Arenguvestlus kui juhtimisvahend töömotivatsiooni tõstmiseks
Positiivse info edastamine arenguvestlusel ei tekita juhtidele ega keskastmejuhtidele üldjuhul raskusi. Probleeme tekitab aga rahulolematuse väljendamine. Negatiivse info edastamine vajab õigeid tehnikaid ja oskuslikku lähenemist.
Kuidas viia arenguvestlusi läbi nii, et see poleks tüütu lisakohustus, vaid pigem edasiviiv ning motiveeriv vestlus töötaja ning tööandja vahel?
Käesoleva koolituse eesmärk on anda juhtidele tööriistakast motiveeriva arenguvestluse läbiviimiseks.
Sihtrühm:
Personalijuhid, -spetsialistid, teised keskastmejuhid ning väikettevõtete juhid ja kõik teised teemast huvitatud
Programm:
- 09:20 – 09:30 Kogunemine veebikeskkonda
- 09:30 – 11:00 Arenguvestlus kui juhtimisvahend töömotivatsiooni tõstmiseks
- Juhi teadmised-oskused arenguvestluse läbiviimisel
- Aktiivne kuulamine
- Küsimuste esitamine
- Tagasiside andmine
- Probleemide audit ja prioriteetsete probleemide määratlemine Kepneri meetodil
- Vestluse tüübid: struktureeritud ja mittestruktureeritud vestlus
- Töötaja manipuleerimine juhiga
- Juhi empaatia
- Otsustamine ja vastutus
- Süüdistamine (patuoina teooria)
- Kaitsemehhanism „ratsionaalsus“ ehk miks ei saa teha seda, mida ei taheta teha
- Protokoll / kokkuvõte arenguvestlusest
- Arenguvestluse eesmärk
- Arenguvestluse eeltööd
- Juht
- Planeeri
- Organiseeri
- Motiveeri
- Hinda töötaja töö tulemuslikkust: objektiivsed tulemuslikkuse näitajad, töötaja tööks vajalikud teadmised-oskused, töömotivatsioon, võimalus hästi töötada
- Tutvu: töötaja tööülesanded (ametijuhend), töötaja töökorraldus, töötaja töökeskkond
- Töötaja
- Töötaja hinnangud ja ettepanekud paremustamiseks
- Töötaja tööülesanded (töötaja ametijuhendi uuendamine)
- Töötaja töökorraldus
- Töötaja töökeskkond
- Tööalaste probleemide audit
- Juhi teadmised-oskused arenguvestluse läbiviimisel
- 11:00 – 11:15 Sirutuspaus
- 11:15 – 12:45 Koolitus jätkub
- Arenguvestluse juhtimine: alustamine, läbiviimine, lõpetamine, eetika, keelud
- Arenguvestluse sisu
- Orienteeritus töötaja töö tulemuslikkusele (MOA teooria)
- Töötaja teadmised, oskused, võimed
- Töömotivatsioon: töörahulolu, enesemotivatsioon, motivaatorid (stiimulid), teiste motiveerimine, kiitus, laitus, tagasiside, karistamine
- Orienteeritus töötaja tööle
- Töötaja võimalus teha hästi tööd (töötaja tööalaste probleemide audit ja prioriteetsed probleemid, vajalike ressursside olemasolu, töövahendid, töökeskkond, töökorraldus jms.)
- Töötaja tööülesanded (töötaja ametijuhendi uuendamine)
- Töötaja töökorraldus
- Töötaja töökeskkond
- Arenguvestluse järeltööd
- Näidised
- Arenguvestluse läbiviimise plaan
- Arenguvestluse protokoll
Koolituse läbinu teab, mis teeb arenguvestluse tulemuslikumaks ning kuidas edastada arenguvestlusel negatiivset infot nii, et töötaja entusiasm ei raugeks.
Koolitaja:
prof emer. Mare Teichmann
PE Konsult, juhataja
Mare Teichmann on psühholoogiaprofessor emeritus. Tema teadustöö põhisuundadeks on tööstress, elukvaliteet (sh tööelu kvaliteet), kontrollkese ja e-õpe.
Koolitusfirma tutvustus
Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus korraldab konverentse ja koolitusi, mille sisu loomisel keskendutakse ennekõike kliendi ootustele ning rahulolule. Loome aastas ligikaudu poolsada originaalset koolitust ning kümmekond visiooni- ja erialakonverentsi. Loen koolitusfirma kohta veel...