Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Kuidas luua loetav ja veenev sõnum?

Kuidas infokülluses saavutada, et teie loodud sisu tarbitakse ja seisukohtadega arvestatakse?
Koolituse eesmärk on anda teadmised moodsa massikommunikatsiooni toimimisest ning praktilised teadmised, kuidas lugu nii kirjas kui ka kõnes meeldejäävalt esitada.

Oma sõnumi selge esitamise ja sellega soovitud mõju tekitamise puhul ei ole vahet, kas räägime arvamusartiklist, pressiteatest, Facebooki-postitusest, podcasti-esinemisest, müügipresentatsioonist, töötajatele esinemisest või sisuturundusest – kõigi nende puhul saab rakendada ajakirjanduses levinud põhimõtteid saamaks publiku tähelepanu.

Oma loo või sõnumiga mõjule pääsemiseks ei piisa vaid selle avaldamisest. See peab olema kirjutatud või esitatud nii, et suur hulk sihtgrupist seda märkaks, loeks ja tegutseks. Eesti ajakirjanduse tunnustatud eksperdid Igor Rõtov ja Aivar Hundimägi jagavad koolitusel oma ajakirjanikutarkust ja pikaajalist kogemust, mis annab igale osalejale oskuse ärgitada arutelusid ning esitada oma sisukohti argumenteeritult ja mõjusalt.

Sihtgrupp:
Koolitusele on oodatud ettevõtjad, juhid, turundus- ja kommunikatsioonijuhid ja -spetsialistid, mõjuisikud ja influencerid – kõik, kes soovivad õppida, kuidas kirjutada või rääkida veenvalt ja mõjusalt.

Koolitus sobib teile juhul, kui vastate jaatavalt vähemalt ühele järgnevale küsimusele.

  • Soovite oma sõnumit selgemini edasi anda?
  • Soovite jõuda suurema lugejaskonnani või kuulajaskonnani?
  • Soovite teada, kuidas oma sõnumit argumentidega toetada?
  • Soovite vältida vigu oma otsuste kommunikeerimisel?
  • Peate meeskonnas viima läbi muutusi?

Koolituse sisu: 

  • Massikommunikatsiooni teooria
    • Kuidas meedia toimib
    • Meedia erinevad žanrid
      Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu
  • Uudise kirjutamise koolitus
    • Uuriskriteeriumite tutvustus
    • Pööratud püramiidi tehnika
    • Praktiline harjutus, kuidas voolavast jutustustest teha köitev uudislugu
      Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö
  • Arvamusartikli kirjutamise koolitus
    • Ratsionaalse argumenteerimise teooria
    • Argumentide otsimine ja hindamine
    • Kuidas tulla edukalt toime demagoogiaga?
    • Arvamusartikli struktuur
    • Pealkirjastamise kunst
      Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö
  • Kuidas muuta kehv tekst loetavaks?
    • Facebooki-postituste, esinemise, artiklite analüüs
    • Lihtsad võtted, kuidas kehv tekst muuta loetavaks
      Kasutatavad meetodid: loeng, arutelu, praktiline töö

Koolituse tulemusena osaleja:

  • mõistab, kuidas meedia toimib ja kuidas viia oma lugu massideni;
  • teab, milline peab olema uudis ja arvamuslugu, et seda loetakse;
  • teab, kuidas kasutada argumente
  • teab, kuidas hinnata teksti või kõne kvaliteeti ja mõjukust.

Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on täismahus koolitusel osalemine. Tulemuste saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste tööde käigus.

Koolituse läbiviimise põhimõtted
Koolitusel vaheldub teooria praktiliste harjutustega. Teooria annab teadmised ajakirjanduse ja sotsiaalmeedia toimimisest. Kohapeal valmivad uudislugu ning harjutatakse argumenteerimist, mille tulemusena valmib arvamusartikli struktuur. Osalejad saavad koolituselt kaasa õppematerjalid, mis on abiks ka pärast koolitust. Koolituse materjal sisaldab ka soovituslikku lisalugemist.

Soovi korral on osalejatel võimalik enne koolituse toimumist saata koolitajatele enda kirjutatud arvamusartikleid või sotsiaalmeedia postitusi, mida koolitusel osalejatega koos analüüsida.

Koolitusel osalejad saavad ainulaadse võimaluse peale koolitust testida innovaatilist e-kursust, mis aitab kinnistada ja praktikas rakendada õpitut.

Koolitajad:
Igor Rõtov
Äripäeva peadirektor ja kolumnist
Varasemalt on Igor olnud pikaaegne peatoimetaja ja omab paarikümneaastast kogemust ajakirjanike täiendkoolituste läbiviimisel. Igoril on pikaajaline kogemus meediaorganisatsioonide juhtimisel. Ta on olnud kaasatud meediaprojektidesse Rootsis, Soomes, Taanis, Venemaal, Ukrainas ja Hiinas. Ta on Eesti esindaja Euroopa äripressi assotsiatsioonis (European Business Press). Viimasel paaril aastal on Igor süvendatult tegelenud sisuturunduse temaatikaga ning juurutanud maailma parimaid praktikaid Äripäeva toodete juures. Igor on õppinud Tartu Ülikoolis ajakirjandust ning hiljem ka korduvalt osalenud külalislektorina meediatudengite õpetamisel.

Aivar Hundimägi
Äripäeva peatoimetaja asetäitja, kolumnist ja arvamusliider.
Aivar on pikaajalise ajakirjandus- ja juhtimiskogemusega. Töötab Äripäevas alates 1993. aastast. On lisaks ajakirjanikutööle juhtinud Äripäeva arvamustoimetust, uudistetoimetust, börsitoimetust, uurivat toimetust. Aivar on raamatute „Eesti turunduse kuningad ja narrid“ ning „Et valvekoer ei hammustaks“ autor ning raamatute „Raha ja vabadus“ ning „Võitlusse majanduslangusega“ üks autoritest. Kahel aastal on Aivari kirjutatud kolumnid valitud Eesti Ajalehtede Liidu korraldatud pressipreemia konkursil aasta parimaks arvamuslooks. Aivar on viinud läbi ka ajakirjanikele ning ettevõtete tipp- ja keskastme juhtidele suunatud koolitusi. Aivar on üks Vikerraadio saate „Rahva teenrid“ osalejatest ning kuulub Vikerraadio kommentaatorite ringi. Ta on Eesti ajakirjanike eneseregulatsiooni kogu Pressinõukogu liige.

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Äripäeva Akadeemia korraldab kõrgel tasemel koolitusi, mis aitavad ettevõtlikel inimestel, juhtidel ja võtmetöötajatel olla oma igapäevatöös edukamad ja tõhusamad. Pakume nii pikemaajalisi kui ühe- ja kahepäevaseid koolitusi erinevates valdkondades, nagu juhtimine, eneseareng, suhtlemisoskused, müük, finantsjuhtimine, projektijuhtimine jm. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Kuidas luua loetav ja veenev sõnum?

NB! Hetkel ei ole koolitusel aktiivset toimumisaega.
Kui soovid, et teavitaksime Sind, kui see või mõni sarnane koolitus taas toimumas on, siis palun jäta meile oma kontaktandmed ja täpsem soov.
Soovin teavitust kuni kuu jooksul.