Kõik koolitused ühest kohast!

tk
Tagasi

Lapsehoidja ja lasteaiaõpetaja assistendi koolitus koos esmaabiandja väljaõppega

Hea lapsehoidja on teoorias tugev ja praktikas särasilmne! Ta oskab parimal võimalikul viisil toetada lapse arengut, luua talle turvaline õppe- ja kasvukeskkond, olla kursis tema emotsionaalsete ja füüsiliste vajadustega, kujundada hügieeni- ja toitumisharjumusi, jälgida tervislikku seisundit, teha koostööd lapsevanematega, anda esmaabi, tegeleda erivajadusega lastega jpm. Kui Sulle meeldivad lapsed ning sulle meeldib nendega tegeleda, tule koolitusele!

Koolituskeskus Luwi Lapsehoidja ja lasteaiaõpetaja assistendi koolitus (kogumaht 288 akadeemilist tundi) sisaldab 268 akadeemilist tundi auditoorset õpet, millest 80 tundi on juhendatud õppepraktika praktikaasutuse kohapeal ning 16-tunnist esmaabiandja väljaõpet.  Iseseisva tööna (kokku 20 tundi) vormistab koolitatav etteantud vormi alusel kirjalikult situatsioonülesande lahenduse ning kaitseb selle suuliselt koolituse viimasel päeval.

Õppekava järgib Lapsehoidja, tase 5 kutsestandardis esitatud nõudei ning koolituse läbimise järel on võimalik minna taotlema lapsehoidja, tase 4 või tase 5 kutset. Kutse saamise eelduseks on keskhariduse olemasolu. Kutset andev organisatsioon on Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon (www.eswa.ee).

Soovi korral on võimalik teemasid läbida eraldi (näiteks Lapsehoidja kutse taastõendamiseks). Küsi julgelt pakkumist või konsultatsiooni.

Koolitus sisaldab:

  1. Kokku 268 akadeemilist tundi auditoorset õpet, millest 80 tundi on juhendatud õppepraktika teenuseosutaja juures;
  2. 16-tunnist esmaabiandja väljaõpet.

Sihtgrupp:
Inimesed, kes soovivad tööle asuda lapsehoidjana, lasteaiaõpetaja assistendina

Kursuse sisu:

  • Sissejuhatus lapsehoidja töösse, kutse taotlemine;
  • Kombeõpetus ja kutse-eetika;
  • Suhtlemispsühholoogia;
  • Eakohased päevategevused, nende kavandamine, läbiviimine ja analüüsimine;
  • Lapse tervist ohustavad tegurid;
  • Füüsilise kasvukeskkonna ohutegurid;
  • Lapse areng ja selle toetamine;
  • Majapidamis- ja koristustööd, olmevahendite kasutamine ja ohutustehnika järgimine;
  • Lapse eale vastav toitumine;
  • Esmaabi (16 tundi);
  • Lapse tervisliku seisundi jälgimine;
  • Haige lapse hooldamine ja põetamine;
  • Väärkohtlemise olemus, ilmingud ja ennetamine;
  • Kõne arengu toetamine;
  • Koostöö lapsevanema/hooldajaga;
  • Lapse enesekohaste oskuste kujundamine;
  • Lapse tervise edendamine (sh vaimse kasvukeskkonna ohutegurid);
  • Erivajadustega laste märkamine ja toetamine koolieelses eas;
  • Lastehoiuga seotud nõuded;
  • Õigusaktid;
  • Loovtegevused;
  • Imiku (0-1 aastat) hoidmine;
  • Suure hooldusvajadusega lapse hooldamine;
  • Tööjuhendamine;
  • Situatsioonülesanded, lõputöö juhendamine;
  • Juhendatud praktika (80 tundi);
  • Iseseisev töö (20 tundi).

Koolitajad:
Aile Lepp
omab kõrgharidust koolieelse lasteasutuse õpetaja erialal ning üle 30 aastast töökogemust lasteaednikuna. Ta on läbinud täiskasvanute koolitaja koolituse ja suure lasteaia fännina osalenud ise paljudel täienduskoolitustel. 16 aastase õppejuhi töökogemuse käigus on Aile juhendanud palju õpetajaid nende igapäevases töös ning vajaduspõhiselt organiseerinud ja viinud läbi koolitajana erinevaid sisekoolitusi alates 2006. aastast. Ta töötab endiselt ka lasteaias õpetajana, et kõiki oma teadmisi ja kogemusi praktikas läbi teha. Koolitusfirmaga Luwi OÜ on ta koolitajana teinud aktiivselt koostööd alates 2020 aastast. Aile osaleb ka lapsehoidjate kutseeksamite komisjonis.

Aleksandra Gagen Majandusvaldkonna magistrikraadile vastava kõrgharidusega tegutsev toitumisterapeut ja Eesti Toitumisteraapia Assotsiatsiooni tegevliige. Erialane kvalifikatsioon: funktsionaalse toitumisteraapia aluste väljaõppega toitumisterapeut, omandatud Annely Sootsi Koolituse Tervisekoolis, täiendatud mitmesugustel koolitustel Monash ülikoolis, Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis, Rahvatervise Akadeemias ning erinevatel toitumis- ja liikumisravi konverentsidel. Omab pikajalist nõustamis-, koolitamis- ja juhtimiskogemust. Täiskasvanute koolitamise osas on Aleksandra saanud vastavaid teadmisi ja kogemusi Politsei- ja Piirivalveameti Põhja politseiprefektuuris uurimisgrupi juhina töötamise ajal.

Ene Pill – 1994–1999 õppeosakonna juhataja, 1999–2000 TPÜ terviseuuringute labori teadur, 2001–2006 Tallinna Haridusameti peaspetsialist/peanalüütik, 2006-2009 OÜ Inscape Baltic koolituskonsultant, 2009-2011 Rehabilitatsioonikeskus Adeli Eesti OÜ psühholoog ning alates Ene Pill on Loovteraapiate Ühingu, Eesti Koolipsühholoogide Ühingu liige ning MTÜ Q-klubi juhatuse liige. 2010. aastal lõpetas Tallinna Ülikooli kunstiteraapiate erialal ja omab terviseteaduses teadusmagistri kraadi ning omab kutsetunnistust. Praegu töötab Ene Pill Tallinna Perekeskuses psühholoogina. Täiskasvanute koolitamise pädevust omab Ene Pill tänu oma pikaajalisele tööle õpetaja ja koolitajana.
Ene peamised uurimisvaldkonnad on kutsevalik ja seda mõjutavad tegurid, probleemsed lapsed, koolistress, kunstiteraapia võimalused haigete rehabilitatsioonis ja töös probleemsete lastega. Ta on rakendanud kunstiteraapia võtteid insuldijärgsete patsientide rehabilitatsioonis.

Ere Tuunas on omandanud eripedagoogi kutse Tartu Ülikoolis (magister, cum laude). Töötab Rõuge Koostöökeskuses eripedagoogina ning MTÜ Lõuna-Eesti Erihooldusteenuste Keskuses tegevusjuhendaja ja rehabilitatsioonimeeskonna eripedagoogina. Juhib Võru ATH tugirühma. Täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse on Ere omandanud läbi pika koolitajakogemuse.

Helle Känd on lõpetanud Tartu Riikliku Ülikooli 1984. aastal (lastearsti diplom) ja Tartu Ülikooli 1993. aastal (perearsti diplom). Koolitamisega alustas Helle noore arstina – tervise, esmaabi ja vanemlust toetavate teemadega. Eriti tunnustatud ja soovitud on Helle intellektipuudega inimeste ja lapse vaimse tervise teemadel koolitama, mida ta on teinud üle Eesti erinevates asutustes. Aastatel 2005-2007 läbis Helle rahvusvahelise täiskasvanute koolitajate kursuse.
Tema valdkondade iseloomustamisel võib öelda, et need on teemad, mis tagavad heaolu, turvalisuse, mõistmise ja väärika elukvaliteedi. Teda võib pidada elukaare loojaks intellektipuudega inimestele (lasteaed, kool, küla, kutseõpe, rehabilitatsioon ja teised toetavad teenused). Helle on Tartu Maarja Tugikeskuse juhataja/lastearst/perearst.
Helle ütleb enda kohta, et ta on sariõppija, aga ka praktik. Ta januneb uute kogemuste ja oskuste järele, kuid eelistab osaleda koolitustel välismaal. Tema harjumus otsida kogemusi Euroopast sai alguse, kui Eestis veel vajalikku kogemust ei olnud. Viimastel aastatel on Helle täiendanud end peamiselt veebikoolituste alal, kuna peab neid mugavaks ja kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele. Sealjuures nendib ta, et inimlik kontakt on järjest olulisem.

Juta Ernits
Erialalt olen lasteõde, õde – N05980 ( med töötajate registris). Lisaks koolitas UNICEF mind imetamisnõustajaks ja beebisõbraliku Haigla hindajaks juba aastal 1994.
Lektorina (täiendkoolitused) aeg-ajalt astun ülesse Ülikooli Kliinikumis+ aastaid LUWIS . neid koostöid on veel olnud näit. Kõneravikeskusega, Tervishoiutöötajate Kutseliiduga,TÜK-is viimati okt 2022 ja nüüd kohe tulemas 5.04 .23 – “Rinnapiima bioloogilised kasutegurid lapsele. Rinnapiima koostise mõõtmine, toitmise individualiseerimine.“
Töökogemust lasteõena 39a 10 kuud. Selle aja sees juhtinud õendustööd, praktiliselt töötanud (lisaks HEA ALGUS projektis koolitatud ja töötanud kodukülastajana) organiseerinud koolitusi ja tegutsenud lektorina.

Kaili Ploom-Zilmer on tegelenud vaimse tervise probleemide ja psühholoogilise heaolu ning eneseteostuse alase nõustamisega üle 15. aasta. Ta omab psühholoogia alast haridust Tartu Ülikoolist ning töötab Tallinna Tugikeskuses Juks rehabilitatsiooni osakonnas osakonna juhina ja psühholoogina. Kailil on nõustamiskogemus nii psüühiliste probleemide-, hariduspsühholoogia-, karjäärplaneerimise- kui sõltuvusnõustamise valdkonnas. Kaili aitab psühholoogina aktiveerida ressursse toimetulekuks stressiga, elukriisidega kui ka igapäevaprobleemidega, et realiseerida oma potentsiaali ning leida suuremat psüühilist heaolu. Kaili tegeleb ka koolitustegevusega, edasi andes oma teadmisi ja kogemust psüühiliste probleemidega inimestega töötamise vald-konnas.

Kati Välbe on omandanud kõrghariduse raamatupidamise erialal ning omab sotsiaalteaduse magistrikraadi. Ta on töötanud nii koolituskeskuses Reiting kui Luwi koolitusjuhi ja koolitajana ning alates 2015. aastast on koolituskeskus Luwi juhataja. Lisaks on Kati alates 2016.aastast lapsehoidja kutse andmise koordinaator Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioonis.

Piret Raudsepp on omandanud Tartu Ülikoolis magistrikraadi koolieelse lasteasutuse õpetaja erialal ning kõrvalerialana õppis ta eripedagoogikat. Magistrikraadi omandades oli andragoogikal väga suur osakaal. Ta on töötanud lasteaias 20 aastat, millest 13 aastat on ta olnud rühmas tegevõpetaja. Hetkel töötab ta õppejuhina Puhja lasteaias Pääsusilm viiendat aastat. Õppejuhina juhendab ta õpetajaid nende igapäevases töös, juhendab majas olevaid praktikante ja juhib erinevaid töörühmi. Samuti koolitab ta vajadusel õpetajaid.
Koolitajana on Piret teinud koostööd Reitingu ja Luwi Koolituskeskusega alates 2012. aastast, mil alustas ta koolitamist ja oma kogemuste jagamist täiskasvanud õppijatega. Ta on osalenud lapsehoidjatele kutset andvas hindamiskomisjonid (Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon). Piret peab oluliseks, et teooria kõrval oleks ka praktilised tegevused, mis annavadki õppijale õppimisrõõmu ja hea tunde. Piret ütleb enda kohta, et hingelt on ta lasteaednik ja tahab pidevalt olla kursis uuendustega. Ta on järjepidev täiskasvanud õppija ja naudib iga koolitust. Tema sõnul on elukestev õpe ja ajaga kaasas käimine möödapääsmatu, et olla edukas ja saada inimesena hästi hakkama.

Piret Tegova on lõpetanud Tartu Kunstikooli kunstilise kujundamise eriala ja Tartu Kõrgema Kunstikooli tekstiilikunsti eriala. Ta on töötanud kunstniku ja õmblejana, aga ka etiketi, reklaami ja käsitöö õpetajana Tartu Kutsehariduskeskuses. Piret töötab igapäevaselt Tartu Rahvaülikoolis koolitusjuhina. Juba alates 2006. aastast on Piret õpetanud etiketti ja ametieetikat Koolituskeskuses Reiting.
Piret on läbinud erinevaid täienduskoolitusi, seal hulgas andragoogika kursuseid (2002 ja 2007), kursuse “Aktiivõppe meetodid”(2002), “Vabahariduslike koolituskeskuste juhtide täiendkoolituse” (2011) ja “Hindamine õppimise toetamiseks” (2017).
2008. aastal omistati talle Tartumaa Aasta Koolitaja tiitel.

Sirli Peterson on omandanud Tartu Ülikoolis bakalaureusekraadi sotsiaaltöö erialal 2001. aastal ning magistrikraadi sotsiaaltöö- ja sotsiaalpoliitika erialal 2004. aastal. Hetkel õpib ta sotsioloogia doktorantuuris.
Aastatel 2001-2013 on Sirli töötanud Tartu Linnavalitsuse sotsiaalabi osakonnas, millest 2006-2013. aastal lastekaitseteenistuse juhatajana. Aastatel töötas ta 2013-2018 SA Tartu Perekodu Käopesa juhatajana, seejärel Sotsiaalkindlustusametis kohalike omavalitsuste nõustamisüksuse projektijuhina. Sirli on pikaajalilne lepinguline koolitaja lapsehoidjatele ja tugiisikuks soovijatele koolituskeskuses Luwi ja lapsehoiuteenuse õpetaja Valgamaa Kutseõppekeskuses. Täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse on Sirli omandanud tänu oma pikale töökogemusele koolitaja ja õpetajana.
Sirli tegeleb pideva enesearenguga ja omab psühholoogilise esmaabi koolitaja tunnistust, lisaks osales ta Tartu Ülikooli mentorlusprogrammis õpetajatele. Sirli on kaasatud poliitkauuringute keskuste Praxises ja Civitta eksperdina.

Tiina Kaljumäe on pikaajalise töökogemusega lasteaiaõpetaja, kelle põhitöökohaks on Ülenurme lasteaed. Ta töötab projektõppe ja lapsest lähtuva õpikäsitluse meetodeid rakendavas rühmas. On lõpetanud Tartu Ülikooli Õpetajate Seminari koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala, täiendanud ennast järjepidevalt TÜ Täienduskoolitustel, TAI, Hea Alguse, ELAL-I koolitustel ja erinevatel haridusteemalistel konverentsidel.
Eesti Lasteaednike Liidu ja Eesti Haridustöötajate Ametiühingu liige.
Koolitajana teinud koostööd alates 2007 aastast koolitusfirmaga Reiting, OÜ LuWi ja Tartu Rahvaülikool. Koolitanud lapsehoidjaid, lastega töötavaid inimesi ja tugiisikuid erinevatel teemadel. Osalenud lapsehoidjatele kutset andvas hindamiskomisjonis (Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon).
Inimese, õpetaja ja koolitajana hindab kõrgelt elukestva õppe põhimõtteid, avatust ja uudishimu uute asjade õppimisel ning praktiliste kogemuste jagamist. Hobina tegeleb aianduse, õmblemise, keraamika ja käsitööga.

Urme Ernits omab Tartu Ülikooli bakalaureusekraadi sporditeaduste erialal. Lisaks on läbinud õpetajakoolituse õppekava ning omab põhikooli ja gümnaasiumi kehalise kasvatuse ning terviseõpetuse õpetaja kutset. Urme on täiendanud ennast Tallinna Pedagoogikaülikoolis, läbides “Kehaline kasvatus algklassides (1-6 klass) ja “Liikumisõpetus lasteaias” õppekava. Mitmeid täiendkoolitusi on saanud Tallinna Ülikoolis, Tartu Ülikoolis, Avatud Meele Instituudis, Tervise Arengu Instituudis jm.
Urme on koostanud raamatu “Lõimitud liikumismängud” ning 2021. aastal tunnustatud tiitliga Tartu linna Aasta õpetaja lasteaia valdkonnas. Täiskasvanute koolitamisega on tegelenud aastast 2010 ning tänu pikale koolitamiskogemusele on ta omandanud ka täiskasvanute koolitamiseks vajaliku pädevuse. Ta teeb koostööd Tartu Ülikooliga, olles üheks lektoriks KELA tudengitele. Pedagoogilist tööstaaži on tal üle 20 aasta ja hetkel töötab Urme liikumisõpetajana Tartu lasteaias Tripsik.

Lisainfo:

  • Koolituspäevad toimuvad kas kohapeal klassiruumis või reaalajas veebikeskkonnas.
  • Õpe toimub tööpäevadel 2 – 3 korda nädalas, täpne tunniplaan edastatakse registreerujatele hiljemalt nädal enne koolituse algust. Koolituskeskusel on õigus vajadusel teha tunniplaanis muudatusi.
  • Pane tähele! Veebis toimuvate koolituspäevade puhul ootame, et osalejal on olemas püsiv internetiühendus, töötav mikrofon ja kaamera, mida kasutada kogu koolituspäeva jooksul. Vajalik on ka aktiivse meiliaadressi omamine õppematerjalide ja info saatmiseks.
  • Õppepraktika toimub praktikaasutuses kohapeal kindlaks määratud perioodil, tunniplaani alusel. Õppetööd üldjuhul õppepraktika toimumise ajal ei toimu.  Sobiva praktikaasutuse otsib osaleja võimalusel endale ise või teavitab koolitusjuhti, kui vajab valiku tegemisel abi. Koolituskeskuskeskus teeb koostööd mitmete piirkondlike prakitkaasutustega.
  • Koolituse hind sisaldab osalemist koolitusel, juhendamist, erladi tasu praktikaasutusele õppepraktika juhendamise eest, esmaabiandja väljaõppe koolitust, õppematerjale ning klassikoolituse korral kohvipause.  Koolituse edukalt läbinutele väljastatakse digitunnistus.  Tervisetõend ei kuulu koolituse hinna sisse.

Küsin koolituse kohta lisainfot

Koolitusfirma tutvustus

Luwi Koolituskeskus. Koolitame haridustöötajaid, lapsehoidjaid, hooldustöötajaid, tugiisikuid, tegevusjuhendajaid ja kogemusnõustajaid. Pakume esmaabi ja tööohutuse täiend- ja väljaõppekoolitusi. Koolitusi korraldatakse koostöös Koolituskeskusega Reiting. Loen koolitusfirma kohta veel...

Osalen koolitusel

Lapsehoidja ja lasteaiaõpetaja assistendi koolitus koos esmaabiandja väljaõppega