        • Inspiratsioonilõuendi loomine (Lightning Demo)
        • Ajaraamis meetodil Pöörane 8 (Crazy 8s)
        • Individuaalsete lahenduste eskiiside loomine (Solution sketch)
  5. Õppepäev: Disainisprint metodoloogial põhinev ideeloome töötuba – teine osa
    • Töötuba koosneb struktureeritud tegevustest, mis julgustavad loovat mõtlemist, koostööd ja erinevate ideede genereerimist etteantud väljakutse lahendamiseks.
    • Koolituspäeva eesmärk jätkata praktiliste ülesannetega sealt kus eelmisel päeval pooleli jäime.
      • PRAKTILISE OSA JÄTKAMINE
        • Lahenduse eskiiside tutvustamine ja arutelu tiimides
        • Hääletamine ja otsuste langetamine, millise lahenduse ja/või lahenduse osadega edasi minna
        • Piltloo koostamine (Storyboarding) tiimis
        • Kontseptsioonide presenteerimine grupile
  6. Õppepäev: Iseseisva töö kaitsmine.
    • Koolituse viimane päev on suunanud iseseisva töö kaitsmistele. Eesmärgiks ei ole ainult koolituse käigus õpitud teadmisete töösse rakendamine, vaid ka osaleja ettevalmistamine sarnasele ülesandele, mida paljud tooteorganisatsioonid kasutavad tootejuhtide värbamisel.
    • Õppepäeva käigus esitleb (pitchib) iga osaleja oma tööd, mis põhineb digitaalsel tootel, mille osaleja on valinud. Kaitsmise ajal vastab esitleja koolitaja ja teiste osalejate poolt esitatud küsimustele ja/või võtab osa tekkinud arutelus.

Koolituse läbinud osaleja:

  • mõistab tootejuhi rolli ja vastutust toote arendusprotsessis;
  • oskab seada strateegilisi eesmärke ja mõõdikuid toote arendamisele;
  • suudab juhtida meeskondi ning arendada tooteid vastavalt turu ja kasutajate vajadustele;
  • mõistab agiilsete metoodikate (nt Scrum, Kanban) rakendamist toote arendusprotsessis;
  • oskab juhtida toote turule toomist ja skaleerimist, et tagada toote pikaajaline edu ja kasumlikkus;
  • saab asuda tööle algtaseme tootejuhi ametikohale.

Koolitajad:
Seda Sahradyan Endine Pipedrive ning praegune Glia vanem tootejuht; Tallinna Ülikooli lektor. Koolituse juhtiv lektor. 
Seda Sahradyan on töödanud IT-valdkonnas üle 14 aasta, sealhulgas sellistes ettevõtetes nagu Eesti Energia, Pipedrive ja Glia. Ta alustas oma karjääri tarkvara testijana, misjärel liikus ärianalüütikuks ning viimased 7 aastat on ta töötanud tootejuhtimise valdkonnas olles mentor teistele tootejuhtidele. Lisaks põhitööle, õpetab ta tootejuhtimist Tallinna Ülikoolis magistriõppe tudengitele. Omab magistrikraadi äriinfotehnoloogias.

Karolin Kaplan Pipedrive, vanem tootedisainer Kaaslektor 4. ja 5. õppepäeval
Karolin Kaplan on kogenud digitootedisainer, kes on olnud seotud nii tootearendusprojektide kui ettevõtte siseste protsesside kujundamisega. Disainerina hindab ta koostööd ning lähtub põhimõttest, et meil ei pruugi olla lahendust, ent protsessi usaldades jõuame selleni. Lisaks eelmainitule on Karolin kaasjuhendanud projekti Eesti Kunstiakadeemia Digitootedisaini osakonnas.

Kursusel osalenute tagasiside:

  • “IT-tootejuhi arenguprogramm oli väga põnev ja praktiline. Õppejõud tõi väga palju näiteid enda tööst ning praktilises osas suunas nii iseseisvalt mõtlema kui kaaslastega koostööd tegema. Programm andis tugeva aluse tootejuhi ametikohale asumiseks.”
  • “Koolitus oli väga põhjalik, kaasahaarav ja praktiline. Meeldis ka see, et koolitus oli nii eesti kui ka inglise keeles ning see oli väga hästi korraldatud. Seda, Karolin ja Tamara olid kõik väga super koolitajad!”
  • “Koolitus on väga põnev ja mul on ääretult hea meel, et selle enda jaoks leidsin, aitäh!”
  • “Aitäh veelkord huvitava ja sisuka kursuse eest! Kursuse jooksul meeldis enim mulle töötubades läbi viidud harjutused.” 

Koolitusfirma tutvustus

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule. Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...

Registreerun koolitusele