Koolitusel saate teada, kuidas koostada grammatiliselt õigeid ja selgelt arusaadavaid ametikirju. Õpime kirja teel ennast loogiliselt väljendama arvestades selle mõju ja eesmärki sõnumi edastamisel, mis tagaks usaldusväärsuse ja korrektsuse võimalikult paljudele kirja saajatele. Lisaks tutvume ka uuemate keelereeglite ja teksti sobimatute väljendite ning kantseliidiga.
Korrektselt vormistatud, sujuvalt sõnastatud ja grammatiliselt õigesti kirjutatud kirjad leiavad suuremat lugemist ja saavad kiiremad vastused, mis omakorda kiirendab info liikumist ja töö protsesse. Seetõttu on oluline kursis olla uuemate keelereeglite ja vormistusnõuetega.
Koolituse eesmärk: Omandada teadmised selge, arusaadava ja korrektselt vormistatud ametikirja koostamiseks. Värskendada teadmisi õigekirja kohta, tutvuda uuemate keelereeglitega, omandada teadmised keelekasutuse tüüpprobleemidest ja lugejakeskse tekstiloome ning selge keele alustest, lihvida eneseväljendusoskusi, sh õppida vältima kantseliiti.
Sihtgrupp:
Spetsialistid, juhid, sekretärid, referendid ja kõik teised, kes tegelevad igapäevaselt tööalaste kirjade koostamisega.
Programm:
09.45/09.55–10.00 Kogunemine
10.00-11.30 Selge ja arusaadav kiri
Kiri kui visiitkaart, mille alusel lugeja kujundab oma hoiakud kirjutaja suhtes
Kirja eesmärk ja sõnum – kuidas hoida sõnum nähtav esmases ja vastuskirjas?
tunneb ära tüüpilisemad bürokraatiakeele ning võõrkeeleväljendid ja oskab neid vältida.
Koolitaja: Loone Ots on Tartu ülikooli haridusega PhD (Ed.). Täiendanud end e-tekstide valdkonnas Tallagh´ tehnikakolledžis Iirimaal. Aastast 2007 on keelekoolitaja, umbes sama kaua ka keeletoimetaja ning ilukirjanik. On õpetanud Tartu ja Tallinna ülikoolides, külalisena mh Moskvas, Peterburis ja Göttingenis. Esinenud paljudel konverentsidel, sh rahvusvahelistel. Kirjutanud artikleid eesti keele ja kultuuri kohta.
Koolitusfirma tutvustus
Koolitusfirma Excellence viitab nõudlikele eetilistele ja kvalitatiivsetele kriteeriumitele ning ambitsioonikatele eesmärkidele Koolitus- ja Arenduskeskuse tegevuses, teeninduses ja teenustes. See on teenus, mis ületab tavapäraseid standardeid pakkudes organisatsioonidele paindlikke personali arengu toetamise võimalusi. Loen koolitusfirma kohta veel...