Kategooriajuhtimine kaubanduses
8-astmeline kategooria juhtimise mudel läbimüügi suurendamiseks
Kategooriajuhtimise koolitusel annab Selver AS-i ostudirektor Katrin Riisalu teadmised ja praktilised suunised, kuidas kaheksaastmelist kategooriajuhtimise mudelit edukalt praktikas ellu viia. Koolitusel käsitletakse põhjalikult erinevaid mõõdikuid ja analüüsivõimalusi nagu näiteks marginaal, juurdehindlus, toodete käibekiirused, käibekapital jm.
Lisaks ostu- ja turundusstrateegiale õpitakse ka hinnastamise strateegiat ning selle kujundamist. Näiteks kuidas hinnakujundus ettevõtte jaoks kasumlikult tööle panna või kuidas olemasolevad hinnad muuta tarbija jaoks atraktiivseks.
Kategooriajuhtimist saab edukalt kasutada erinevates valdkondades nagu jaekaubandus, hulgikaubandus ja tootmine.
Kategooriajuhtimisega jagatakse tooted või teenused rühmadesse, et neid oleks lihtne hallata ja juhtida. Ideaalne kategooriajuhtimine on järjepidev, edasiviiv ning reageerimine erinevatele olukordadele toimib kiiresti ja planeeritult. Järjepideva tervikprotsessi abil on võimalik ettevõtte müügitulemusi ja kasumit kasvatada.
Sihtgrupp:
- jae- ja hulgimüügi valdkondade juhid ja spetsialistid
- ostu- ja tootejuhid
- kategooriajuhid
- suurklientide müügijuhid
- võtmekliendihaldurid
Koolituse eesmärk on anda kategooriajuhtimise tööriistad, mis loovad maksimaalse väärtuse nii tarbijale, jaemüüjale, hulgimüüjale kui tootjale ning suurendavad kategooriate läbimüüki ja kasumit.
Koolituse sisu:
- 1. päev
- Ostujuhtimine
- Mis on ostujuhtimine?
- Ostuotsuse osapooled
- Ostutegevuse mõõdikud
- Tarnijate valik ja hindamine
- Ostustrateegia kavandamine
- Kategooriajuhtimine
- Kategooriajuhtimise erinevad definitsioonid ja tõlgendus
- Kategooriajuhtimise põhilised kasutusalad
- Tarbijatrendid ja turu käitumine
- Kategooriajuhtimise mudel
- Kategooriate määratlemine, kategoriseerimine
Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus
- Kategooriate segmenteerimine ja hindamine
- Kategooriate segmenteerimine
- Kategooriate rollide määratlemine
- Kategooriate hindamine
Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus
- Ostujuhtimine
- 2. päev
- Kategooria tulemuslikkuse näitajad
- Kvadrantanalüüs
- Tulemuslikkuse näitajad
Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus
- Kategooriate tulemuslikkuse taktikad
- Sortimendi kujundamine, hinnakujundus, turundus, pinna haldamine
- Sortimendianalüüs ja tegevuskava lähtuvalt ettevõtte strateegiast
Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus
- Väljapanekute rakendamine
- Väljapanekute rakendamine
- Kooskõlastatud äriplaani elluviimine
Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus
- Kategooria tulemuslikkuse näitajad
Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus
Koolituse tulemusena osaleja
- mõistab kategooriajuhtimise olemust
- oskab rakendada ostu- ja turundusstrateegiaid
- oskab kasutada erinevaid mõõdikuid ja saab aru nende tähtsusest
- teab, kuidas panna hinnakujundus ettevõtte jaoks kasumlikult tööle
Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on täis mahus koolitusel osalemine. Tulemuste saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste tööde käigus.
Koolitusel vaheldub teooria praktiliste ülesannetega. Osalejad saavad materjalid, mis aitavad pärast koolitust õpitut töö juures rakendada. Koolitusele palume kaasa võtta kalkulaatori (sobib ka nutitelefoni rakendus).
Koolitaja:
Katrin Riisalu
Selver AS-i ostudirektor
Katrin on töötanud kaubanduse valdkonnas üle 25 aasta ja selle aja jooksul puutunud kokku paljude erinevate kategooriate arengutega. Aastatel 2000-2008 töötas ta Prisma Peremarketis, 2009-2013 ettevõttes Statoil Fuel & Retail ning alates 2014. aastast on Katrin Selver AS ostudirektor. Katrin Riisalu on lõpetanud Estonian Business Schooli turunduse magistrikraadi ning on sertifitseeritud coach. Koolitajana on Katrin tegelenud alates 2007. aastast teemadel ostujuhtimine, läbirääkimised, kategooriajuhtimine ning lahenduskeskne coaching.
Osaleja tagasiside:
Kristeli Kahro, Eesti Pagar AS tootejuht
Minu töö üheks osaks on läbi erinevate strateegiate kasvatada pagaritoodete kategooriat üldiselt. Selleks on aeg ajalt vaja uusi mõtteid ja veidike värskendust harjumuspärasele töökorraldusele ning spetsiifilisi teadmisi sellest, kuidas võtavad ostuotsuseid vastu näiteks meie põhilised kliendid, jaekaubandusketid. See koolitus ei pakkunud mitte ainult teoreetilisi teadmisi ja strateegiaid, vaid ka praktilist osa, kus saime teatud olukorrad ise läbi teha. Olenemata valdkonnast on teemad nagu õige kategoriseerimine, jaekaubanduskettide ostu- ja turundusstrateegiad, kasutatavad mõõdikud ja analüüsi võimalused väga kasulikud. Taaskord kinnitas koolitus, et mis teoorias tundub kerge, ei pruugi seda praktikas olla. Koolituselt võtsin kaasa väga häid näpunäiteid ja uusi mõtteid edaspidiseks.
Koolitusfirma tutvustus
Äripäeva Akadeemia korraldab kõrgel tasemel koolitusi, mis aitavad ettevõtlikel inimestel, juhtidel ja võtmetöötajatel olla oma igapäevatöös edukamad ja tõhusamad. Pakume nii pikemaajalisi kui ühe- ja kahepäevaseid koolitusi erinevates valdkondades, nagu juhtimine, eneseareng, suhtlemisoskused, müük, finantsjuhtimine, projektijuhtimine jm. Loen koolitusfirma kohta veel...