Kriiside lahendamine hoolekandeasutustes
Koolituse eesmärk: Anda teadmised ja oskused tegutsemaks erinevates kriisiolukordades.
Koolituse sihtgrupp:
Hoolekandeasutuste kriisimeeskonnaliikmed, – vastutajad, töökeskkonna-spetsialistid, – volinikud ja teised antud teemast huvitatud isikud.
Koolituse läbiviimise alus: Hädaolukorra seadus
Koolituse sisu:
- Teema 1. Kriis ja hädaolukord
- Kriisi ja hädaolukorra mõiste ja erinevused.
- Psühholoogiline toimetulek hädaolukorra ajal ja järgselt;
- Tavapärase töörütmi taastamine ja psühholoogiline esmaabi pärast sündmust.
- Teema 2. Hädaolukorra lahendamise plaan
- Hädaolukorra lahendamise plaani koostamise alused.
- Hädaolukordade lahendamise üldised alused (s.h. elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamine).
- Hädaolukorra lahendamise plaani rakendamine.
- Info liikumise alused hädaolukorra lahendamisel, kriisikommunikatsioon.
- Suhtlus meedia, sündmusest mõjutatud isikute ja operatiivteenistustega.
- Kriisimeeskonna liikmete ülesanded ja kohustused hädaolukordade ennetamiseks ja lahendamiseks.
- Hädaolukorrajärgsed taastavad tegevused.
- Teema 3. Tegutsemine erinevate hädaolukordade ajal
- Äkkrünnak ja agressiivne isik (sündmuse äratundmine, tegevused mõjude vähendamiseks, ründaja profiil)
- Plahvatus ja varing (evakuatsiooni ja varjumise põhimõtted, pommiähvardusele reageerimine)
- Katkestus elutähtsate teenuste toimepidavuses (asutuse valmisolek kriitilises olukorras toime tulla)
- Reageerimine õnnetuse korral.
Teemade käsitlemisel lahendatakse näiteülesandeid, viiakse läbi lauaõppuseid erinevate stsenaariumite lahendamiseks ja harjutatakse erinevate kriisikommunikatsiooni sõnumite koostamist.
Koolituse järgselt õppija:
- Teab ja oskab koostada oma asutuse vajadustest ja võimalustest lähtuvat hädaolukorra lahendamise plaani;
- Teab, millised on tema ülesanded ja tegevused asutuse kriisimeeskonna liikmena erinevates hädaolukorra etappides;
- Tunneb ära ja oskab reageerida erinevatele hädaolukordadele;
- Teab, millised on informatsiooni liikumise alused ning oskab koostada vastuseid ja teateid kolmandatele osapooltele hädaolukordade kohta;
- Teab, kuidas taastada hädaolukorrale eelnenud tavapärane seisund ja oskab korraldada psühholoogilise toe abivajajatele.
Koolitaja:
Mari Kolga kriisinõustaja ja psühholoogina töötav , kes hetkel õpib Sisekaitseakadeemia Sisejulgeoleku Instituudi magistriõppes kriisireguleerimist. Töötanud haridusasutuste tugisüsteemis 9 aastat, kriisinõustajana ja hädaolukordade lahendamise plaanide koostaja ning hädaolukordade lahendamise koolituste läbiviijana 6 aastat.
Koolitusfirma tutvustus
Täienduskeskus on loodud täiskasvanute täiendusõppe haridusse panustamise eesmärgil. Koolitusi korraldame üle Eesti ning järjest rohkem koguvad populaarsust asutusesisesed koolitused. Loen koolitusfirma kohta veel...