Koolitus pakub põhjalikku ülevaadet ligniini kasutamisest asfaldisegudes, käsitledes selle omadusi, eeliseid ja praktilisi rakendusi.
Taristuprojektide puhul muutuvad järjest aktuaalsemateks kriteeriumiteks jätkusuutlikkus ning keskkonnahoid. Traditsiooniliste meetodite ja materjalidega muutub nende edukas täitmine aga raskeks. Tänaseni on meid säästnud olulistest muutustest madal teadlikkus, kuid selle peale pikalt lootma ei saa jääda ning selleks tuleb nii projekteerijaid, ehitajaid kui tellijaid ette valmistada.
Nii Euroopa liidu toetusskeemide, kui ka muude rahastusallikate juurde pääsemiseks peavad tuleviku projektid olema üha väiksema keskkonnajalajäljega. Selle saavutamiseks on mitmeid meetodeid, millest antud koolitusel tutvustatakse lähemalt ligniini kasutamist.
Ligniini kasutamine asfaldis sideaine lisandina, olenevalt kasutatavast määrast, on võimalik oluliselt parandada asfaltsegu CO2 arvutuslikku määra ning seeläbi vähendada taristuprojekti arvutuslikku keskkonnajalajälge.
Koolituse eesmärk on:
tutvustada mitte nii traditsioonilist tee-ehitusmateri, nagu ligniin
tutvustada ligniini kasutust, sellega seotud riske ja võimalusi
tutvustada ligniini senist kasutust Eestis ja välismaal
aidata leida võimalusi taristuobjektide keskkonnajalajälje vähendamiseks
avardada silmaringi probleemsetes tingimustes teede ehitamise osas – nõrgad pinnased, kandevõimekaotused või lokaalsed kandevõime probleemid
Sihtrühm
Teedeehitajad, projekteerijad, insenerid, projektijuhid, objektijuhid, teetööde tellijad, kohaliku omavalituse ametnikud, avaliku sektori tellijad, kinnisvara arendajad, kes soovivad oma teadmisi laiendada ja tutvuda uuenduslike lahendustega teede-ehituses
Koolituse sisu:
Mis on ligniin?
Ligniini allikad ja tootmisprotsessid
Ligniini omadused ja eelised teedeehituses
füüsikalised ja keemilised omadused
võrdlus traditsiooniliste sideainetega
Ligniini kasutamine asfaldis sideaine lisandina
ligniini segamine asfaldisegudesse
optimaalsed segamisproportsioonid
Keskkonnamõjud ja jätkusuutlikkus
CO2 arvutusliku määra parandamine ligniini abil
ligniini mõju taristuprojektide keskkonnajalajäljele
Tehnilised aspektid ja standardid
ligniini tehnilised omadused teedeehituses
standardid ja normatiivid ligniini kasutamisel
Laboratoorsed uuringud ja katsed
ligniiniga asfaltsegude katsetulemused
võrdlevad analüüsid tavaliste asfaltsegudega
Ligniini mõju mehaanilistele omadustele
ligniini mõju asfaldi vastupidavusele ja elastsusele
kulumiskindluse ja pragunemise vähendamine
Ligniini senine kasutus Eestis ja välismaal, praktilised näited
edukad näited ligniini kasutamisest teedeehituses
projektide ülevaade ja tulemused
Majanduslikud aspektid
ligniini kasutamise kulud ja säästud
investeeringu tasuvus ja elutsükli kulude analüüs
Kvaliteedikontroll ja hooldus
kvaliteedikontrolli meetodid ligniini kasutamisel
hooldusnõuded ja pikaajaline vastupidavus
Tuleviku väljavaated ja arengusuunad
uued uurimissuunad ligniini kasutamisel teedeehituses
innovatsioonid ja tehnoloogia areng
Õpiväljunditena koolituse läbinu:
teab ligniini kasutust, sellega seotud riske ja võimalusi
omab ülevaadet ligniini senisest kasutusest Eestis ja välismaal
omab senisest rohkem julgust kasutada alternatiivset sideainet, nagu ligniin, et vähendada asfaldi tootmise keskkonnajalajälge
on kursis võimalustega, kuidas vähendada taristu objektide keskkonnajalajälge
Koolituse läbimisel väljastame tõendi. Koolitus annab 3 TP (inseneri täiendõppe punkti). Koolitus on sobilik kutseeksami sooritamiseks, kvalifikatsiooni tõendava dokumendi saamiseks või töötamiseks ametialal, millele on õigusaktides ette nähtud täiendavad nõuded.
Tõendi väljastamise eelduseks on koolituse läbimine täies mahus ning koolitusarve tasumine. Erandkorras võib osaleja saada koolituse läbimist tõendava dokumendi, kui on läbinud õppekavast vähemalt 90%.
Koolitaja: Anti Palmi, volitatud teedeinsener tase 8, Transpordiameti ida regiooni juhataja
Anti Palmi on Transpordiametis ja selle eelkäijates ligi 15 aastane kogemus teehoiu tööde planeerimisel ja tellimisel. Ta on üheks digitaalehituse valdkonna eestvedajaks ning mitmete innovatiivsete lahenduste esimene rakendaja.
Anti Palmi on olnud mitmete BIMiga seotud pilootprojektide käivitaja ja koordineerija. Tema põhiülesandeks on tegeleda kogu tee elukaarega ehk projekteerimise, ehitamise ja korrashoiuga. Hetkel on ta Eesti esimese Alliansshanke „Sindi-Lodja silla projekteerimine ja ehitamine“ projektijuht.
Anti Palmi omab Volitatud teedeinsener, tase 8, kutset.
Koolitusfirma tutvustus
Addenda OÜ on erinevate valdkondade koolitustel keskendunud sihtrühma nii hetkelistele kui ka tulevikusuundi arvestatavatele vajadustele ning väärtustele. Addenda OÜ väärtustab oma koolitustelt saadud osalejate tagasisidet, mis on aluseks koolituste ning -programmide muutmiseks või täiustamiseks. Loen koolitusfirma kohta veel...