Hooldustöötaja täiendõppe koolitus koos esmaabi väljaõppe koolitusega
Õppe eesmärk on täiendada õppija teadmisi ja oskusi, mis aitab hooldatava elukvaliteeti parendada
Koolituse sihtrühm:
Koolitusele on oodatud kogemusega hooldustöötajad.
Õppe alustamise tingimus(ed): koolituse läbiviidava keele oskus. Soov täiendada oma teadmisi ja oskuseid hooldustöös. Veebikoolituspäevadel on vajalik arvuti, kaamera, mikrofoni ning interneti olemasolu.
Õppe kogumaht: 92 akadeemilist tundi; auditoorne õpe 80 akadeemilist tundi ja 12 akadeemilist tundi iseseisevõpe (eneseanalüüsi koostamiseks, kirjanduse lugemiseks)
Koolituse sisu:
- Hooldustöötaja kutse-eetika
- Eetika põhialused, Sotsiaalala Töötaja Eetikakoodeks, aitaja eetika
- Hooldustöötaja tööd puudutav seadusandlus
- Sotsiaalhoolekande seadus, Kohaliku omavalitsuse korralduse seadus, jne
- Patsiendi hügieenihooldus
- Erinevad hügieenitoimingud ja voodipesu vahetus.
- Patsiendi juhendamine- ja vajadusel abistamine
- Patsiendi hügieenitoimingud
- Toiduhügieen
- toiduhügieeni põhimõtted
- toidu füüsikaline, keemiline ja mikrobioloogiline saastumine ja selle vältimine
- Aktiviseerivad tegevused
- Ravimiõpetus hooldajatele
- Erinevad ravimvormid
- Ravimite poolitamine
- Ravimite koostoimed
- Ravimite manustamine
- Sooline kasvatus ja seksuaalkasvatus
- Seksuaalsuse ja soolisuse erinevad tahud
- Seksuaalse arengu etapid.
- Seksuaalsed õigused ja seksuaalne turvalisus.
- Lühiülevaade seksuaalsusega seonduvate teemade käsitlemisest alus-, alg-ja põhihariduse õppekavadel.
- Psüühilise erivajadusega inimeste seksuaalse eneseväljendamise toetuse vajadus.
- Intellektipuudega inimeste seksuaalsuse juhendamine.
- Dementsusega inimeste seksuaalsuse juhendamine.
- Seksuaalne väärkohtlemine – mõisted, liigid, äratundmine, ennetamine.
- Ergonoomika
- Erinevad abivahendid
- Kuidas valida sobilikku abivahendit arvestades hoolealuse vajadusi
- Abivahendite kasutamine toetades erineva tegevusvõimega hoolealust
- Asendravi ning kuidas toetada asendravi vajavat inimest
- Dementsus
- Dementsus : põhjused, vormid, sümptomid
- Dementsuse erinevad faasid
- Kliendikeskne lähenemine
- Tegevusvõime hindamine
- Dementsusega kaasnevad ohud
- Sagedamini esinevad sündroomid (valu, depressioon, deliirium)
- Hooldamise eripära ja võimalused nende hooldamiseks hooldekodus
- Surija hooldus.
- Suremise olemus, protsess ja põhjused
- Surija vajadused ja tunded
- Suremise faasid, nende äratundmine
- Leina faasid, nende äratundmine
- Surija juhendamine, toetamine ja jõustamine
- Surija lähedaste juhendamine, toetamine ja nõustamine
- Hooldus erinevate haiguste korral
- Eluohtlikud haigusseisundid
- Elulised näitajad ning nende mõõtmine
- Hooldus erinevate nakkushaiguste korral
- Hooldekodu toa hoolduskoristus
- Hooldekodu toa hoolduskoristus
- WC ja vannitoa koristus
- Erinevate puhastusvahendite kasutamine
- Toa koristusjuhend
- Koristustegevuse lõpetamine
- Esmaabi 16 ak tundi
- esmaabi aluspõhimõtted
- käitumine (elu)ohtlikus olukorras
Kohustuslik õppematerjal: koolitaja poolt välja töötatud digi-õppematerjalid, mis saadetakse õppijale enne koolitust. Lisaks iseseisvaks töötamiseks antud materjal.
Koolituse lõpuks õppija:
- Järgib hooldustöötaja tööd puudutavat seadusandlust, kutse-eetikat ning eristab eetilisi ja ebaeetilisi valikuid hooldustöös
- Abistab hoolealust igapäevaste toimingute juures
- Arvestab hoolealuse tervislikku seisundit, vajadusi ning harjumusi hoolekandeasutuse meeskonna liikmena
- Teeb hooldustoiminguid hoolealuse eripära, keskkonda arvestades ennast säästval viisil
- Teab, kuidas käituda kannatanuga või äkkhaigestunuga esmaabi andmisel
Koolitajad:
Maire Aruots – Omab õe kutset. On töötanud erinevates tervishoiuasutustes. Õpetab Tartu Tervishoiu kõrgkoolis. Tervisameti registri number N07006.
Kaido Voogla – töötab aastast 1998 Tallinna Kiirabis, 2009 aastas alates on vahetuse välijuht. Aastast 2010 õpetab Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis hooldustöötajaid, tegevusjuhendajaid ja koduhooldustöötajaid. Puutub kokku erinevate invahenditega aastast 2013 aastast ja erinevate igapäevaste abivahenditega puutub kokku juba 2003 aastas.
Janika Pael omab magistrikraadi terviseteadustes (õendusteadus). Janika töötab aastast 2005 Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis lektorina. Ta on Eesti Õdede Liidu liige ning tegutseb aktiivselt erinevates töörühmades ja võrgustikes. Tervishoiutöötaja registrinumber: N07982 psühhiaatriaõendus.
Taimi Taimalu – töötab igapäevaselt SA TÜ Kliinikum, Nahahaiguste kliinikus, statsionaarne osakonnas õena. Lisaks täiskasvanutele õpetab noori üliõpilasi Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis. On välja andnud erinevaid publikatsioone. Tervishoiutöötajate registrinumber: N08776
Kätlin Pilt – (RN MA), omab magistrikraadi terviseteaduses (vaimse tervise õendus). Täiendanud ennast motiveeriva intervjueerimise, lahenduskeskse lühiteraapia, kognitiiv-käitumisteraapia ja süsteemse pereteraapia alal. Lisaks õde-spetsialist intensiivravi alal; erakorralise meditsiini (EM) kogemus alates 2008a, Tartu Kiirabi EM õde-brigaadijuht. Koolitusvaldkonnas tegutsenud 11 aastat, peamiselt esmaabi andmise oskuste osas. Õpetab Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis. Õdede Liidu liige. Tervishoiutöötaja registri number: N10315 .
Anne Parmas töötab igapäevaselt kiirabis 35 aastat ning esmaabi koolitusi on teinud 15 aastat. Lõpetanud meditsiinikooli 1985 aastal velsker/ ämmaemanda erialal, ning Tartu Ülikooli 2004 .a. ja täiendab erialaselt ennast iga-aastaselt Tartu Kiirabi AS ja Tallinna Kiirabis. On läbinud esmaabi koolituse koolitaja koolituse, mis on koolitajatele kohustuslik. Anne Parmase poolt läbiviidavad koolitused on kaasahaaravad läbi eluliste näidetega ning mõtlemapanevad. Anne Parmas suudab kõigi osalejate tähelepanu haarata. Igaüks, kes on käinud Anne Parmas´e koolitusel on saanud uusi ja vajalikke teadmisi. Tervishoiutöötajate riiklikku registri nr. N00068.
Angelika Armolik on lõpetanud Tartu Ülikooli usuteaduskonna (BA) ja kaitsnud magistritöö sotsiaaltöö erialal (MSW). Uurimisvaldkonnaks oli dementsusega inimeste hooldamine üldhooldekodudes. Ta on sotsiaalvaldkonnas töötanud 20 aastat – korraldanud psüühikahäirega eakate hoolekandeteenuseid, juhtinud KOV sotsiaalteenistust ja osalenud rahvusvahelistes ja kohalikes projektides. Koolitajana on tegutsenud samuti 20 aastat ja omab ka täiskasvanute koolitaja 7. taseme kutset.
Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused: Koolituse lõpetamise eelduseks on osalemine 80% auditoorsetes tundides. Õpiväljundite kontroll toimub teadmiste kontroll testiga (valikvastused/ avatud küsimused), praktiliste , iseseisvate, grupitööde alusel
Hindamismeetod:
- Teoreetilise osa valikvastustega test (15 küsimust)
- Eneseanalüüsi koostamine
Hindamiskriteerium:
- Õppija on sooritanud kirjaliku testi positiivsele tulemusele (75% õigeid vastuseid)
- Esitanud eneseanalüüsi, mis tagasisidestatakse põhikoolitaja poolt.
Koolitusfirma tutvustus
Täienduskeskus on loodud täiskasvanute täiendusõppe haridusse panustamise eesmärgil. Koolitusi korraldame üle Eesti ning järjest rohkem koguvad populaarsust asutusesisesed koolitused. Loen koolitusfirma kohta veel...