Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

UI/UX – Kasutajakogemuse ja kasutajaliidese disain

2-päevane praktiline kursus aitab mõista, mis vahe on UI ja UX disainil. Koolituse käigus õpetatakse, kuidas UX disaini abil muuta toote kasutamine lihtsaks ja kasutajasõbralikuks ning kuidas lisada UI disaini, et anda tootele visuaalselt hea väljanägemise ja stilistika.
Koolitus hõlmab erinevaid praktilisi harjutusi stilistika loogika mõistmiseks, prototüüpide loomiseks, disainiressursi väljastamiseks arendajale ja lõppkasutajatega testimiseks.

Koolitus annab hea aluse, et alustada oma teekonda UI/UX disainerina.

Ilusad asjad, mis ei tööta, ei ole ilusad,“ on öelnud Apple peadisainer Jony Ive. Tänases digitaalses maailmas ei piisa vaid oskusest asju ilusaks muuta, vaid oluline on ka see, kui hästi nad töötavad.

Koolituse eesmärk on anda osalejatele ülevaade sellest, mis täpsemalt peitub nende kahe U-tähega salasõna UI (user interface) ja UX (user experience) taga ning kuidas nende abil luua kaasaegseid, ilusaid ja kasutajasõbralikke digitaalseid lahendusi.

Sihtgrupp:
UI/UX disain on mõeldud kõigile, kel on soov alustada ise UI/UX disainiga või tutvuda UI/UX disaini põhitõdedega. Näiteks spetsialistid IT valdkonnas, disainerid, toote või projektijuhid, testimise, tarkvaraarenduse ja teenuste arendamisega seotud spetsialistid.

Koolitusel osalemise eeldused (soovitavalt):
Koolitusele osalemiselel ei ole konkreetseid eeltingimusi, aga soovitav on eelnev kogemus ja kokkupuude IT-kesksete teenuste või toodete arendusega ning keskmine inglise keele oskus. Koolitusel kasutatakse erinevaid disainitööriistu ja programme, seega keskmisest parem arvutioskus ja kogemus erinevate programmidega lihtsustab praktilise töö osa.

Koolituse sisu:

  1. päev
    • 09:30 – 11:00 Kursuse sissejuhatus
      • Sissejuhatus disaini ja ajalugu
      • Disain, vorm, joon, kuju, värv, kompositsioon ning struktuur
      • Atomic design põhimõtted
    • 11:00 – 11:15 Kohvipaus
    • 11:15 – 12:45 Stilistika ja UI disaini sissejuhatus
      • Disaini süntaktika ja pragmaatika
      • Programmeeritud stiiliraamat
      • Disainikriitika
    • 12:45 – 13:30 Lõuna
    • 13:30 – 15:00 HTML/CSS sissejuhatus ja Chrome inspectori kasutus
      • HTML, CSS ja SASS sissejuhatus
      • Visual Studio Code programeerimiskeskkonnas harjutamine
      • Chrome brauseri inspectori kasutamine
    • 15:00 – 15:15 Kohvipaus
    • 15:15 – 16:45 Praktilised harjutused Figmas
      • Figma sissejuhatus
      • Auto layout ja disainisüsteem ning stiiliraamat
      • Prototüüpimine
  2. Päev
    • 09:30 – 11:00 UX disaini sissejuhatus• Sissejuhatus UX disaini ja teenusedisaini ning disainimõtlemisse
      • UX mustrid ja ligipääsetav disain
      • Prototüüpimise tööriistad
    • 11:00 – 11:15 Kohvipaus
    • 11:15 – 12:45 Prototüüpide loomine Figmas ja Axure RP’s
      • Prototüübi komponendid
      • Prototüüpimise voog Figmast Axuresse
      • Axures realistlik prototüüpimine
    • 12:45 – 13:30 Lõuna
    • 13:30 – 15:00 Lõppkasutajatega testimine
      • Lõppkasutajatega testimise stsenaarium
      • Lõppkasutajatega testimise testlugude loomine
      • Lõppkasutajatega testimine läbiviimine
    • 15:00 – 15:15 Kohvipaus
    • 15:15 – 16:45 UX strateegia loomine
      • UX strateegia ja HEART meetod
      • Sissejuhatus Google disainisprinti ja näited
      • Kursuse kokkuvõte

Koolituse oodatav tulemus/eesmärk (õpiväljundid). Osaleja:

  • Mõistab disaini ja stilistika alused
  • Mõistab kasutajaliidese (UI) disaini aluseid (kompositsioon, tasakaal, kontrastid)
  • Mõistab kasutajakogemuse (UX) disaini alused (prototüüpimine, lõppkasutajatega testimine)
  • Mõistab kaasavat (ligipääsetavat) disaini
  • Oskab teha elementaarsel tasemel UI ja UX disaini
  • Oskab luua lihtsamaid ja keerukamaid prototüüpe Invisionapp ja Axure RP tarkvaras
  • Oskab HTML/CSS alused (koodi inspekteerimine ja muutmine Chromes)
  • Oskab Atomic design’i (arenduskomponentide disaini)
  • Oskab disainisressursi väljastada arendajale
  • Oskab luua UX strateegiat

Lisainfo:
Koolitus on üles ehitatud valdavalt praktilise harjutamisena arvutitarkvarades. Teemabloki pikkuseks on 1,5-2 tundi, millest 15-30 minutit on sissejuhatav teooria ja ülejäänud on praktiline harjutus. Kahe koolituspäeva vahel on kahetunnine kodutöö.
Õpiväljundite saavutamist hinnatakse läbi iseseisva ja disainikriitika.
Tunnistuse väljastamise eelduseks on koolitusel osalemine terves mahus.

Koolitaja:
Andres Kostiv
Andres on Google disainisprintide sertifitseeritud läbiviija, koolitaja ning UX disainer. Läbi inimkesksete ja kasutajasõbralike digitaalsete toodete ja teenuste arendamise on Andres võtnud oma südemasjaks muuta inimese kokkupuute tehnoloogiaga nauditavaks. Andresel on enam kui 20 aastane töökogemus toodete ja teenuste loomisel, millest viimased viis aastat on ta keskendunud UX disainile ja strateegiale.

Lisaks soovi korral: 2-kuuline mentorpakett 990 eur + km
Personaalne 2-kuuline mentorpakett, mille eesmärgiks on aidata osalejal luua oma portfoolio koos reaalsete disaininäidistega. Koosneb nii praktilisest tööst kui iseõppimisest ning sisaldab viite sessiooni mentoriga. Sobib neile, kellel on tõsisem soov asuda tööle UI/UX disainerina ning soovivad valmistada ette oma portfooliot ja teha ettevalmistusi tööle kandideerimiseks.

Vaata ka jätkukursust: Product designer – UI/UX disaini kursus edasijõudnutele

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

IT Koolitus on juhtiv info- ja kommunikatsioonitehnoloogia ning IT projektijuhtimise koolitusteenuse pakkuja Baltikumis. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

UI/UX – Kasutajakogemuse ja kasutajaliidese disain