Tänapäeva kiiresti arenevas maailmas hindavad tööandjad kõrgelt spetsialiseerunud oskusi ja pühendumust pidevale enesearengule. Lapsehoidja koolitus annab sulle just need konkurentsieelised – tõendatud pädevuse ja usaldusväärsuse laste hooldamisel. Lisaks sellele avab kutsetunnistus uksi mitmesugustele töövõimalustele, alates peredest, kes otsivad professionaalset lapsehoidjat, kuni haridusasutuste ja lastehoiuteenuste pakkujateni.
Koolitus annab võimaluse saada põhjalikud ja mitmekülgsed teadmised, mis on hädavajalikud lastega sh suure hooldusvajadusega lastega töötamisel. Täpsemalt, koolitus arendab oskusi ja teadmisi, mis on vajalikud lapsehoidja ning lasteaiaõpetaja assistendina töötamiseks, rõhutades lapse arengu toetamist, õppe- ja kasvatusmeetodite rakendamist ning tugevate ja positiivsete suhete loomist lastega. See mitte ainult ei suurenda koolituse läbimisel tööalast konkurentsivõimet ja professionaalsust, vaid annab ka kindluse ja pädevuse pakkuda lastele parimat võimalikku hoolt ja haridust. Lisaks praktiline esmaabi väljaõpe on elutähtis, et olla valmis igasugusteks hädaolukordadeks, tagades laste füüsilise heaolu ja turvalisuse.
Koolituse eesmärk on, et osalejad omandaksid vajalikud teadmised ja oskused, et hoolitseda laste, sealhulgas erivajadustega laste eest ning toetada nende arengut. Kõik, mida õppijad koolitusel õpivad, põhineb “Lapsehoidja, tase 5” kutsestandardis kirjeldatud nõuetel. See tähendab, et koolituse lõpuks mõistavad ja oskavad õppijad rakendada kõiki oskusi ja teadmisi, mis on vajalikud professionaalse lapsehoidjana töötamiseks, vastavalt kutsestandardis välja toodud kompetentsidele ja nende praktilistele rakendustele.
Õppekava on hoolikalt koostatud, järgides “Lapsehoidja, tase 5” kutsestandardis esitatud nõudeid. Pärast koolituse edukat läbimist avaneb võimalus taotleda “Lapsehoidja, tase 4” või “tase 5” kutset, mis on ametlik tunnustus teie pädevusest ja kvalifikatsioonist selles valdkonnas. Kutse saamise eeltingimuseks on keskhariduse olemasolu, mis tagab, et kandidaadil on vajalik hariduslik taust. Kutsetunnistused annab välja Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon. Lisateavet kutse taotlemise protsessi kohta leiate nende ametlikult veebilehelt www.eswa.ee.
Sihtgrupp:
Kursuse sisu:
Maht: Kursus kestab kokku 294 akadeemilist tundi, sealhulgas 184 tundi auditoorset/veebipõhist tööd (sh 30 akadeemilist tundi praktilist tööd) ja 80 akadeemilist tundi moodustub omandatud teadmiste ja oskuste rakendamine lasteaia või lastehoiu töökeskkonnas. Eelnevale lisandub iseseisev töö 30 ak/h: testideks õppimine, koduste iseseisvate tööde tegemine, situatsiooniülesannete lahendamiseks õppimine.
Eelnevale lisandub iseseisev töö 30 ak/h: testideks õppimine, koduste iseseisvate tööde tegemine, situatsiooniülesannete lahendamiseks õppimine.
Täpsem koolituse informatsioon on õppekavas.
Koolitajad:
Diana Kuntor
Diana tööalasesse karjääri mahub nii töö erivajadustega laste õpetajana, lasteaia juhina kui ka õppejõu ja koolitajana Eesti erinevates kõrgkoolides ja koolitusfirmades. Diana on ise ka huvitatud pidevast enesetäiendamisest ning üheks enesetäiendamise võimaluseks peab ta ka täiskasvanud õppijate koolitamist, sest teadmiste ja kogemuste jagamine ei ole õppeprotsessis vaid ühepoolne. Selleks, et koolitajana suuremat enesekindlust saavutada on Diana läbinud sisekoolitajate meistriklassi. Diana peab väga oluliseks teoreetiliste teadmiste sidumist praktiliste kogemustega, mida tal jätkub.
Diana on läbinud Tallinna Ülikoolis Koolieelse pedagoogika ja psühholoogia eriala ning magistriõpingud alushariduse pedagoog-nõustaja erialal.
Ene Paadimeister
Ene on lõpetanud Tallinna Ülikooli koolieelse pedagoogika ja psühholoogia eriala ning talle on antud koolieelse pedagoogika ja psühholoogia õpetaja, koolieelse kasvatuse metoodiku kvalifikatsioon.
Ene on olnud lasteaiaõpetaja, põhikooli õppejuht, noortevangla psühholoog, lasteaia juhataja ja riikliku ohvriabi spetsialist. Ta on tegelenud ka perevägivalla teemaga (nõustanud perevägivalla all kannatavate naiste tugirühma) ning on tegev lapsehoiuteenust osutavas eraettevõttes lapsehoiuteenuse valdkonna koordinaatorina.
Ene tegutseb koolitajana alates aastast 2009. Koolitajana lähtub ta koostööprintsiibist, praktilisusest, suunates eneseanalüüsile ja toetades isiklikku arengut.
Hilja Pillisner
Hilja alustas toiduhügieeni ja toiduohutuse teemaga ajal, kui toitu käitlevatele ettevõtetele sai kohustuslikuks enesekontrollisüsteemide koostamine, mis oli sageli käitlejatele arusaamatult keeruline ning vajati konsultandi abi. Koostööst erinevate ettevõtetega kogunesid tal teadmised, mida on Hilja jaganud külalislektorina täiskasvanute koolitustel koostöös ka EMÜ, Pärnu KHK, Kehtna KHK ja Eesti Toiduliiduga.
Irina Kalso
Irina on Tartu Ülikoolis omandanud bakalaureusekraadi haridusteadustes ning on erialalt koolieelse lasteasutuse õpetaja. Ennekõike on ta siiski ettevõtja samas valdkonnas. Olles töötanud munitsipaallasteaedades omab ta ettevõtjana alates 2007. aastast kogemusi eralapsehoiuteenuse osutajana ja alates 2018. aastast ka lapsehoidjate koolitajana.
Karmela Tennemaa
Karmela õpetab Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli kutseõppes lapsehoidja erialal alates 2017. aastast, lisaks õpetab ta samas koolis ka tegevusjuhendajaid. Karmela töötab kiirabis (varem SA Põhja-Eesti Regionaalhaiglas, alates eelmise aasta augustist SA Pärnu Haiglas) ning sel õppeaastal alustas ka TÜ Viljandi Kultuuriakadeemias kogukonnahariduse ja huvitegevuse eriala õpinguid. Karmela peab oluliseks pidevat enesetäiendamist ja -arengut. Lapsehoidja ja lasteaiaõpetaja assistendi roll on väga vastutusrikas ning tema eesmärk on õppijaid teadmiste ja praktiliste oskuste edasiandmise kaudu jõustada olemaks parimad spetsialistid.
Jaana Palusaar(RN MA) omab rakenduslikku kõrgharidust õenduses; õde-spetsialist intensiivravi alal; erakorralise meditsiini (EM) kogemus alates 2000a, Tallinna Kiirabi EM õde-brigaadijuht. Tervishoiutöötaja registri number: N06609.
Maarika Veigel
Maarika on pühendunud hariduse edendaja ja koolitaja, kellel on üle 30-aastane kogemus erinevas vanuses õppijatega töötamisel õpetaja, treeneri ja koolitajana. Ta on olnud lektoriks Tallinna Ülikoolis (TLÜ), Tallinna Tehnikakõrgkoolis (TTK) ja Võrumaa Kutsehariduskeskuses (VKÕK). Aastatel 2014–2017 oli ta Tervise Arengu Instituudis (TAI) koolitaja liikumise ja toitumise teemadel üle Eesti. Aastatel 2017–2021 panustas Maarika kutseõppes lapsehoidja ja hooldustöötaja töökohapõhise õppe arendamisse Eestis, mille eest on teda korduvalt tunnustatud. Maarika on ka paljude eriala artiklite autor. Tal on kasvatusteaduste magistrikraad kehalise kasvatuse, pedagoogilise nõustamise ja informaatika erialadel. Lisaks omab ta virtuaalassistendi kvalifikatsiooni ja kutseõpetaja, tase 7, kutsetunnistust. Hetkel on ta doktorikraadi taotleja Tallinna Ülikooli Haridusteaduste instituudis (HarIs). Maarika panustab pikaajaliselt Eesti Kutseõpetajate Assotsiatsiooni (ESTA) kutsehindamise komisjonide töösse ning teeb koostööd mitmete koolitusasutustega koolitajana. Alates 2001. aastast juhib ta spordiklubi. Tema koolitusteemadeks on arengu- ja suhtlemispsühholoogia, tervise- ja liikumisõpetus, digipädevused, ettevõtlikkus, loovus ja eneseareng.
Kaia Rungi
Kaial on kasvatusteaduste magistrikraad Tallinna Ülikoolist ning lasteaiaõpetaja kutsekõrgharidus.
Kaia töötab alates 2009. aastast Kohila lasteaias Sipsik õppealajuhatajana, kus tema eestvedamisel on rakendatud kaasaegseid ja teaduspõhiseid õpikäsitlusi. Ta on koolitaja rollis jaganud parimaid praktikaid nii lasteaedades kui täiendõppekeskustes. Lisaks kuulub Kaia alushariduse seaduse juhendmaterjalide koostamise töögruppi, panustades seeläbi hariduse arendamisse laiemalt. Tema tugevus on praktilise kogemuse ja süsteemse lähenemise ühendamine, mis toetab lapsehoidjate valdkonna arengut ja teadlikkust lapse arengu toetamisel.
Lisainfo: