Praktiline coaching tulemuslikkuse treenimisel ja potentsiaali avamisel
Coaching on laialt tuntud mõjusa kaasava juhtimise meetodina, kuid praktilises elus ja tööelus pakub ta tunduvalt laiemalt kasutusvõimalusi.
Juht, kes omandab coaching’u, saab neid oskusi kasutada lisaks suhtlemismeetodina igapäevasele juhtimisele ka tõhusate koostöösuhete loomisel ja hoidmisel ettevõtte väliste osapooltega.
Kiires elutempos ja pidevas ajanappuses kipume sageli suhtlemises nii oma töötajate kui koostööpartneritega pakkuma lahendusi enne, kui oleme ära jõudnud kuulata nende seisukohad. Jagame vastutust, mida teine osapool ei ole veel valmis võtma, või jätame kuulamata vestluspartneri mõtted, mille formuleerimiseks vajataks oskuslikke küsimusi või vahel lihtsalt ka vaikust.
Lihtsustatult saame me coaching’u oskusi kasutades luua vestluspartneriga suhtluskeskkonna, kus mõlemal osapoolel on võimalik leida parimad lahendused ja vastused enda seest, suunata inimest püstitama tulemuslikkust loovaid ja arengule suunatud eesmärke ning looma endale motiveerivat tegevusplaani eesmärkide elluviimiseks.
Coaching’ut valdav juht saab endale boonusena uute oskuste omandamise eest kaasava ja teotahtelise organisatsioonikultuuri, kus meeskonnas õpitakse saavutama eesmärke ühiselt ja ergutama kõigis avaldama nende parimat võimekust. See kõik kokku moodustabki igapäevase tulemuslikkuse treeningu juhi coaching’u oskuste abil.
Koolitus koosneb kahest moodulist ja nendele järgnevast veebipraktikumist.
- I moodul: Juhtimiscoaching’u kasutamine eesmärkide seadmisel tulemuslikkuse treenimisel.
- II moodul: Töötajate potentsiaali avamine ja arendamine coaching’u abil.
- Veebipraktikum – juhtide klubi
Koolituse eesmärgiks on omandada teadmised ja praktilised oskused coachingust kui mõjusa kaasava juhtimise vahendist, et toetada töötajate arengut ning avada potentsiaal saavutades tulemuslikkuse eesmärgid.
Sihtgrupp:
Tippjuhid, keskastmejuhid, juhtivad spetsialistid, meeskonnajuhid, personalijuhid
Programm:
- päev Juhtimiscoaching’u kasutamine eesmärkide seadmisel ja tulemuslikkuse treenimisel
- 09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
- 10.00–11.30 Kaasaja juhi kompetentsid ja coachiv juhtimiskultuur
- Muutunud ootused juhirollile ja strateegilise juhi kompetentsidele
- Emotsionaalne intelligentsus ja empaatia kaasaegses juhtimises
- Juhtimiskvaliteedi parendamine läbi coaching’u meetodi ja coaching’u kultuuri meeskonnas
- Coaching’u põhimõtted ja kasutamise võimalused organisatsioonis
- Coaching’u juhtimiskultuuri loomine organisatsioonis
- 11.30–11.45 Kohvipaus
- 11.45–13.15 Praktiline coaching juhi igapäevatöös
- Coaching’u printsiibid ja võtmeoskused, nende kasutamine igapäevases juhtimises ja partnerluses
- Kuulamise ja vaikimise kunst suhtlemises mõtlemise ergutamiseks
- Suhtlemise kunst ja mõjusate küsimuste esitamine igapäevases juhitöös – mõtete tegudesse suunamine
- Vaikimise ja kehakeele kunst coaching’us ja suhtlemises
- Peegeldamine ja kokkuvõtete tegemine juhi töös
- 13.15–14.00 Lõuna
- 14.00–16.15 Eesmärkide seadmine ja tulemuste juhtimine coaching’u abil
- Kaasav eesmärkide seadmine ja vastutusele ergutamine nende saavutamisel
- Coaching’u printsiibid ja võtmeoskused tulemuslikkuse juhtimisel
- Töösoorituse hõlbustamine ja õppimise toetamine läbi kuulamise, peegeldamise ning coachiva tagasisidestamise
- Tulemuslikkuse juhtimise praktilised coaching’u tööriistad
- Praktilised ja mõjusad küsimused väljakutsete lahendamiseks ja muutuste võimestamiseks
- päev Töötajate potentsiaali avamine ja arendamine coaching abil
- 09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
- 10.00–11.30 Arengule suunatud juhtimiskultuuri loomine oma meeskonnas coaching’u abil
- Usalduse ja avatuse loomine meeskonnas, kui aluse panek arengule ning innovatsioonile
- Meeskonna maksimaalse võimekuse kasvatamine läbi inimeste parima võimekuse märkamise ja rakendades coaching’u erinevaid tehnikaid
- Tunnustav ja hinnanguvaba tagasiside, riskide võtmine ja eksimuste aksepteerimine
- Mõjusad küsimused arengupotentsiaali avamiseks ja arengule ergutamiseks
- 11.30 –11.45 Kohvipaus
- 11.45–13.15 Potentsiaali märkamine oma töötajates ja julgustamine coaching’u abil
- Töötaja tugevuste väljatoomine ja nende tunnustamine coachingu abil
- Saavutamisele suunamine lähtuvalt individuaalsest võimekusest ja kompetentsidest
- Töörollide kujundamine ja eesmärkide seadmine lähtuvalt individuaalsest võimekusest
- Toetava karjäärisüsteemi loomise võimalused organisatsioonis
- Praktilised coachingu võtmeoskused ja tööriistad töötajates potentsiaali avamiseks ja juhtimiseks
- 13.15–14.00 Lõuna
- 14.00–16.15 Arengueesmärkide seadmine ja karjäärijuhtimine
- Arenguks inspireeriva õhustiku kujundamine ja suunavate küsimuste esitamine
- Õnnestumistest õppimise ja edukogemuse kinnistamine coaching’u abil
- Organisatsiooni ja töötaja arengut toetavate karjääriplaanide koostamine
- Tulemuste ja arengueesmärkide sidumine ja juhtimine coaching’u tehnikate abil
- Juhi enda areng enesecoaching’ut kasutades
- päev Veebipraktikum – juhtide klubi
- 14.00 – 15.30 Praktikumi ehk juhtide klubi läbiviimiseks püstitab koolitaja ülesande I mooduli lõpus, lähtudes koolitusgrupi peamistest fookustest, väljakutsetest ja praktiseerimise ning tagasiside vajadustest. Koolitaja saadab osalejatele peale moodulit coachingu oskuste praktiseerimiseks mõjusad küsimused, mida osalejad saavad katsetada ja praktiseerida tulemuslikkuse juhtimise eesmärgil. 1,5 tundi kestva praktikumi käigus jagatakse osalejate vahepealseid kogemusi ja tuleb lahendamisele ka teemaga haakuv juhtumianalüüs, mis juhatab osalejad mõtlema toimunud koolituse teemadel ja sellega õpitud teadmisi kinnitama.
Koolituse tulemusena osaleja:
- on teadlik, millised on ootused kaasaja strateegilise juhi kompetentsidele;
- on teadlik, millised on ootused kaasaja strateegilise juhile oma töötajates parima võimekuse avamiseks ja potentsiaali arengu suunamiseks;
- mõistab coaching’u olemust ja põhiprintsiipe;
- on saanud ülevaate coaching praktilistest ja kasutatavatest tööriistadest igapäevases juhtimises.
- teab, millal on coaching´u kasutamine mõistlik ning vajalik;
- tunneb võimalusi, kuidas coachingut organisatsioonis rakendada;
- teab, kuidas kasutada coachivat tagasisidet tulemuste saavutamise ergutamiseks;
- mõistab, kuidas coachingu tehnikaid kasutades avada oma töötajates tööalase karjääri edendamise ja tööalaste oskuste arendamise teadlikkus.
Koolitaja:
Ülle Pind on lõpetanud Tartu Ülikooli ajakirjanduse kommunikatsioonijuhtimise eriala (BA) ja Tallinna Ülikooli organisatsioonikäitumise eriala (MA). Ta on lõpetanud Inglismaal, AoEC Tippjuhtide coachingu väljaõppeprogrammi ja omab diplomit “The Advanced Practicioner Diploma in Executive Coaching”. Lisaks on ta läbinud karjäärinõustaja ja mentori väljaõppe ning praktiseerinud seda alates 2004. aastast.
Üllel on pikaajaline strateegilise juhtimise kogemus personalijuhi ja tippjuhtkonna liikmena organisatsioonides Swedbank Eesti, Ericsson Eesti, Elcoteq Tallinn, Stora Enso Baltikum, Paikuse Saeveski. Organisatsioonide personalijuhina on ta olnud eestvedajaks ja muudatuste juhiks nii personali-, juhtimise-, kui organisatsioonikultuuride valdkondades. Erinevate valdkondade praktiline ja põhjalik juhtimise kogemus on teinud temast hinnatud koolitaja, juhtimiskonsultandi ja coachi viimased 15 aastat.
Töötades personalijuhina erinevates ettevõtetes, on ta tõestanud visiooni loomise ja praktilise tööga, kuidas inimlik ja hooliv suhtumine toetab organisatsiooni tulemusi. Tema personalijuhtimise ajajärgul omistati Swedbankile Pere- ja Töötajasõbraliku tööandja kuldmärgis ja kaasaegse tööandja märgis “Austame erinevusi”. Suureks isiklikuks tunnustuseks peab ta Swedbanki Aasta Juht 2020 ja PARE Mõjukaim Personalijuht 2021 tiitlit.
Koolitusfirma tutvustus
Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi. Loen koolitusfirma kohta veel...