Kõne ja kõnelise suhtlemise tähtsust lapse arengus ei saa alahinnata. Sellele toetub lapse hilisem areng – tema hakkamasaamise- ja õpioskused. Koolitusel saab lühiülevaate kõne arengust ja arengu võimalikest kõrvalekalletest. Keskendutakse lapse kõne arengu toetamisele kodus ja lastekollektiivis.
Sihtgrupp:
Täiendusõppeks lasteaiaõpetajatele ja õpetaja-abidele, lapsehoidjatele, laste-ja asenduskodude personalile, lapsevanematele. Kõigile, kes puutuvad kokku lapse kõne arengu jälgimise ja toetamisega.
Kursuse sisu:
Koolitaja:
Merle Ruzitš on lõpetanud Tallinna Ülikooli Pedagoogilises Seminaris lasteaiaõpetaja eriala 2002. aastal, omandanud Tartu Ülikooli bakalaureuseõppes eripedagoogika kutse (2008) ning õppinud lisaks logopeedia eriala. Tal on pikaajaline töökogemus lasteaias nii lasteaiaõpetajana kui ka logopeedina. Aastast 2016 on ta praktiseerinud klassi- ja aineõpetajana ning lisaks jätkanud tööd eripedagoogina ja HEV-koordinaatorina. Alates 2014. aastast on ta andnud täiskasvanutele loenguid ja erinevaid koolitusi. Tänu ligi 10 aasta pikkusele kogemusele koolitajana, on Merle omandanud täiskasvanute koolitamiseks vajaliku andragoogilise pädevuse.
Tema pikaajaline töö erinevas vanuses lastega, sh eriliste lastega, on andnud talle väärtuslikud kogemused, mida kolleegidele edasi anda. Praktikuna on kasulikud ja vajalikud näpunäited läbi põimunud vajalikust teoreetilisest baasist. Millised on lapse peamised arengusuunad ja vajadused erivanuses, kuidas märgata erivajadust, kuidas toetada, arendada ja õpetada lapsi, kuidas kaasata ja luua toetav keskkond ja tugisüsteemid lapse ümber-need on peamised teemad erivajadusega ja erilise lapse toetamisel.