Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Kategooriajuhtimine kaubanduses

8-astmeline kategooria juhtimise mudel läbimüügi suurendamiseks
Tänases konkurentsitihedas kaubanduskeskkonnas on kategooriajuhtimine edukalt toimiva äri võtmetegur, mis aitab suurendada müüki, tõsta kasumlikkust ning parandada kliendikogemust.


Kategooriajuhtimisega jagatakse tooted või teenused rühmadesse, et neid oleks lihtne hallata ja juhtida. Ideaalne kategooriajuhtimine on järjepidev, edasiviiv ning reageerimine erinevatele olukordadele toimib kiiresti ja planeeritult.

Koolitus keskendub 8-astmelise kategooriajuhtimise mudeli praktilisele rakendamisele, pakkudes põhjalikke teadmisi ja tööriistu, mis aitavad edukalt hallata tooteportfelli, optimeerida ostu- ja turundusstrateegiaid ning luua kasumlik hinnakujundus.

Koolitusel, mida juhendab pikaajalise kogemusega ekspert Katrin Riisalu, käsitletakse põhjalikult erinevaid mõõdikuid ja analüüsivõimalusi nagu marginaal, juurdehindlus, toodete käibekiirused, käibekapital jm ning õpitakse, kuidas neid kasutada oma äri edendamiseks.

Sihtgrupp: jae- ja hulgimüügi valdkondade juhid ja spetsialistid, ostu- ja tootejuhid, kategooriajuhid, suurklientide müügijuhid, võtmekliendihaldurid

Koolituse eesmärk on anda osalejatele kategooriajuhtimise tööriistad, mis loovad maksimaalse väärtuse nii tarbijale, jaemüüjale, hulgimüüjale kui tootjale ning suurendavad kategooriate läbimüüki ja kasumit.

Koolituse sisu: 

  • 09:30 – 09:45 Kogunemine ja tervituskohv
  • 09:45 – 11:30 Sissejuhatus kategooriajuhtimisse
    • Kategooriajuhtimise definitsioon
    • Kategooriajuhtimise kasutusalad
    • Kategooriajuhtimise mõõdikud
    • Kategooriate määratlemine
    • Kategooriajuhtimise toimimine praktikas
    • Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus
  • 11:30 – 11:45 Kohvipaus
  • 11:45 – 13:15 Kategoriseerimine
    • Kliendi segmentide analüüs ja määratlemine
    • Kategooriapuu ülesehitus
    • Kategooriate rollide määratlemine
    • Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus
  • 13:15 – 14:00 Lõuna
  • 14:00 – 15:30 Kategooriajuhtimise strateegilised meetodid
    • Kategooriate taktikad, sh sortimendi kujundamine, hinnakujundus, turundus, pinna haldamine
    • Sortimendianalüüs ja tegevuskava lähtuvalt ettevõtte strateegiast, ostustrateegia olemus
    • Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus
  • 15:30 – 15:45 Kohvipaus
  • 15:45 – 17:00 Väljapanekute rakendamine ja kokkuvõte
    • Väljapanekute rakendamine
    • Kooskõlastatud äriplaani elluviimine
    • Kokkuvõte õpitust
    • Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus

Koolitusel vaheldub teooria praktiliste ülesannetega. Osalejad saavad materjalid, mis aitavad pärast koolitust õpitut töö juures rakendada. Koolitusele palume kaasa võtta kalkulaatori (sobib ka nutitelefoni rakendus).

Koolituse tulemusena osaleja

  • mõistab kategooriajuhtimise olemust
  • oskab rakendada ostu- ja turundusstrateegiaid
  • oskab kasutada erinevaid mõõdikuid ja saab aru nende tähtsusest
  • teab, kuidas panna hinnakujundus ettevõtte jaoks kasumlikult tööle

Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on täis mahus koolitusel osalemine. Tulemuste saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste tööde käigus.

Koolitusel vaheldub teooria praktiliste ülesannetega. Osalejad saavad materjalid, mis aitavad pärast koolitust õpitut töö juures rakendada. Koolitusele palume kaasa võtta kalkulaatori (sobib ka nutitelefoni rakendus).

Koolitaja:
Katrin Riisalu
Katrin on töötanud kaubanduse valdkonnas üle 25 aasta ja selle aja jooksul puutunud kokku paljude erinevate kategooriate arengutega. Aastatel 2000-2008 töötas ta Prisma Peremarketis, 2009-2013 ettevõttes Statoil Fuel & Retail ning aastatel 2014-2023 oli Katrin Selver AS ostudirektor.
Katrin on lõpetanud EBS-i rahvusvahelise ärijuhtimise magistriõppe spetsialiseerumisega turundusele ning on sertifitseeritud coach. Koolitajana on Katrin tegutsenud alates 2007. aastast ostujuhtimise, läbirääkimiste, kategooriajuhtimise ning lahenduskeskse coaching`u valdkonnas.

Osaleja tagasiside:
Kristeli Kahro, Eesti Pagar AS tootejuht
Minu töö üheks osaks on läbi erinevate strateegiate kasvatada pagaritoodete kategooriat üldiselt. Selleks on aeg ajalt vaja uusi mõtteid ja veidike värskendust harjumuspärasele töökorraldusele ning spetsiifilisi teadmisi sellest, kuidas võtavad ostuotsuseid vastu näiteks meie põhilised kliendid, jaekaubandusketid. See koolitus ei pakkunud mitte ainult teoreetilisi teadmisi ja strateegiaid, vaid ka praktilist osa, kus saime teatud olukorrad ise läbi teha. Olenemata valdkonnast on teemad nagu õige kategoriseerimine, jaekaubanduskettide ostu- ja turundusstrateegiad, kasutatavad mõõdikud ja analüüsi võimalused väga kasulikud. Taaskord kinnitas koolitus, et mis teoorias tundub kerge, ei pruugi seda praktikas olla. Koolituselt võtsin kaasa väga häid näpunäiteid ja uusi mõtteid edaspidiseks.


Koolitusfirma tutvustus

Äripäeva Akadeemia korraldab kõrgel tasemel koolitusi, mis aitavad ettevõtlikel inimestel, juhtidel ja võtmetöötajatel olla oma igapäevatöös edukamad ja tõhusamad. Pakume nii pikemaajalisi kui ühe- ja kahepäevaseid koolitusi erinevates valdkondades, nagu juhtimine, eneseareng, suhtlemisoskused, müük, finantsjuhtimine, projektijuhtimine jm. Loen koolitusfirma kohta veel...

Registreerun koolitusele