Käesolev programm on suunatud inimeste eduka juhtimise olulisematele aspektidele. Koolituse käigus sooritavad kõik osalejad muuhulgas ka erinevaid isiksuse omaduste teste, millele saab individuaalselt tagasisidet. See võimaldab, ennast kui juhti paremini analüüsida, saada tagasisidet tugevustest ja veel arendamist vajavatest omadustest.
Arenguprogramm on hinnatud EEL’i kutsekomisjoni poolt ja annab kokku 36,5 TP (inseneri täiendõppe punkti).
Ehitusjuhid on oma töös tihedalt seotud erinevate ajutiste ja püsivate meeskondadega. Inimeste juhtimise-, keeruliste läbirääkimiste-, konfliktide lahendamise ja sujuva koostöö oskus on selles valdkonnas projektide ladusaks toimimiseks üliolulised.
Täiendõppe eesmärk on arendada juhi professionaalseid kompetentse. Programm koosneb 9. praktilisest online-õppepäevast, kus teoreetiline osa vaheldub praktiliste ülesannete sooritamisega nii individuaalselt kui grupis.
Sihtgrupp: Oodatud on ehitusinsenerid, ehituse projekti- ja objektijuhid, ehitusfirmade juhid, ehitusjärelevalvega tegelevad inimesed ja samuti juhid ning keskastmejuhid teistest valdkondadest, kes soovivad arendada inimeste juhtimisalaseid kompetentse.
Programm:
Õppepäev: Juhtidele esitatavad nõuded (4,7 TP)
Teoreetiline osa – juhile esitatavad nõuded: juhtimistsükkel (planeerimine, organiseerimine, motiveerimine, kontrollimine), professionaalse projektijuhi teadmised/oskused/võimekused, töö analüüs, õigused, kohustused, vastutus
Praktiline õppus – rühmatöö: töö analüüs (sh vastutus), ametijuhendite täpsustamine, projektijuhile vajalike erinevate teadmiste/oskuste/võimekuste hindamine, iseenda juhtimisalaste kompetentside hindamine ja võrdlemine USA vastava valdkonna juhtide kompetentsidega (O’NET alusel)
Teoreetiline osa – kuidas motiveerida iseennast, kuidas motiveerida alluvaid, organisatsiooni eesmärgid ja isiklikud eesmärgid, realistlike eesmärkide püstitamine, proriteetsed eesmaärgid (Kepneri meetodil prioriteetide määramaine), juhi eksitused, kiitus, laitus, karistamine, konstruktiivne tagasiside, töö tulemuslikkus sõltub teadmistest/oskustest/võimekustest, motivatsioonist ja võimalusest
Teoreetiline osa – (a) elukvaliteet ja tööelu kvaliteet, (b) psühhosotsiaalsed ohutegurid tööl, (c) tööstress, tööstressiga toimetuleku strateegiad (sh enesejuhtimine, aja juhtimine, töö- ja pereelu tasakaalu loomine, “kultuurivitamiinid” jms)
Praktiline õppus – individuaalne töö tööstressiga toimetuleku võimaluste leidmine, plaani koostamineindividuaalsete testi tulemuste analüüs ja nõustamine
Kodutööd – (a) isiklike/tööalaste probleemide audit Kepneri meetodil prioriteetide määramine, (b) aja juhtimise audit, (c) tööpsühholoogia testid.
Teoreetiline osa – Mentorprotsessi olemus. Mentorsuhe ja mentorprogramm. Rollid ja funktsioonid mentorluses. Mentorluse vormid, mudelid ja metoodika. Mentori tööriistakohver. Eneseanalüüs.
Praktiline õppus – rühmatöö: praktiline juhendamine (sh tulemuse analüüs), juhendamise planeerimine (kes teeb mida teeb, millal teeb)
Teoreetiline osa – juhi eetilised põhimõtted kas aitavad kaasa või takistavad ettevõtte efektiivsusele ja püstitatud eesmärkide saavutamisele
Praktiline õppus – juhtumite analüüs: dilemmaolukordade lahendamine läbi praktiliste juhtumianalüüside
Koolituse läbinu teab muuhulgas praktilises võtmes järgnevatest teemadest:
planeerimine, organiseerimine, motiveerimine, kontrollimine, töö analüüs, vastutus
tööalaste hoiakute kujundamine ja vajadusel muutmine
meeskonna moodustamine, meeskonnas sünergia loomine, meeskonna areng, rollid, juhtimisstiil
konstruktiivne tagasisidestamine, motiveerimine, töö tulemuslikkus
suhtlemisalane kompetentsus sh levinumad kommunikatsioonivead
keerulise kliendi/alluvaga toimetulek
enesekehtestamine, konfliktide lahendamine,
psühhosotsiaalsed ohutegurid tööl
tööstressiga toimetulek, tööalaste probleemide audit
produktiivne ja mitteproduktiivne käitumine tööl, küberlogelemine, hilinemine, sõltuvused, vargused, kiusamine
mentori kompetentsid
jpm
Osalejad saavad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb elektroonilise kirjaliku arvestusega. Tunnistuse saavad kõik, kes on läbinud 8 päeva 9-st ja teinud kirjaliku arvestuse
Töö toimub väikestes gruppides ja kohtade arv on piiratud!
Koolitaja: prof emer. Mare Teichmann Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog; PE Konsult, juhataja
Mare Teichmann on psühholoogia emeriitprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja, tööstuspsühholoogia instituudi asutaja. Mare peamised uurimisvaldkonnad on tööstress, psühhosotsiaalsed tegurid tööl, elukvaliteet, sh. tööelu kvaliteet, tööga seotud kontrollkese ning teised töö ja juhtimisega seotud psühholoogilised probleemid. E-õppe ja e-testimise lahenduste pioneer Eestis. Paralleelselt akadeemilise tööga on ta rakendanud PE Konsult tegevjuhina teaduspõhiseid teadmisi ja psühholoogilisi meetodeid praktikas. Lisaks loengutele ja konsultatsioonidele on tema juhtimisel välja töötatud testid erinevate tööl esinevate psühhosotsiaalsete tegurite ning nendega seotud riskide mõõtmiseks ja hindamiseks. Aastatel 1980–1989 oli Mare Teichmann ENSV Teaduste Akadeemia Eksperimentaalse ja Kliinilise Meditsiini Instituudi (praegu Tervise Arengu Instituut) kutsepatoloogia osakonna teadur. 1988. aastast töötab ta Tallinna Tehnikaülikoolis. Mare Teichmann on psühholoogiaprofessor, Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia õppetooli asutaja (1992), tööstuspsühholoogia instituudi asutaja ja direktor (2009), nüüd emeriitprofessor. Töötanud järgmistel ametikohtadel: * Tallinna Tehnikaülikooli psühholoogia professor ja -õppetooli juhataja (1992). * Tallinna Tehnikaülikooli tööstuspsühholoogia instituudi direktor (2009). Mare Teichmann on külalisprofessorina õpetanud paljudes ülikoolides, sealhulgas Helsingi Ülikoolis, Oslo Ülikoolis, Viini Ülikoolis, Valencia Ülikoolis, Cambridge’i Ülikoolis, Sevilla Ülikoolis, Sileesia Ülikoolis, Grenoble’i Ülikoolis. Lisaks on ta AS PE Konsult juhataja (1996).
Koolitusfirma tutvustus
Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule.
Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...